vaihteisto mk2 1.8 20vt kokoonpanoon

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

getari16vee
-
Viestit: 189
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

vaihteisto mk2 1.8 20vt kokoonpanoon

ViestiKirjoittaja getari16vee » 18.10.2014 15:02

Elikkä tässä talven aikana on tarkoitus pyöräyttää käyntiin projekti jossa kakka-koppa saa uuden moottorin. Moottori on jo hankittu ja se on tyyppiä AUM.
Kysymys kuuluukin, että mistä mallista saa vaihdelaatikon ja muut tarvittavat komponentit vaihteiston asennukseen?

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 18.10.2014 16:37

Vaikka se kakkiaisen originaali 020, sillä ei tarvi muuttaa muita komponentteja kuin kytkin. 3-golf, corrado, golf G60 tai passat löytyy sitten 02A-toosia sen kun valkkaa sopivan.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 19.10.2014 15:18

Ei sinne kyllä kannata 020 laatikkoa laittaa.

getari16vee
-
Viestit: 189
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 19.10.2014 15:53

Itsekin tuota olen miettinyt, että ei taida tuo 020 olla paras vaihtoehto. Välitykset tuntuvat olevan aika tiheät jo nyt. Kestävyydestä en osaa sanoa itse mitään...

Jos jollain on edullisesti myydä tarvittavat osat tuohon modiin, niin voi tarjota yv:llä.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 19.10.2014 16:00

Helpoin varmaan etsiä romu muumikeulapassatti. Siitä saa 02A laatikon, polkimet, putket letkut säiliöt, vaihdekeppi, startti yms tilpehöörin.
Näyttäs Nettiautossa olevan 200-300 hintaa koko autoja. Romuttamolta voi maksaa enemmän irto-osina ja jotain jää puuttumaan kummiskin :)

Tero
-
Viestit: 1793
Liittynyt: 16.7.2003 21:45

ViestiKirjoittaja Tero » 20.10.2014 14:05

Helpoin on ehdottomasti se 020, kyllä se siellä kestää. Välityksiltään ei ainakaan 16V:n 2Y ole tosiaan paras mahdollinen, mutta ihan käyttökelpoinen.
Jos tulevaisuudessa on tarkotus vireistää enemmän niin siinä kohtaa 02A kustannustehokkain.

getari16vee
-
Viestit: 189
Liittynyt: 13.3.2014 17:26

ViestiKirjoittaja getari16vee » 21.10.2014 5:55

Onko noissa väliä minkä vuotisen 3-koppa Golfin tai Passatin hankkisi. Tai onko väliä millä moottorilla tuollaisen hankkii.
Käykö Ventosta osat tuohon modifikaatioon?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.10.2014 10:11

Ootkos sinne siis laittamassa neste vai vaijerikytkintä ja 020 vai 02A:ta?

Kolmoskorisissa 020 ja vaijerikytkin paitsi GTi 16v jossa 02A ja nestekytkin. Dieseleistä ja vr6 ei hajua mitä käyttävät, kutosen laatikko kuitenkaan ei käy.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 21.10.2014 10:37

Onko noissa väliä minkä vuotisen 3-koppa Golfin tai Passatin hankkisi. Tai onko väliä millä moottorilla tuollaisen hankkii.

'88-'96 4-sylinterinen Passat on osiltaan kustannustehokkain. Kuten Slantsix jo opasti, Pasuunasta saat kaikki osat laatikko > kuljettaja välille sekä

- kiinteän vauhtipyörän + startin
- olka-akselit isoille jarruille (4x100)
- ison jarrupääsylinterin + tarvittaessa tehostimen (ilman ABS:eja)
- mallista riippuen levyjarrut taakse

Lähestulkoon kaikki osat passaavat kakkikseen "pulttaa kiinni", kytkimen pääsylinterille joudut tekemään reiän tulipeltiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa