Eli, kesken ajon simahti loppuvuodesta -94 valmistettu 2-litrainen Vento. OBD1, ADY-kone.
Bensapumppu lähtee käyntiin, sen kuulee kun laittaa virtaa. Startti pyörittää voimakkaasti, mutta ei lähde käyntiin.
Parin-kolmen yrityksen jälkeen ei mitään, muttei myöskään bensan hajua.
Tuttu huoltopaikka vaihtoi jakajan, ja testasi. Ei mitään. Sitten alettiin katsoa jännitteitä, ja virtaa tulee kuulemma sytytykseen (pitää huomenna kysyä jos tulee kipinää), mutta bensasuuttimille ei mitään.
Pikainen Googlaus kertoi että vika voisi olla Crankshaft Position Sensorissa, eli kai YKK-sensori(?).
Motonet tiesi että YKK sensori löytyy ADY-koneesta, muttei Hall sensoria?
Muita irrallisia väittämiä on että Hall-sensori ei estäisi koneen käyntiä, mutta kulutus sun muut kärsii. Tämä koska YKK antaa ECU:lle käskyn avata suuttimet, ei Hall. Faktaa?
Kysymys tämä:
Jos suuttimien johdoissa ei ole jännitettä, onko vika muualla, vai voiko se vain olla että YKK on rikki? Onko nollajännite mahdollinen pelkästään sillä, vai onko ongelma pahempi?
Onko ECU:n/suuttimien rele mahdollisesti rikki?
Vento 2,0 ADY ei käynnisty, suuttimilla ei virtaa
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 25.3.2011 14:44
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Näin hätäisesti: Suuttimille tulee jatkuva jännite ja maadoitusta katkotaan.
Hall-anturi on yleisnimitys tietyntyyppiselle anturille ja Hall-anturia käytetään monessa paikkaa.
Niinku tuolla tapaa.
Hall-anturi on yleisnimitys tietyntyyppiselle anturille ja Hall-anturia käytetään monessa paikkaa.
Niinku tuolla tapaa.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 25.3.2011 14:44
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Majestic-12 [Bot] ja 28 vierailijaa