Skoda fabia 6Y
Valvoja: ffp jäsenet
Skoda fabia 6Y
Jeheees!!!
Nyt on jo jokunen vuos tullu ffp"eetä selailtua, mutta ikinä en vain jostain syystä ole saanut aikaiseksi täyttää tänne mitään tarinaa. Autot ovat olleet lähinnä volkkareita. Jokainen enemmän tai vähemmän laiteltu. Jotakin muutakin piti kokeilla, eli nyt siihen nykyiseen kuljettimeen.
Elikkä kyseessähän on vuosimallia 2000 oleva pirkka mallin volkkari. Skoda fabia 1.4l mpi koneella varustettuna. Väriltään valkoinen ja varustelutasoltaan comfortline. Lähtökohtaha oli täysin räpeltämätön auto. Aikaisemmat omistajat ovat ilmeisesti olleet iäkkäitä tätejä (ainakin nimien perusteella). Fabia tuli siitä syystä hommattua, kun näitä ei ihan liikaa näy liikenteessä nuorien kuljettamana. Mielenkiintoinen lähtökohta siis.
Kuvaa mistä siis lähdettiin liikkeelle.
Talvi ajeltiinkin sitten ihan tämän näköisenä, ja lähinnä haalittiin tarvittavia osia autoon, sillä jotenkin halusi kuitenkin erottua tuola liikenteen massassakin. Alustasarjaksi tuli TaTecnixin korkeus säädettävät tolpat. Vanteiksi Mersun orkkis vanteet koossa 16X7,5 ET olisko ollut adaptereitten jälkeen 7. Vanteiden päällä pyörii 195/40/R16 kumit. Lisäksi skoda merkit on vaihtuneet uuden mallisiin sekä listat maalattu valkoisiksi. Kylkilistat olin ottamassa kokonaan pois, mutta listoihin jäi maalit kiinni joten ne joutuu pitämään paikallaa ellei maalaa autoa uudestaan. vRS puskurit tähän on vielä tulossa, mutta ne odottavat inspiraatiota ja aikaa ennenkuin voidaan roiskia värit niiden päälle.
Kuvaa vielä missä tänäpäivänä mennään.
vRS puskurit kun saan kiinni, niin omaan silmään ulkokuori rupeaa kelpaamaan itselle. Matalemmaksi tietenkin aina olisi kiva saada, mutta etutolppien hankaluus aiheuttaa harmaita hiuksia joten sitä joutuu vielä pohtimaan. Seuraavaksi ajattelin sisätiloja ruveta näpertelemään omaa silmää mieluisammaksi.
Nomutt tässä kaikki tällä erää. Näillä jatkellaa :)
Nyt on jo jokunen vuos tullu ffp"eetä selailtua, mutta ikinä en vain jostain syystä ole saanut aikaiseksi täyttää tänne mitään tarinaa. Autot ovat olleet lähinnä volkkareita. Jokainen enemmän tai vähemmän laiteltu. Jotakin muutakin piti kokeilla, eli nyt siihen nykyiseen kuljettimeen.
Elikkä kyseessähän on vuosimallia 2000 oleva pirkka mallin volkkari. Skoda fabia 1.4l mpi koneella varustettuna. Väriltään valkoinen ja varustelutasoltaan comfortline. Lähtökohtaha oli täysin räpeltämätön auto. Aikaisemmat omistajat ovat ilmeisesti olleet iäkkäitä tätejä (ainakin nimien perusteella). Fabia tuli siitä syystä hommattua, kun näitä ei ihan liikaa näy liikenteessä nuorien kuljettamana. Mielenkiintoinen lähtökohta siis.
Kuvaa mistä siis lähdettiin liikkeelle.
Talvi ajeltiinkin sitten ihan tämän näköisenä, ja lähinnä haalittiin tarvittavia osia autoon, sillä jotenkin halusi kuitenkin erottua tuola liikenteen massassakin. Alustasarjaksi tuli TaTecnixin korkeus säädettävät tolpat. Vanteiksi Mersun orkkis vanteet koossa 16X7,5 ET olisko ollut adaptereitten jälkeen 7. Vanteiden päällä pyörii 195/40/R16 kumit. Lisäksi skoda merkit on vaihtuneet uuden mallisiin sekä listat maalattu valkoisiksi. Kylkilistat olin ottamassa kokonaan pois, mutta listoihin jäi maalit kiinni joten ne joutuu pitämään paikallaa ellei maalaa autoa uudestaan. vRS puskurit tähän on vielä tulossa, mutta ne odottavat inspiraatiota ja aikaa ennenkuin voidaan roiskia värit niiden päälle.
Kuvaa vielä missä tänäpäivänä mennään.
vRS puskurit kun saan kiinni, niin omaan silmään ulkokuori rupeaa kelpaamaan itselle. Matalemmaksi tietenkin aina olisi kiva saada, mutta etutolppien hankaluus aiheuttaa harmaita hiuksia joten sitä joutuu vielä pohtimaan. Seuraavaksi ajattelin sisätiloja ruveta näpertelemään omaa silmää mieluisammaksi.
Nomutt tässä kaikki tällä erää. Näillä jatkellaa :)
Viimeksi muokannut DaMendez, 10.6.2013 9:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hoi Hoi!
Pitäisköhän tätäkin taas pitkästä aikaa herätellä henkiin ja kaivella esille. Elikkä viime kesä ajettiin lähestulkoon kokonaan edellisten kuvien mukaisessa kunnossa. Kilometreja kertyi mittariin reippaat 60 000km. Siihen nähden mitä kilometrejä tuli niin, niin skoda toimi yllättävän hyvin. Ainoa murhe oli loppukesästä kenkutteleva kansipahvi, joka sitten antautuikin lopullisesti aivan ajokauden lopusta, eli juuri oikeaan aikaan.
Ajelin siis tuuloksesta kotiappäin ja lahden motarilla sitten lämmöt tappiin ja vedet pihalle. Auto seis ja ei muutakun ystävälle soittoa ja trailerin kyydissä mentiinkin sitten loppumatka.
muutaman kirosanan ja hyvin nukutun yön jälkeen pelti pystyyn ja ruvettiin selvittelemään mitä kaikkea hajos. pienen tutkinnan jälkeen todettiin että ainakin hattu pois ja pahvit väliin vahtoon, sekä termarikoppa meni uusiksi. Eli siis kansi irti ja uusia osia haalimaan.
Samalla nyt tietenkin kun kansi oli irrallaan, niin se blaanattiin tasaiseksi ja venttiilivarren kumit vaihdettiin uusiin, sekä venttiilit hiottiin. Uudet osat kiinni ja kovaa ajoa taas :D
Tässävaiheessa kun auto saatiin taas pelittämään, niin se laitettiinkin sitten aikapitkälti suoraan talviseisontaan hakemaan inspiraatiota tulevalle kesälle. Talven ajan käyttöauton virkaa toimitti facelift mallin 86c coupe polo. Siitä EHKÄ joskus enemmän juttua.
Talvi meni ja pohdittii mitä sitä ensikesänä tekisi. Pienen pohdinnan jälkeen tuli hankittua vRS mallin takapuskuri sekä GT mallin hiukan harvinaisempi etupuskuri. puskurit kävi ystävällä maalattavana, ja itse olen ainakin tyytyväinen maalaus tulokseen.
Vanteetkin tuli hankittua sitten uudet. tuumaa isommat ja puolituumaa leveämmät. Elikkä tuommoiset Rotiform NUE malliset.
Myllytystäkin tuli harjoiteltua jotta kulahtanut maalipinta ei IHAN niin paljon eroaisi sävyltään uudelle maalipinnalla jotka puskureissa oli, ja yhden illan hinkkaamisen jälkeen itse olin ainakin tyytyväinen lopputulokseen.
Tämän jälkeen alkoi sitten vanteiden istuvuuden kanssa hierominen. Pienen säätämisen jälkeen tuli todettua että vetari ottaa nyt koriin kiinni sillä keulaa tuli madallettua edellisvuodesta. Ei muutakun kori notchia tekemään, niin johan helpotti ja saattaa vetarikin säilyä vähän pidempään.
Nyt päästään sitten tähän päivään. Alkuviikosta kun oli niin kivoja kelejä, niin kävin räpsimässä kuvia tämän hetkisestä tilanteesta. Tästä lähdetään sitten jatkamaan kohti kevättä ja kesää. Näihin kuviin kiitos ja kumarrus. Katsellaan jos jossain vaiheessa tulee taas aihetta raapustaa lisää tarinaa :)
Pitäisköhän tätäkin taas pitkästä aikaa herätellä henkiin ja kaivella esille. Elikkä viime kesä ajettiin lähestulkoon kokonaan edellisten kuvien mukaisessa kunnossa. Kilometreja kertyi mittariin reippaat 60 000km. Siihen nähden mitä kilometrejä tuli niin, niin skoda toimi yllättävän hyvin. Ainoa murhe oli loppukesästä kenkutteleva kansipahvi, joka sitten antautuikin lopullisesti aivan ajokauden lopusta, eli juuri oikeaan aikaan.
Ajelin siis tuuloksesta kotiappäin ja lahden motarilla sitten lämmöt tappiin ja vedet pihalle. Auto seis ja ei muutakun ystävälle soittoa ja trailerin kyydissä mentiinkin sitten loppumatka.
muutaman kirosanan ja hyvin nukutun yön jälkeen pelti pystyyn ja ruvettiin selvittelemään mitä kaikkea hajos. pienen tutkinnan jälkeen todettiin että ainakin hattu pois ja pahvit väliin vahtoon, sekä termarikoppa meni uusiksi. Eli siis kansi irti ja uusia osia haalimaan.
Samalla nyt tietenkin kun kansi oli irrallaan, niin se blaanattiin tasaiseksi ja venttiilivarren kumit vaihdettiin uusiin, sekä venttiilit hiottiin. Uudet osat kiinni ja kovaa ajoa taas :D
Tässävaiheessa kun auto saatiin taas pelittämään, niin se laitettiinkin sitten aikapitkälti suoraan talviseisontaan hakemaan inspiraatiota tulevalle kesälle. Talven ajan käyttöauton virkaa toimitti facelift mallin 86c coupe polo. Siitä EHKÄ joskus enemmän juttua.
Talvi meni ja pohdittii mitä sitä ensikesänä tekisi. Pienen pohdinnan jälkeen tuli hankittua vRS mallin takapuskuri sekä GT mallin hiukan harvinaisempi etupuskuri. puskurit kävi ystävällä maalattavana, ja itse olen ainakin tyytyväinen maalaus tulokseen.
Vanteetkin tuli hankittua sitten uudet. tuumaa isommat ja puolituumaa leveämmät. Elikkä tuommoiset Rotiform NUE malliset.
Myllytystäkin tuli harjoiteltua jotta kulahtanut maalipinta ei IHAN niin paljon eroaisi sävyltään uudelle maalipinnalla jotka puskureissa oli, ja yhden illan hinkkaamisen jälkeen itse olin ainakin tyytyväinen lopputulokseen.
Tämän jälkeen alkoi sitten vanteiden istuvuuden kanssa hierominen. Pienen säätämisen jälkeen tuli todettua että vetari ottaa nyt koriin kiinni sillä keulaa tuli madallettua edellisvuodesta. Ei muutakun kori notchia tekemään, niin johan helpotti ja saattaa vetarikin säilyä vähän pidempään.
Nyt päästään sitten tähän päivään. Alkuviikosta kun oli niin kivoja kelejä, niin kävin räpsimässä kuvia tämän hetkisestä tilanteesta. Tästä lähdetään sitten jatkamaan kohti kevättä ja kesää. Näihin kuviin kiitos ja kumarrus. Katsellaan jos jossain vaiheessa tulee taas aihetta raapustaa lisää tarinaa :)
Mulla oli tarkotuksena ostaa tällainen RS-versio, mutta jotenkin sitten päädyin kuitenkin Jettaan. :D
Komee peli kyllä, nykyiset vanteet ehkä enemmän "nykymuodin" mukaiset kuin Mersut. Makuasioita toki kaikki, toimii noillakin hienosti! Ja valkoinen toimii auton värinä muy bueno.
Eihän tohon tarttee enää ku (ruskeen) nahkasisälmyksen ja OEM kaasupurkaustuikut keulalle. ;)
Komee peli kyllä, nykyiset vanteet ehkä enemmän "nykymuodin" mukaiset kuin Mersut. Makuasioita toki kaikki, toimii noillakin hienosti! Ja valkoinen toimii auton värinä muy bueno.
Eihän tohon tarttee enää ku (ruskeen) nahkasisälmyksen ja OEM kaasupurkaustuikut keulalle. ;)
Pitäisköhän taas turhia juttuja nostella. Juurikaan mitään ei ole Skodalle uutta tapahtunut. Vanteiden istuvuutta hierottu, maalipintaa vahailtu ja kevättä koiteltu alotella. Kerrottavaa ei hirveästi ole, mutta lisäillään nyt vaikka kuvia
Elikkä drop platet tein taka-akselille jotta saatiin vanteet osumaan keskelle kaarta ja samalla camberia säädettyä hieman lisää takapäähän (voi olla että joutuu tehdä vielä uudet lätyt.... saa nyt nähdä)
Tämän jälkeen kevät loppuikin lyhyeen ja taivaalta tyrkkäsi loskat naamalle...
Auto talliin ja vanteiden istuvuutta alettiin hieromaan, ja vahat viskaistiin pintaan, vahan kuivuessa aikaa jäi ottaa turhia tilapäivityskuvia :D
Ja loppuun vielä kuvaa viimeviikonlopulta tuuloksesta
Kuten sanoin paljoa ei kirjoteltavaa ollut, mutta kuvat mitä on muistanut/jaksanut ottaa puhukoot puolestaan. Katsellaan mitä tuleva kesä tuo tullessaan :)
Elikkä drop platet tein taka-akselille jotta saatiin vanteet osumaan keskelle kaarta ja samalla camberia säädettyä hieman lisää takapäähän (voi olla että joutuu tehdä vielä uudet lätyt.... saa nyt nähdä)
Tämän jälkeen kevät loppuikin lyhyeen ja taivaalta tyrkkäsi loskat naamalle...
Auto talliin ja vanteiden istuvuutta alettiin hieromaan, ja vahat viskaistiin pintaan, vahan kuivuessa aikaa jäi ottaa turhia tilapäivityskuvia :D
Ja loppuun vielä kuvaa viimeviikonlopulta tuuloksesta
Kuten sanoin paljoa ei kirjoteltavaa ollut, mutta kuvat mitä on muistanut/jaksanut ottaa puhukoot puolestaan. Katsellaan mitä tuleva kesä tuo tullessaan :)
Heipparallaa taas!
Käytiin ajankuluksi tuossa jokunen viikonloppu takaperin piruttain kokeilemassa nopeata videokuvaamista osasta meidän porukasta. Minkään näköistä aikaisempaa kokemusta videokuvaamisesta ei ole saati sitten videon muokkaamisesta. Kameranahan meillä toimi lähinnä peruna ja videon muokkaus oli mallia ensimmäinen IKINÄ, ja tässä olisi lopputulos:
https://www.youtube.com/watch?v=d2P6oNMprHA
Tarkoituksena olisi alkaa enemmän kuvailemaan ja panostamaan myös hieman tarkempaan kameraan. Harjoitusta vaatii vielä JA PALJON, mutta jostainhan sitä on lähdettävä :D
Käytiin ajankuluksi tuossa jokunen viikonloppu takaperin piruttain kokeilemassa nopeata videokuvaamista osasta meidän porukasta. Minkään näköistä aikaisempaa kokemusta videokuvaamisesta ei ole saati sitten videon muokkaamisesta. Kameranahan meillä toimi lähinnä peruna ja videon muokkaus oli mallia ensimmäinen IKINÄ, ja tässä olisi lopputulos:
https://www.youtube.com/watch?v=d2P6oNMprHA
Tarkoituksena olisi alkaa enemmän kuvailemaan ja panostamaan myös hieman tarkempaan kameraan. Harjoitusta vaatii vielä JA PALJON, mutta jostainhan sitä on lähdettävä :D
Nostellaas tätä taas pitkästä aikaa. kesä rupeaa oleen lusittuna, tapahtumia kierreltynä, ajokausi lopuillaan, ja vehkeet räjähtämis pisteessä KIRJAIMELLISESTI. Työntötankokone ruvennut hävittämään TAAS nesteitä enemmän kun riittämiin, ja ilmoittaa kyllä takuuvarmasti parkkipaikat jolla on seissyt kahtatuntia pidempään. Keväällä vaihdetut etupään kaikki puslat ovat riekaleina, renkaat räjähtämis pisteessä, ja etulokarit mutkalla ja roskis kamaa, Mutta kivaa on ollut ja paskat on ollu länässä :D
Kuvia kesän varrelta eri tapahtumista, itse ei juurikaan kuvia ole tullut otettua, sillä itse on keskitytty enemmän sihijuomia sivistyneesti maistelemaan ja tapahtumista nautiten, mutta tässä muutama muiden ottama kuva:
https://www.flickr.com/photos/ville3s/sets/
https://www.facebook.com/mattitirronenphotography/timeline
http://aaperi.kuvat.fi/
koska rautajousilla ollaan, ja fitmenttiä on ehkä vähän liikaakin haettu, niin yllätys yllätys lokarit on mennyt mutkalle, ja täysin käyttökelvottomiksi, eli talven aikana olisi etuloksujen uusiminen+ylimaalaus edessä, jotta ensikesänä pääsee jälleen rokkaamaan.
ensikesän suunitelmista sen verran että tosiaan etuloksut+ylimaalaus, vanteet toden näköisesti vaihtuvat tuumaa pienempiin ja leveämpiin eli 16X9 (saa siis tarjoilla 5X100 jaolla olevia vanteita kyseisillä spekseillä. vaihdossa voi saada nuo minun rotiform NUEt), mutta katsotaan nyt. Apurungon nosto saattaisi myös olla paikallaan, sillä tuo apurunkokun sattuu olemaan auton matalin kohta, niin rajoittaa aikapaljon.
Lisäksi tuli eilen käytyä hieman heräteostoksilla josta johtuen jätän vain tämän kuvan tähän......
Kiitos ja kumarrus tästä kesästä, kivaa oli ja jos tällä foorumilla vaikuttajia ajelee vastaan, niin rohkeasti vaan morjestelemaan, ja palautetta otetaan aina mielellän vastaan, oli se sitten enemmän tai vähemmän negatiivistä :D
EDIT--------EDIT---------EDIT-------EDIT--------EDIT--------EDIT-------EDIT
Senverran vielä että tuli talvi/käyttöautoks ostettua yhdeltä meidän porukan jäsenistä mk1 korimallin caddy itselle, ainoana miinuksena että siitä puuttui tekniikka ja sähköt prakasi. Noo katsoin että ei se ole ongelma sillä minulla makaa pihalla toinen caddy mistä saisin nyppäistyä tekniikan ja sähköt käyttöön. Eihän se niin yksinkertaista ollut, koska homma lähti taas lapasesta ja piti taas liikaa ruveta tekemään, kone siis irti, kunnon pesu/uudelleen maalaus ja kaikkien tiivisteiden vaihto
Ja koska kone oli nyt siistitty, niin eihän sitä voinut enään likaiseen konehuoneeseen laskea, vaan sekin piti sitten siistitä ja uudelleen maalata.
Konehuoneen maalauksen jälkeen ei muutakun kone keulille ja niputtamaan.
ja koska kyseessä on ollut vanha tekniikka joka on ollut käytössä "kovaa ajoa ja huonoa huoltoa" meiningillä, niin paljastui konetta käynistäessä paljon muutakin ikävää jota olisi tarvinut tehä, kun pelkästään tiivisteiden vaihto. Noo suurinpiirtein saatiin kaikki kuitenkin toimimaan, ja tällä hetkellä sähköt ovat työn alla. Eiköhän caddy siis saada ennen talvea liikenteeseen.... yritetään ainakin :D
Kuvia kesän varrelta eri tapahtumista, itse ei juurikaan kuvia ole tullut otettua, sillä itse on keskitytty enemmän sihijuomia sivistyneesti maistelemaan ja tapahtumista nautiten, mutta tässä muutama muiden ottama kuva:
https://www.flickr.com/photos/ville3s/sets/
https://www.facebook.com/mattitirronenphotography/timeline
http://aaperi.kuvat.fi/
koska rautajousilla ollaan, ja fitmenttiä on ehkä vähän liikaakin haettu, niin yllätys yllätys lokarit on mennyt mutkalle, ja täysin käyttökelvottomiksi, eli talven aikana olisi etuloksujen uusiminen+ylimaalaus edessä, jotta ensikesänä pääsee jälleen rokkaamaan.
ensikesän suunitelmista sen verran että tosiaan etuloksut+ylimaalaus, vanteet toden näköisesti vaihtuvat tuumaa pienempiin ja leveämpiin eli 16X9 (saa siis tarjoilla 5X100 jaolla olevia vanteita kyseisillä spekseillä. vaihdossa voi saada nuo minun rotiform NUEt), mutta katsotaan nyt. Apurungon nosto saattaisi myös olla paikallaan, sillä tuo apurunkokun sattuu olemaan auton matalin kohta, niin rajoittaa aikapaljon.
Lisäksi tuli eilen käytyä hieman heräteostoksilla josta johtuen jätän vain tämän kuvan tähän......
Kiitos ja kumarrus tästä kesästä, kivaa oli ja jos tällä foorumilla vaikuttajia ajelee vastaan, niin rohkeasti vaan morjestelemaan, ja palautetta otetaan aina mielellän vastaan, oli se sitten enemmän tai vähemmän negatiivistä :D
EDIT--------EDIT---------EDIT-------EDIT--------EDIT--------EDIT-------EDIT
Senverran vielä että tuli talvi/käyttöautoks ostettua yhdeltä meidän porukan jäsenistä mk1 korimallin caddy itselle, ainoana miinuksena että siitä puuttui tekniikka ja sähköt prakasi. Noo katsoin että ei se ole ongelma sillä minulla makaa pihalla toinen caddy mistä saisin nyppäistyä tekniikan ja sähköt käyttöön. Eihän se niin yksinkertaista ollut, koska homma lähti taas lapasesta ja piti taas liikaa ruveta tekemään, kone siis irti, kunnon pesu/uudelleen maalaus ja kaikkien tiivisteiden vaihto
Ja koska kone oli nyt siistitty, niin eihän sitä voinut enään likaiseen konehuoneeseen laskea, vaan sekin piti sitten siistitä ja uudelleen maalata.
Konehuoneen maalauksen jälkeen ei muutakun kone keulille ja niputtamaan.
ja koska kyseessä on ollut vanha tekniikka joka on ollut käytössä "kovaa ajoa ja huonoa huoltoa" meiningillä, niin paljastui konetta käynistäessä paljon muutakin ikävää jota olisi tarvinut tehä, kun pelkästään tiivisteiden vaihto. Noo suurinpiirtein saatiin kaikki kuitenkin toimimaan, ja tällä hetkellä sähköt ovat työn alla. Eiköhän caddy siis saada ennen talvea liikenteeseen.... yritetään ainakin :D
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa