B4 passat 1.8 1996 ei aina käynnisty heti

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

B4 passat 1.8 1996 ei aina käynnisty heti

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.10.2014 9:23

Tuollanen peli tuli hommattua, myyjä viasta kertoi mutta sanoi sen esiintyvän harvakseltaan. Eli auto ei aina muutamalla yrityksellä käynnisy. Normaalisti lähtee normaalisti ekalla tottakai.

Ajonesto? Asentotunnistin?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 21.10.2014 9:49

Pyörittää mutta ei lähde käyntiin vai ei etes pyöritä ? Alkuperäinen ajonesto antaa käynnistyä pariksi sekunniksi.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.10.2014 14:30

Pyörii, ei starttaa. Eli ajonesto se ei ole.

Demon
-
Viestit: 1397
Liittynyt: 10.12.2004 12:40

ViestiKirjoittaja Demon » 21.10.2014 14:58

voiskohan olla puolassa vikaa? kannattaa ottaa puola irti ja tsekata ensiö- ja toisiokäämit korjausoppaan kanssa.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.10.2014 19:32

Lämpöanturi..? Entä surahtaako polttoainepumppu kun kääntää virrat päälle niillä kerroilla kun moottori ei käynnisty?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 21.10.2014 20:10

-98 Skoda 1.8 20V tekee joskus samaa että pyörittää mutta ei starttaa. Ottaa avaimen pois ja pistää uudestaan niin käynnistyy normaalisti. Lähinnä tuntuu oire tulevan jos nopeasti pistää avaimen lukkoon ja starttaa. Vikakoodiksi antaa muuten satunnaisen ajoneston lukuvirheen... eli voiko ajonesto kuitenkin kiukutella myös ilman että lähtee käyntiin ollenkaan tai sytyttää edes avaimen kuvaa mittaristoon?

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 21.10.2014 20:57

Puola juuri vaihdettu edellisen omistajan toimesta. Nyt kymmenisen starttia oon suorittanut kun olen autolla ajanut ja vielä ei ole tehnyt sitä joten tarkemmat speksit vielä hämärässä.

Pitää vika vaan hoitaa pois ennenkuin ilmenee kun ajojakin on paljon...


Tuo nopea starttaus voisi olla yksi vika koska itse olen tottunut dieselillä ajamaan niin vieläkin tulee hetki "hehkutettua" bensa-autojakin :D

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 22.10.2014 18:32

Noniin, nyt ilmeni ekan kerran ja musta starttasin nopeahkosti.


Eli hetken kävi ja sitten sammui eli ajonesto siis?

Mitäs sille voi tehdä jos pahenee?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 22.10.2014 18:43

Vikakoodit vois lukea.

Lukupuola yleisin vikakohde.

GTpasanen
-
Viestit: 75
Liittynyt: 1.5.2014 12:20

ViestiKirjoittaja GTpasanen » 22.10.2014 20:09

Vikakoodeja ei taida saada millään hyppylangalla?

Lukupuolasta/kelasta vähän lueskelin ja parin satkun osa, hapettumatkin saattaa olla aiheuttajana?


Pitää sille sitten jotain tehdä jos vika siihen kiteytyy, ettei vallan jää tielle.


http://www.ebay.com/itm/Newest-VAG-IMMO-Emulator-VAG-immobiliser-for-VW-Golf-III-Audi-Passat-B4-/161424448481?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item2595a59be1 Saakos tollasella ajoneston veke?

Blind
-
Viestit: 188
Liittynyt: 24.1.2009 19:56

ViestiKirjoittaja Blind » 25.10.2014 19:22

Itsellä oli B5 Audissa samaa vikaa että aina ei päässyt lähtemään ihan niin nopeasti kuin halusi, kerran meni hermot ja löin nyrkillä virtalukkoa ja sen jälkeen ei enää temppuillut, eli tämän ammattitaitoisen korjauksen johdosta epäilen kontaktia.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 29 vierailijaa