1998 passatista ajovaloautomatiikka pois käytöstä.

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

1998 passatista ajovaloautomatiikka pois käytöstä.

ViestiKirjoittaja topiolavi » 29.10.2014 22:49

Tarkoitus olisi asentaa tuollainen xenon muutos sarja pasuunan keulille.Kuinkahan sen valoautomatiikan saa pois kytkettyä,kun käsittääkseni nuo xenonit eivät kauheasti pidä siitä ? Vai pitääkö kytkin kääntää aina parkeille kun käynnistää auton?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.10.2014 0:08

Molempi parempi. Ajovalot hajoaa nopeammin juuri sen takia että käynnistyksen yhteydessä ne syttyvät ja sammuvat ja syttyvät jänniteiden heilahtelujen tahdissa. Käynnistyksen aikana voi jännitteet vispata plussalla ja miinuksella ja reippaasti yli 14 voltin.


Muistelisin että joku keltainen johto sieltä valokatkaisijan liittimestä piti irroittaa/katkaista, olisikohan ollut pinni 3 ? Tai sitten se oli keltaisen johdon vieressä. Tämän ketjun mukaan tuo TFL: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=313001#313001

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 30.10.2014 0:36

Koita ensin ihan sellasenaan. Niin noi näyttäs alunperinkin olevan kytketty eikä kestosta ihmeemmin valiteta. Enemmän taitaa ne käyttötunnit olla pahasta.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 30.10.2014 5:29

Meikäläisen suomi passatissa ei ainakaan ole valoautomatiikkaa kun on orkkis xenonit ensimmäinen omistaja ruksinut varustelistalle

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 30.10.2014 8:01

Passatissa (ainakin 3B) TFL on pinni 3 ja siinäkin se irroittamalla vielä parkit syttyy johon auttaa pinnin 6 irroittaminen.


Tässä Passatin valokatkaisimen piuhoitusta:
Ylhäältä vasemmalta alkaen katkaisijasta päin katsottuna:
HARMAA/SININEN himmentimeltä katkaisijan valaistus
HARMAA himmentimelle+hanskalokeron valolle+rek. kilven valoille
PUNAINEN +12 jatkuva
VIHREÄ/PUNAINEN parkit oikea
VIHREÄ/MUSTA parkit vasen
TYHJÄ
TYHJÄ
RUSKEA maadoitus

Alhaalta vasemmalta alkaen sama juttu:
HARMAA/VALKOINEN takasumuvalo
TYHJÄ etusumuvalot, jos on
TYHJÄ tähän tulee keltainen/ruskea automatiikka versioissa
TYHJÄ tähän tulee vihreä/punainen automatiikka versioissa (parkit)
TYHJÄ
KELTAINEN ajovalot+viiksen kautta pitkät
TYHJÄ (tämä on se TFL) tähän tulee valkoinen/keltainen automatiikka versioissa (ajovalot)
HARMAA/VIHREÄ +12 pääreleeltä
KELTAINEN/MUSTA +12 virtalukolta

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 30.10.2014 9:35

Kiitos vastauksista,pitää vapailla yrittää värkätä. Miten muuten se katkaisia lähtee irti ?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.10.2014 10:33

Ratin alapuolen muovipaneeli on neljällä ruuvilla, sivuilta ja ratin alapuolelta. Sen kun otat pois niin saat sen valokatkaisijan liittimen irti katkaisijasta, jotain pientä muovinypyä vähän kun kampeaa.

topiolavi
-
Viestit: 202
Liittynyt: 10.2.2013 14:22

ViestiKirjoittaja topiolavi » 30.10.2014 11:46

Kiitos. Asiasta kolmanteen. Mitkä polttimot tulevat sisävalolle(siihen isoon paneeliin,missä on myös "lukuvalot") ja lähteekö se paneeli ihan kampeemalla irti ?

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 30.10.2014 14:40

sivuvalot 5w5, keskellä lasiputkivalo, pituutta en nyt muista ulkoa. Vedä sormenpäillä lasin puolelta sitä valojen suojapleksiä alaspäin, se taittuu siitä pois tieltä.

w!rd
-
Viestit: 339
Liittynyt: 21.8.2009 19:02

ViestiKirjoittaja w!rd » 30.10.2014 16:17

Eikös se valokatkaisijakin lähde pois kun painaa sisään siitä nupista ja kääntää olikohan se nyt vasemmalle ja sitten vetää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 31 vierailijaa