Elikkä melko outo käynnistys vika kyseisessä passatissa.
Välillä pitkiäkin aikoja että starttaa ihan normaalisti mut sit taas ajan jaksoja
millon pyöräyttää starttia vain vähän.
Vaikka pitää avainta koko ajan startti asennos niin tekee sillei et
starttaa, lopettaa, starttaa, lopettaa, starttaa, lopettaa.
Joskus joutuu kymmeniäkin minutteja koittaa käynnistellä kun ei vaan lähde.
Joskus myös kuuluu ikävä rusaus ääni.
Vähän menee pään raapimiseks mistä alkais vikaa hakemaan ja vaikea
alkaa paikantamaan kun ei tee tätä joka kerta.
Eikä ole väliä ulkoilman lämpötiloista eikä moottorin lämmöistä vaan tekee
ihan randomisti tätä vikaa...
Mietin että oisko kontakti häiriötä startilla mut tuntuu kummalliselta miksi täysin
tasaisin väliajoin lopettaa tuon starttaamisen, samalla mietin virtalukon pohjaa
mutta kyseinen aaltoileva käynnistyminen tuntuu kummalliselta.
Onko tässä autossa jokin automaattinen startin lopetus kun auto tunnistaa
että lähtee käyntiin?
Vw Passat 2.8 4motion vm02 Käynnistys ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Kannattaa joka tapauksssa käyttää startin liitännät auki ja putsata teräsharjalla.
Itellä on ollut ajoittaista laiskaa pyöritystä ja kerran on jäänyt kokonaan starttaamatta, viime vkl käytin kaapelikengän irti ja harjasin kaikki pinnat (myös mutterin ja kierteet) puhtaaksi hapettumista. Oli siellä sen näköisiä jälkiä että joskus on ottanut hieman lämpöä (kipinää) huonon kontaktin takia. Kasatessa sipaisin hieman kuparitahnaa hidastamaan hapettumia.
Tän viikon on sitten saanutkin nauttia selkeästi paremmista (suorastaan räjähtävistä) starteista vaikka on olut vilpoisia aamujakin :)
Ja siis varsinaisia ongelmia ei ole edes ollut sitä yhtä käynnistymättömyyttä lukuunottamatta, jolloin pieni nitkautus kiintoavaimella liitospultista palautti toiminnan. Mutta vasta tuo kunnon putsaus palautti kontaktin toimivuuden oikealle tasolle, isoilla virroijja kun pienikin heikkous vaikuttaa yllättävän paljon.
Ja aivan yhtä tärkeä on myös akusta koriin JA moottoriin menevä maa-johto.
Itellä on ollut ajoittaista laiskaa pyöritystä ja kerran on jäänyt kokonaan starttaamatta, viime vkl käytin kaapelikengän irti ja harjasin kaikki pinnat (myös mutterin ja kierteet) puhtaaksi hapettumista. Oli siellä sen näköisiä jälkiä että joskus on ottanut hieman lämpöä (kipinää) huonon kontaktin takia. Kasatessa sipaisin hieman kuparitahnaa hidastamaan hapettumia.
Tän viikon on sitten saanutkin nauttia selkeästi paremmista (suorastaan räjähtävistä) starteista vaikka on olut vilpoisia aamujakin :)
Ja siis varsinaisia ongelmia ei ole edes ollut sitä yhtä käynnistymättömyyttä lukuunottamatta, jolloin pieni nitkautus kiintoavaimella liitospultista palautti toiminnan. Mutta vasta tuo kunnon putsaus palautti kontaktin toimivuuden oikealle tasolle, isoilla virroijja kun pienikin heikkous vaikuttaa yllättävän paljon.
Ja aivan yhtä tärkeä on myös akusta koriin JA moottoriin menevä maa-johto.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 46 vierailijaa