Volkswagen passat vm-98 perä hakee
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Volkswagen passat vm-98 perä hakee
Ostin muutama päivä sitten tuollaisen farmari passatin ja nyt muutaman päivän ajaneena olin todella tyytyväinen autoon MUTTA: autossa oli kuluneet Continental kesärenkaat ja perä ei heittänyt yhtään ja oli hyvä ajaa 120 km/h mutkikasta tietä, autossa ei ole mitään alustasarjoja vaan niin vakio ku vaan toivoa sopii. Sit tänään ootin että pääsen ajaan ja vaihdoin uudet talvirenkaat merkiltään general, moottoritiellä huomasin kuinka levoton auto oli, sit aattelin että voiko muka nämä uudet renkaat olla näin huonot ku loppuun ajetuilla kesärenkailla ei ollut pienintäkään ongelmaa. Nostin peräpään ilmaan kummaltakin puolen takakumin / puslan mutterista, näytti tukevalta, sit lueskelin foorumia että moni on joutunu ne vaihtaan mutta miten yhtäkkiä koko auto muuttuu? Katsastukseen pääsee vasta 1kk päästä ja luonnollisesti rahaa meni autoo ja muitakin menoja olisi niin ei yksinkertaisesti ole alkaa rahaa laittaan kaikkiin niveliin ym etsiä vikaa. Mitä kannattas tehä? Vaihanko takas kesärenkaat ja kokeilen oliko vaikutus niillä, turhalta tuokin ajatus tuntuu. Voiko ne kumit mennä väljäksi yhtäkkiä jos nostaa niitten pulttien alta?
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
kokeile ihan ensialkuun pistää renkaisiin reilut paineet. 3-3,5 bar ja käy koeajolla. Kyllä renkailla on hirmunen vaikutus. etenkin jos muuttuu esim kesärenkaiden jälkeen profiili korkeammaks ja muutenkin talvirenkaan pinta on niin erilainen mitä kesä että herkästi tulee levottomampi. Merkistä riippuen enempi tai vähempi.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Mietin rengaspaineita mitä laitan, ajattelin et 3 baria on liikaa noissa 195/65/15 joten pistin 2.7 bar, mielummi aina vähä yli ku vajaata.
Pitää yrittää laittaa enemmän. Kyllä harmittaa vietävästi, sanoin just edellispäivänä avopuolisolle et ajaa sillä ja kokeilee kui hyvä se on ajaa, mainittin viä että kai se muuttuu totaaliseks ku vaihdan renkaat. Luulisi että uudet renkaat olisi hyvät vaikka nyt minkämrrkkiset tahansa ku loppuun ajetut continentalit. Pääsis katsastuksee ja selviäis et joku on väljä, huomaako ne takaakselissa ne isot kumi helat Tai puslat mitkä ovatkaan koska peräpää tuntuu heittävän ja luuulisin et siä on väljää jos on.
Pitää yrittää laittaa enemmän. Kyllä harmittaa vietävästi, sanoin just edellispäivänä avopuolisolle et ajaa sillä ja kokeilee kui hyvä se on ajaa, mainittin viä että kai se muuttuu totaaliseks ku vaihdan renkaat. Luulisi että uudet renkaat olisi hyvät vaikka nyt minkämrrkkiset tahansa ku loppuun ajetut continentalit. Pääsis katsastuksee ja selviäis et joku on väljä, huomaako ne takaakselissa ne isot kumi helat Tai puslat mitkä ovatkaan koska peräpää tuntuu heittävän ja luuulisin et siä on väljää jos on.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Pitää vaihtaa renkaita ennen kun vaihdan auto merkkiä johonkin toiseen. Ilmanpaineet edessä normaali painona 2.3 edessä ja takana ja jos kuormaa enemmän niin takana 3.1 ja edessä 2.5
http://rengaspaine.fi/henkiloautot/volk ... 2000/tulos
http://rengaspaine.fi/henkiloautot/volk ... 2000/tulos
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Pitää vaihtaa renkaita ennen kun vaihdan auto merkkiä johonkin toiseen. Ilmanpaineet edessä normaali painona 2.3 edessä ja takana ja jos kuormaa enemmän niin takana 3.1 ja edessä 2.5
http://rengaspaine.fi/henkiloautot/volk ... 2000/tulos
http://rengaspaine.fi/henkiloautot/volk ... 2000/tulos
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Automerkkiä/mallia vaihtamalla tuskin ajo-ominaisuudet enää paljoa paranee. Renkaissa lienee suurin vika, aina ei uudetkaan renkaat ole välttämättä rungoltaan kunnossa tai hyviä ominaisuuksiltaan. Talvirenkaat yleensä vetelämmät ajettavuudeltaan verrattuna kesärenkaisiin. Etenkin jos vielä olis matalaprofiiliset kesärenkaat vs. korkeat talvirenkaat. Mutta toki voi olla pyörien suuntauksessa tai puslissa tai nivelissä häikkää, mutta tuskin tässä tapauksessa paljoa jos oli kuitenkin hyvä ajaa kesärenkailla. Siitä millä tavalla renkaat ovat kuluneet voi jo päätellä jotain.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Jos vaihdat pelkät helat vanhoihin runkoihin, se on iso homma. Motonet ja slamit myy noita heloja runkoineen, siihen ei muistaakseni puolta tuntia kauempaa mennyt per puoli ja hoituu ihan hallinosturin avulla.
Kuten ylempänä sanoin, jos olet nostanut väärästä paikasta niin täysin mahdollista että joku kumipusla on ottanut itseensä ja hajonnut. En muista itse nostelleeni noista koskaan autoa vaan aina suoraan taka-akselin poikkipalkista.
Kuten ylempänä sanoin, jos olet nostanut väärästä paikasta niin täysin mahdollista että joku kumipusla on ottanut itseensä ja hajonnut. En muista itse nostelleeni noista koskaan autoa vaan aina suoraan taka-akselin poikkipalkista.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Usein tästä reuna pellistä / pohjq raudasta nostetaan auto mutta ajattelin et laitan johonkin vahvempaan, katoin takarenkaiden vieressä oli pari pulttia ja toisesta ylös, katoin auton vetelyn jälkeen et mikä kohta oli mistä nostin ja se oli nimen omaan nämä isot puslat joista moni puhuu.
Nyt rupesin kstsomaan edellisen omistajan huoltoluettoloo mitä on tehty, katoin sivusilmällä nopeeta aikasemmin mutta tarkemmin tätä pitkää lappua silmäilin ja huomasin että lapuissa luki: uusitaan taka-akselin helat. Näytti sillon kun katoin kovin uusilta. Eli nämä voi sulkea, jos auto heittelee on voinut vahingoittua nostossa mutta luulisi raudan olevan suhteelisen vahva.
Nyt rupesin kstsomaan edellisen omistajan huoltoluettoloo mitä on tehty, katoin sivusilmällä nopeeta aikasemmin mutta tarkemmin tätä pitkää lappua silmäilin ja huomasin että lapuissa luki: uusitaan taka-akselin helat. Näytti sillon kun katoin kovin uusilta. Eli nämä voi sulkea, jos auto heittelee on voinut vahingoittua nostossa mutta luulisi raudan olevan suhteelisen vahva.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Vaihdoin nastat pois ja koitin kuluneita Continental renkaita, auto muuttu heti puolet paremmaks ajaa. Toki nopeessa vauhdissa kaistaa vaihtaessa niiaa kun ovat vakio iskarit ja jouset ja rattia kääntää niin auto heiluu tasaisesti mutta nyt kun nastat paikoilla nii peräpää heiluu. Pitäs ostaa uudet laadukkaat nastat ja kokeilla niillä.
17" tai 18" renkaat matalemmilla kumeilla yleensä ratkaisee ongelman, vaikka renkaat olisivatkin ns. halpakumit. Korkeaprofiiliset renkaat, etenkin talvirenkaat ovat tuollasessa autossa yleensä aivan kamalat, vaikka olisivat kalliimmatkin. Tuo yleensä juurikin korostaa tuntumaa huonoista iskareista. Näiden lisäksi, säädä rengaskulmat autostasi.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Ei kulmissa oo vikaa, auto menee suoraan, veisin joka vuosi nelipyöräsuuntaukseen jos raha kasvais puussa. Ja töissä katsoivat renkaita ja sanoivat että hyvin tasasesti on kaikki kuluneet, yleensä se 1 tai 2 rengasta kuluu enemmän tai vähemmän keskeltä tai reunasta epätasaisesti, mitä vanhoja on katsellut.
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 135
- Liittynyt: 28.10.2014 22:14
Pitäs käyttää nelipyöräsuintauksessa tutulla, 50-60e maksaa. Käyn eka katastuksessa ensin ettei käy samallalailla että edellisestä säädettiin kulmat, katsastuksee kk sisään ja katsastusmies totesi et raidepää ulompi väljä ja sit meni kulmat vinoo, rupes täristään jarrutuksessa ja ratti oli vinossa ja kaikki siksi että todettiin että vähän on väljyyttä.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 37 vierailijaa