BCB lohkolämmitin ?
Valvoja: ffp jäsenet
BCB lohkolämmitin ?
Eli, onko kyseisessä koneessa mahdollista olla letkulämmitin ? Huhujen mukaan tuohon käy ainostaan säteily"lämmitin"...
Mulla on BCB:ssä letkulämmitin. Asennuspaikka on aivan moottorin kyljessä ja itse vastus on melko pitkä n. 15cm ja päätylenkki sijaitsee asennettuna jossain kannen kanavassa. Asennus helpottuu olennaisesti kun irroittaa lämpötila-anturin. Sijoitus on vesiletkussa vaihdelaatikonpuoleisessa päädyssä ja asennus sinällään on nopea vaikka joutuuhan ne nesteet laskemaan pois.
No hemmetti enhän mä hokannut ettei sitä ole tohon ilmeisesti suoraan markkinoitu tai ei ainakaan tällä hetkellä markkinoida. Defan valmistama ja asennettu pienellä letkupätkällä ylävesiletkun lähtöön moottorin vaihdelaatikon päädyssä. En kyllä ala teille sitä tuolta irroittamaan kun just tein jakorempan ja vaihdoin nesteet samalla :D Mun mielestä en törmänny siinä minkäänlaiseen koodiin kun piti koko härpäke puhdistaa löysien klemmarien takia.
Tässä googlasin ja lähin mitä löysin ulkonällisesti oli Defa 411428. Näyttääpi siis tältä: http://www.sildelementi.lv/pictures/mid ... 229406.jpg
Joka tapauksessa ollaan defan 400-sarjalaisissa lämppäreissä, että letkun halkasijaa vaan mittaamaan. Ainoana miinuksena voisin mainita tosiaan HYVIN läheisen sijaitsemisen moottorin lämpötila-anturin lähistöllä.
En mene vannomaan, että on juuri nimenomaan tuo osa, mutta ei kaukana varmasti ole. Testailut omalla vastuulla jne. :) Mulla toi lämppäri oli tuolla jo kun ostin auton, joten senkin takia vähän ulapalla tilanteesta.
Tuolla kans puitu aihetta - http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10102
Tässä googlasin ja lähin mitä löysin ulkonällisesti oli Defa 411428. Näyttääpi siis tältä: http://www.sildelementi.lv/pictures/mid ... 229406.jpg
Joka tapauksessa ollaan defan 400-sarjalaisissa lämppäreissä, että letkun halkasijaa vaan mittaamaan. Ainoana miinuksena voisin mainita tosiaan HYVIN läheisen sijaitsemisen moottorin lämpötila-anturin lähistöllä.
En mene vannomaan, että on juuri nimenomaan tuo osa, mutta ei kaukana varmasti ole. Testailut omalla vastuulla jne. :) Mulla toi lämppäri oli tuolla jo kun ostin auton, joten senkin takia vähän ulapalla tilanteesta.
Tuolla kans puitu aihetta - http://www.variantclub.fi/phpbb/viewtopic.php?t=10102
Mulla on toisessa bcb koneessa säteilylämmitin ja toisessa vesilämmitin defan nro 411441. defan sivuilta kun kattelette niin golfiin ei tarjoilla kuin säteilijää,mutta esim seat leon 1.6 bcb moottoriin tarjotaan juuri tuota 411441 vesilämppäriä. Ja kyllä tykäkän kun oikealla vesilämppärillä lämmitetyn auton saa talvella käyntiin, se säteilijä ei todellakaan ole vakuuttanut millään positiivisella tavalla.Sen vesilämppärin sijoitus kohta on vaan tosi lähellä lämpötilatunnistinta, Jos lämmität vaan hetken voi olla mahdollisia käynnistys häröjä mutta silti lähtee käyntiin varmemmin kuin säteilyn kanssa.
Viimeksi muokannut vw-ukko, 3.11.2014 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiitoksia oikeasta mallista. Näyttää tismalleen oikealta ton letkupätkän kera. Laitan itelleni jemmaan numeron jos menee päreiks joskus :P itsellä huomannut, että päivän eka startti saattaa olla vähän nihkeä jos on paljon pakkasta ja lohkolämmitin pauhannut ja johtuupi ilmeisesti juurikin tuosta jo aiemminkin esille ottamastani sijoituksesta lähellä lämpötila-anturia.
edit: vaihtakaa sitten suosiolla noi klemmarit ruostumattomiin (halvalla vaikka biltemasta). itsellä lahos klemmarit ja liitokset alkoivat vuotaa keskellä talvea.
edit: vaihtakaa sitten suosiolla noi klemmarit ruostumattomiin (halvalla vaikka biltemasta). itsellä lahos klemmarit ja liitokset alkoivat vuotaa keskellä talvea.
Onko vw-ukko huomannut -mitään- käytännön hyötyä tuosta säteilyttäjästä, teoriassahan se toki on hyvä öljyn lämmittäjä. Koska loppupeleissähän ratkaisee että lähteekö auto käyntiin, moottorin iän kannalta ei liene niin yksiselitteistä että onko lämpimätöljyt koneessa parempi, kuin että koko moottori olis lämmin ja öljyt -30. Öljy kuitenkin kiertää jossainmäärin koneessa yleisimmissä öljyluokissa jopa siellä alle -30 lämpötiloissa. Ja luulis että öljykin notkistuu äkkiä kanavissa jos moottorissa kiertää lämmin vesi.
Enempi oon ollut huolissani kun säteilytetty kone ei suostu käynnistymään kahdenkaan tunnin lämmityksen jälkeen,vs vesilämppärillä lämmitetty lämpöanturi sekoittas koneen käynnistymisen. aika äkkiä startin jälkeen käyvä moottori sekoittaa vedet ja anturikin saa oikeaa tietoa koneen lämmöstä. Jos tuo säteilytin sattuis hajoomaan korvaisin sen vesilämppärillä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 17 vierailijaa