Passat 3C 2006 1.9TDI Jarrunesteen vaihto?
Valvoja: ffp jäsenet
Passat 3C 2006 1.9TDI Jarrunesteen vaihto?
Varmaan käyty jo foorumilla läpi, mutta en löydä searchilla tai kuukkelilla..
Tarkoitus vaihtaa jarrunesteet samalla kun pistää talvikiekot alle, onko tässä mitään huomioitavaa? Esim. ABS/ESP Jne?
Miten onnistuu kytkinnesteen vaihto, voisi nekin huvikseen vaihtaa, vai onko järkeä?
Ajattelin hakea motonetistä paineilmatoimisen jarrunesteen vaihto/ilmaus työkalun ja pari litraa nestettä.
Kiitollinen vinkeistä jos jollain olisi tietoa.
Tarkoitus vaihtaa jarrunesteet samalla kun pistää talvikiekot alle, onko tässä mitään huomioitavaa? Esim. ABS/ESP Jne?
Miten onnistuu kytkinnesteen vaihto, voisi nekin huvikseen vaihtaa, vai onko järkeä?
Ajattelin hakea motonetistä paineilmatoimisen jarrunesteen vaihto/ilmaus työkalun ja pari litraa nestettä.
Kiitollinen vinkeistä jos jollain olisi tietoa.
No tuota,
jos et ole aukonut letkuja tai liitäntöjä (eli systeemissä ei ole ilmaa) et tarvitse paineella toimivaa vekotinta ollenkaan. Riittää kun saat kaksi kaveria mukaan hommiin, sinä availet ja suljet ilmausnippaa kun toinen pumppaa poljinta ja kolmas pitää huolen ettei säiliö käy kuivaksi.
Passatin ohjekirjasta löytyy varmaan jarrunesteen luokitusvaatimus, oletettavasti joko DOT4 tai DOT5.1
Kytkinnesteen vaihtamiseen pitäisi löytää ja avata sen ilmausnippa, en osaa tähän auttaa muuta kuin huhupuheita että on vittumaisissa paikoissa riippumatta koneen sijoittelusta.
Lisävinkkinä kannattaa suihkia paria päivää ennen operaatiota CRC:tä ilmausnipoille, ja mikäli eivät aukea kevyellä voimalla, suosiolla lämpöä nipalle etteivät katkea.
jos et ole aukonut letkuja tai liitäntöjä (eli systeemissä ei ole ilmaa) et tarvitse paineella toimivaa vekotinta ollenkaan. Riittää kun saat kaksi kaveria mukaan hommiin, sinä availet ja suljet ilmausnippaa kun toinen pumppaa poljinta ja kolmas pitää huolen ettei säiliö käy kuivaksi.
Passatin ohjekirjasta löytyy varmaan jarrunesteen luokitusvaatimus, oletettavasti joko DOT4 tai DOT5.1
Kytkinnesteen vaihtamiseen pitäisi löytää ja avata sen ilmausnippa, en osaa tähän auttaa muuta kuin huhupuheita että on vittumaisissa paikoissa riippumatta koneen sijoittelusta.
Lisävinkkinä kannattaa suihkia paria päivää ennen operaatiota CRC:tä ilmausnipoille, ja mikäli eivät aukea kevyellä voimalla, suosiolla lämpöä nipalle etteivät katkea.
Kiitti vinkeistä, mutta tarkennetaan nyt hieman, nesteen tyyppi on tiedossa ja jarrujen ilmaus on kyllä tuttua kauraa, mutta vain vähän vanhemmissa autoissa.
Netin syövereistä olen lukenut mitä kummallisimpia kertomuksia konsernin autoista, joissa on ilmaantunut jarruvikoja nesteen vaihdon jälkeen, jossain ACF:n puolella oli juttua että pitäis olla käynnissä kun ilmaa(ABS/EPS), jossain oli juttua että ABS Pumppu? pitäis koodata VCDS:llä nesteen vaihdon jälkeen, ja jostain luin että ei kannata vaihtaa "perinteisellä" tyylillä koska työsylinterin tiivisteet korkkaa Yms. Yms...
Eli jarrut olen ilmannut/nesteet vaihtanut varmaan kymmeniä kertoja, mutta pitäisi vaan saada varmuus että onko 3C:ssä joku poikkeavuus mikä pitäisi tietää :)
Edit. Typo
Netin syövereistä olen lukenut mitä kummallisimpia kertomuksia konsernin autoista, joissa on ilmaantunut jarruvikoja nesteen vaihdon jälkeen, jossain ACF:n puolella oli juttua että pitäis olla käynnissä kun ilmaa(ABS/EPS), jossain oli juttua että ABS Pumppu? pitäis koodata VCDS:llä nesteen vaihdon jälkeen, ja jostain luin että ei kannata vaihtaa "perinteisellä" tyylillä koska työsylinterin tiivisteet korkkaa Yms. Yms...
Eli jarrut olen ilmannut/nesteet vaihtanut varmaan kymmeniä kertoja, mutta pitäisi vaan saada varmuus että onko 3C:ssä joku poikkeavuus mikä pitäisi tietää :)
Edit. Typo
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kytkimen ilmaukseen tarvii ottaa ilmansuodatinkotelo irti, sen alla kytkimen ilmausnippa. Eli ei ihmeellinen homma. Yks kuuskoloruuvi ilmansuodattimen takaosasta, iso letkuklemmari ja maffin piuha irti, ilmanoton kansi irti puskurista ja sit on parilla kumitutilla enää pohjasta kiinni. Ilmausnippa siin hyvin näkyvissä vaihteiston päällä.
http://www.myturbodiesel.com/wiki/how-t ... -audi-tdi/
tuossa on opasteet VCDS-vaihtoon.
Jos tuo kytkimen nippa ei tuon hassummassa paikassa ole, pitää itsekin tehdä! Kiitos tästä vinkistä.
tuossa on opasteet VCDS-vaihtoon.
Jos tuo kytkimen nippa ei tuon hassummassa paikassa ole, pitää itsekin tehdä! Kiitos tästä vinkistä.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa