Faijan Audi Multitronicillla nykii kevyesti kiihdyttäessä. Paikallaan ollessa bensa haisee. Liikkeelle lähtiessä laatikko saattaa joskus hieman empiä lähdetäänkö. Sitten se myös saattaa nykäistä heti lähdön jälkeen. Auto vaatii myös aamuisin hieman sahaamista. Pumppu ainakin pyörii kun virrat laittaa päälle.
Tässä topikissa jannekk kirjoittaa hyvin samankaltaisesta ongelmasta ja vika korjaantui lambdan uusimisella.
http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=124205
Lambdoja näissä on ilmeisesti kaksi. Hyvin hinnoissaan näkyvät olevan, niin kumpikohan se sitten olisi vaihtokunnossa tod.näk? Rintapellissä näkyi sininen, ruskea ja kolmas liitin. Mikä on etu lambdan? Voiko testata nyppäämällä irti, että loppuuko nykiminen?
Kokeilin jo nyppiä puolia irti, mutta jokainen vaikutti selvästi käyntiin. Luin sitten vikakoodit ja siellä oli myös maininta lambdasta, mutta nollasin sen vahingossa, kun oletin sen liittyvän tuohon puolien irroitteluun.
Mistä vika siis löytyy vai onko useampia?
A6 Avant -02 1.8t, AWT nykii, kolahtaa kuumana
Valvoja: ffp jäsenet
A6 Avant -02 1.8t, AWT nykii, kolahtaa kuumana
Viimeksi muokannut Levis, 19.10.2014 17:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Yksi risa letku löytyi ja nykiminen väheni. Täytyy joskus etsiä lisää.
Johtuuko seuraava vikakoodi puolien irroittelusta auton käydessä, vai onko lambdassa jotain oikeaa vikaa?
Address 01: Engine Labels: 06B-906-018-AWT.lbl
Control Module Part Number: 4B0 906 018 DB
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001
Software Coding: 11582
Work Shop Code: WSC 66565
Additional Info: WAUZZZ4B02N126133 AUZ7Z0B2084581
VCID: 64CDB249F4409E9
4 Faults Found:
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1103 - 35-10 - Performance too Low - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Johtuuko seuraava vikakoodi puolien irroittelusta auton käydessä, vai onko lambdassa jotain oikeaa vikaa?
Address 01: Engine Labels: 06B-906-018-AWT.lbl
Control Module Part Number: 4B0 906 018 DB
Component and/or Version: 1.8L R4/5VT G 0001
Software Coding: 11582
Work Shop Code: WSC 66565
Additional Info: WAUZZZ4B02N126133 AUZ7Z0B2084581
VCID: 64CDB249F4409E9
4 Faults Found:
17522 - Oxygen (Lambda) Sensor; B1 S2
P1114 - 35-10 - Internal Resistance too High - Intermittent
17524 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1116 - 35-10 - Open Circuit - Intermittent
17511 - Oxygen (Lambda) Sensor Heating; B1 S1
P1103 - 35-10 - Performance too Low - Intermittent
18010 - Power Supply Terminal 30
P1602 - 35-10 - Voltage too Low - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Mikä mahtaa kolahtaa etupäässä pitkän ajon jälkeen? ELi 100 km ajoa ja eka risteys. Siitä kun lähtee liikkeelle (yleensä käännös), joku pamahtaa ilkeästi edessä.
Itse en ole tuota kokenut, kun auto ei ole oma.
Moottorin tuennat uusittu, ainakin kaksi isointa. Oikean puolen vetonivelet uusittu 130 tkm ja vasen sisempi 180 tkm, joka nyt mittarissa.
Tukivarret pitäisi vaihtaa. Aiheuttaako joku tukivarsista pamauksia motarin jälkeen??
Nyt on menot tasoittuneet puolien ja tulppienkin vaihtojen jälkeen. Edelleen kevyttä nykimää tuntuu kevyessä kiihdytyksessä. Oisko Multitronicissa kytkin tai variaattori huollon kaipuussa? Uudet öljyt sisällä, mutta eipä niistä vanhoista taidettu tarkastaa onko seassa ylimääräistä.
Itse en ole tuota kokenut, kun auto ei ole oma.
Moottorin tuennat uusittu, ainakin kaksi isointa. Oikean puolen vetonivelet uusittu 130 tkm ja vasen sisempi 180 tkm, joka nyt mittarissa.
Tukivarret pitäisi vaihtaa. Aiheuttaako joku tukivarsista pamauksia motarin jälkeen??
Nyt on menot tasoittuneet puolien ja tulppienkin vaihtojen jälkeen. Edelleen kevyttä nykimää tuntuu kevyessä kiihdytyksessä. Oisko Multitronicissa kytkin tai variaattori huollon kaipuussa? Uudet öljyt sisällä, mutta eipä niistä vanhoista taidettu tarkastaa onko seassa ylimääräistä.
Re: A6 Avant -02 1.8t, AWT nykii, kolahtaa kuumana
Kolahtelu pitkän ajo jälkeen johtui sisemmästä vetonivelestä. Kai se hieman hirtti kiinni pysähdyttyä.
Nykiminen ja ulina johtuivat multista.... Ketju oli pahasti venynyt ja joku akseli oli pahasti kulunut. Tiedot saa privalla mitä uusittiin. En nyt muista tähään hätään ja en jaksa alkaa kaivellla niitä.
Eniveis laatikko kävi Latviassa asti täysrempassa kytkimineen kaikkineen.
http://www.recro.eu/fi/
Kaikki meni hyvin, voin sositella.
Nykiminen ja ulina johtuivat multista.... Ketju oli pahasti venynyt ja joku akseli oli pahasti kulunut. Tiedot saa privalla mitä uusittiin. En nyt muista tähään hätään ja en jaksa alkaa kaivellla niitä.
Eniveis laatikko kävi Latviassa asti täysrempassa kytkimineen kaikkineen.
http://www.recro.eu/fi/
Kaikki meni hyvin, voin sositella.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa