1,4 16v AUA ja EPC valo

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

1,4 16v AUA ja EPC valo

ViestiKirjoittaja boliisi » 20.9.2014 18:39

Ostin tuommosen 2000 Ibizan jossa välillä palaa tuo EPC valo. Kun EPC palaa niin ei ota kierroksia kylmänä eikä kuumana max 1500 kierrosta. Ohjekirja antaisi viaksi kaasupolkimen asennontunnistin. Voiko ko osaa testata mitenkä? Myös haulla löytyisi EPC valolle syyksi kaasuläppäkotelo sekä viallinen jarruvalokytkin??

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 20.9.2014 18:56

lue vikakoodit.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 20.9.2014 19:13

tällä hetkellä ei mahdollista lukea vikakoodeja ja auto on menossa lähipäivinä purkuun....

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 20.9.2014 19:14

Sitten ei voi mitään.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 21.9.2014 19:33

Eli kaasupolkimen asennontunnistinta ei pysty mitenkään testaamaan ennenkuin on lukenut vika koodit?? Onko joku edes yrittänyt putsata/ testata tms ko osaa??

Lisäys vian kuvaan. kun kävin aikaisemmin autoa kokeilemassa niin EPC oli palanut mutta hävinnyt kun akku oli mennyt tyhjäksi. Apukaapeleila virtaa ja autolla pystyi vähän ajamaan sekä moottori otti kierroksia normaalisti eikä EPC palanut.

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 21.9.2014 19:43

Usko nyt et ilman niitä koodeja on turha arvailla.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.9.2014 21:42

Ei tarvitse arvailla enää... huono akku aiheutti EPC valon syttymisen. Vaihdettu parempi akku tilalle ja toimii normaalisti.

Tämän ketjun voi minun puolesta lukita

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 25.9.2014 22:03

Miks ihmeessä keskusteluja lukitsemaan kun sitten ei kukaan voi myöhemmin kysyä aiheesta mitään?

Aika outoa muuten että ton valon sytytti. Onko jo ihan satavarma että akku oli syynä?

Luotijuna
-
Viestit: 1262
Liittynyt: 18.3.2004 11:33

ViestiKirjoittaja Luotijuna » 25.9.2014 22:17

Munkin mielestä outoa että akku aiheuttaisi EPC valon palamista.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.9.2014 22:22

Ok olet oikeassa ei lukita


Eilen kokeilin .. läksi käyntiin, moottori kävi sekä EPC valo paloi eikä ottanut kierroksia. Tänään kokeilin siirtää autoa mutta akku oli ihan tyhjä.... mittariston valot vain paloi himmeästi . Latasin akun ja pistin käyntiin eikä EPC palanut ja otti kierroksia. Kokeilin illalla parin tunnin päästä uudestaan ja sama juttu ei EPC valoa ja ottaa kierroksia.


Saman se oli tehnyt aikaisemmin kuten jo viesti ketjussa mainitsin.

Akun kengän irrottaminen ei hävittänyt valoa .. kokeiltu useampi kerta 30min - yön yli.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 25.9.2014 22:29

Voiko olla että tyhjäksi menevä akku nollaa sitten vikakoodit? toisaalta akun kengän irroitus pitäisi ajaa saman asian
Pitää yrittää saada jostain vikakoodin lukija lainaan tai ostaa oma. ....

Minkälaisella vikakoodin lukijalla pärjäisi näitten 90 lukuisten VW/Seattien kanssa?


http://www.motonet.fi/fi/kategoria/1302 ... D-testerit

http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... cwodfmQA_A

Tumi
-
Viestit: 357
Liittynyt: 7.8.2009 20:14

ViestiKirjoittaja Tumi » 26.9.2014 10:40

Noilla hinnoilla voisin jo myydä sulle läppärin VCDS:llä ja ElsaWinillä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 26.9.2014 19:38

Parilla kympilä saa OBD-USB kaapelin ja VCDS-liten ilmaisversiolla pärjää jo pitkälle.
Oletettavasti tietokone jo löytyykin ;)

Ja vikakoodit saa toki ulos Bluetooth-palikan ja Android-puhelimen avulla.

J.S.P
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.7.2007 23:08

ViestiKirjoittaja J.S.P » 26.9.2014 21:54

Kaikki lukijat/ohjelmat eivät sitten osaa kertoa kuin "yleiset" vikakoodit ja jää paljon merkkikohtaisia vikakoodeja näkymättä -tällä voi olla isokin merkitys sitten vianetsinnässä.
VAGgineiden kanssa varma valinta on VAG-COM / VCDS

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 27.9.2014 8:18

Onko tietokoneen käyttöjärjetelmällä merkitystä? Löytyy noin 5 vuotta vanha läppäri johon olisi toisesta hajonneesta läppäristä Windows Vista Home Basic käyttöjärjestelmä.

boliisi
-
Viestit: 774
Liittynyt: 31.5.2011 11:40

ViestiKirjoittaja boliisi » 18.10.2014 7:53

Ja laitetaan tähän vielä jatkoksi toinen vikavalo "ominaisuus" Ostin Seatille varaosa-autoksi tuollaisen vm 1995 Sharanin jossa paloi airbägin merkkivalo jo silloin kun kävin katsomassa /koekäyttämässä pariviikkoa sitten ja vielä pihaan tullessa valo jäi palamaan.. Akku oli niin huono että piti kaapeleilla laittaa virtaa. Otin vanhan akun pois ja laitoin uuden (auto oli virrattomana vuorokauden ilman akkua). Aibägin merkkivalo syttyy ja sammuu nyt normaalisti.
En tiedä onko pelkkää sattumaa vai ei....

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.10.2014 12:43

Järjestelmään voi jäädä vika alhaisesta jännitteestä huonon akun seurauksena.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa