Tervehdys,
Autona siis -86 golf gti kr tekniikalla. Autossa on ollut aina minun omistamisen aikana ongelmana että käynnistämisen jälkeen mittaristoon jää palamaan latauksen merkkivalo. ja lataus on vaan noin 2v. Mutta merkkivalo sammuu kun nostaa kierroksia noin 2000r/min, ja käynti saman tien vähän huononee (kierrokset tippuu alle 1000) mutta alkoi lataamaan about 13.50 laturin päästä mitattuna.
No eräs päivä ajattelin uusia sitten jännitteensäätimen (antoivat varaosaliikkeestä hyllystä vain jonkun joka oli samoilla kiinnityksillä, eli yleismalli ja sanoivat sen käyvät laturiin) siinä toivossa että saisin latausjännitteen nousemaan korkeammalle.
No latausjännitteeksi sain 14.5 sitten tämän vaihdon jälkeen, mutta edelleen käynnistämisen jälkeen laturin merkkivalo jäi palamaan ja hävisi samallalailla kuin ennenkin.
Aamulla töihin lähtö, hieman kylmempi yö 0-1c. Heti kun kierrokset saa 2000r/min kone alkaa pätkimään rajusti, kierrosluku mittari pomppii sammumisen rajamailla - 3000r/min eikä tottele kaasuun ollenkaan.
Hieman auton lämmettyä ja väkisin kierroksia antamalla pääsen ajamaan töihin.
Töiden jälkeen käynnistys ja sama homma jälleen pätkii kunnolla!
Ajan pajalle auton, vaihtoon vanha jännitteensäädin ja ei enää mitään vaikutusta, sama rumpa jatkuu.
Hommasin uuden laturinkin 90A ja samat oireet edelleen. Käy hieman paremmin kun laittaa valot päälle, ilman valoja ei käy senkään vertaa eikä ota kierroksia ollenkaan.
Konekkin pätkii aivan rajusti. Kierrokset kun tiputtaa niin meinaa sammua samantien.
Kokeilin seuraavaksi ilman heräte piuhaa käynnistää ja auto käy todella nätisti, mutta ei lataa kun 12v, Jopa tyhjäkäyntiventtiilikin pelaa ensimmäistä kertaa, eli kierrokset laskee nätisti 1000 kun esim. kytkimen tempasee pohjaan vauhdista.
Heti kun herätteen laittaa takaisin, oireet alkavat uudestaan. Mutta auto lataa silloin sen 14.5v sen mitä nyt käy!!
Mistäpä lähtisin vikaa etsimään?
Voiko jännitteensäätimissä olla eroja? esim. 90a laturille vastaan pienempi?
-Uusi laturi
-Uusi akku
-Jännitteensäädin
-Puhdistettu jo akun maadoitukset ja lisätty niitä.
-Laturille uusi virtapiuha suoraan akulta, startille uusi virtapiuha.
video ongelmaan
http://s134.photobucket.com/user/TapZa/ ... 9.mp4.html
vw golf mk2 gti kr lataus, heräte ja käyntiongelma
Valvoja: ffp jäsenet
vw golf mk2 gti kr lataus, heräte ja käyntiongelma
Viimeksi muokannut rapSu^^, 6.10.2014 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Juu, pitää vielä vetää akulta suoraan koneeseen maapiuha. Virranjakajan purin, kyllähän siellä stefa vuotaa ja hall anturi ooi vähän öljyssä. Tiivisteen tilasinkin jo ebaysta, mutta matkalla vielä. Uusi hallanturi löytyy, mutta kiinnitys oli erilainen :o en sitä sitten vielä ruennut vaihtamaan.
Ja tosiaan autolla pystyy ajamaan kun heräte ei ole kiinni laturissa, eli kun ei lataa niin sillon toimii ok. Sekä silloin toimii myös tyhjäkäynti venttiili jne.
Ja tosiaan autolla pystyy ajamaan kun heräte ei ole kiinni laturissa, eli kun ei lataa niin sillon toimii ok. Sekä silloin toimii myös tyhjäkäynti venttiili jne.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa