1,8 AAM > ABS/ADZ

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

1,8 AAM > ABS/ADZ

ViestiKirjoittaja Jännämies » 23.11.2014 10:35

Eli millä tuo AAM moottori tyyppi on kuristettu sinne 75hp? Tarkoitus olisi saada muutettua se 90hp kuten ABS/ADZ ovat.
Pakosarja ja alkukäyrä on yksi missä oli eroa ABS koneesee mutta mitä muuta?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 23.11.2014 11:25

Nokka ja puristukset.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 23.11.2014 13:34

Tyhjäkäyntimoottori/säädin AAM ja ABS koneessa 4 napanen ja ADZ koneessa 6 napanen jolloin myös joko moottorin sähköjohdot / tyhjäkäyntimoottori menee vaihtoon jos AAM vaihtuu ADZ taan.

Ihan mielenkiinnosta paljon puristukset vaikuttaa heppoihin? jos vaihtaa pelkästään nokan,pakosarjan ja alkukäyrän??

Jännämies
-
Viestit: 100
Liittynyt: 6.5.2012 20:34

ViestiKirjoittaja Jännämies » 23.11.2014 15:41

Moottorin sähkö johdot on ollut jo vaihdossa koska kyseessä mk2 jetta joka ollut alunperin EZ koneella, nyt AAM.

Jostain luin että nokalla + pakosarja vaihdolla saisi sinne 80hp tienoille. Mutta sitten voisin tuoda tähän vielä RP moottorin sekaan. =D

RP - 9,0:1 Puristussuhde
ABS - 10:1 Puristussuhde

Eli tuosta RP moottorista olisi mahdollista saada viel prutku verran enemmä tehoa muuttamalla senkin 10:1 puristussuhteeseen, olettaen että siinäkin on tehty ero männillä.

Habbo
-
Viestit: 397
Liittynyt: 13.9.2005 19:48

ViestiKirjoittaja Habbo » 24.11.2014 8:50

Joskus sain ainakin selville että ADZ moottorin "korjaus" kannentiiviste on saman paksuinen kuin RP moottorin "vakio" kannentiiviste.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa