Kadonneet jarrut 35i
Valvoja: ffp jäsenet
Kadonneet jarrut 35i
Passatista (35i vm.1994 ex 1.9 td nyk. 1.9 tdi) katosi jarrut, jarrujen vaihdon yhteydessä.
Vaihdoin tekniikan ja sitä myöten sitten jarrulevyt ja satulat, ilmattiin ne ja kaikki meni hyvin kunnes laitto käymään, poljin menikin pehmeänä pohjaan, ilmattiin uudestaan ja sama juttu, ja taas uudestaan jne..
Haettiin motonetistä ilmauskannu, kun ajateltiin josko olis jääny ilmaa ja tarvis vetää alipainella. Ilmattiin sillä pari kertaa ja sama juttu, poljin painuu pehmeänä pohjaan kun auto on käynnissä, kun painaa useamman kerran peräkkäin tai nopeammin, niin poljin on kova, mutta painuu hitaasti pohjaan.
Viaksi ehdotettiin jarrupaineen säädintä, se liikku kyllä ja herkisteltiin lisää, ja ilmattiin... ei vaikutusta
Vaihdoin pääsylinteriin tiivisteet (kunto virheetön, ei vikaa sylinterissä tai tiivisteissä), kun ajateltiin keskimmäisen tiivisteen vuotavan, taas ilmattiin, ei vaikutusta.
Ollaan ilmattu eri järjestyksessä, takaa aloittaen, edestä aloittaen ja eri menetelmillä, perinteisellä, alipainekannulla, pitkällä letkulla nipasta säiliöön. ei vaikutusta, poljin on kova kunnes laittaa käymään jolloin se on pehmeä, paitsi nopeasti painaessa tai pumppaamalla, silloinkin painuu hitaasti pohjaan.
Nyt on ideat vähissä, voisko joku kertoa missä vika?
Ei mun mielestä voi olla ilmaakaan järjestelmässä (olis aina pehmee ja ilmattukkin yli 10 kertaa), pääsylinterikin kunnossa, jarrupaineensäädin kunnossa (en tajua miten se vois vaikuttaa tollain)
Kotterossa ei ole ABS jarruja
Kiitos jo etukäteen
Vaihdoin tekniikan ja sitä myöten sitten jarrulevyt ja satulat, ilmattiin ne ja kaikki meni hyvin kunnes laitto käymään, poljin menikin pehmeänä pohjaan, ilmattiin uudestaan ja sama juttu, ja taas uudestaan jne..
Haettiin motonetistä ilmauskannu, kun ajateltiin josko olis jääny ilmaa ja tarvis vetää alipainella. Ilmattiin sillä pari kertaa ja sama juttu, poljin painuu pehmeänä pohjaan kun auto on käynnissä, kun painaa useamman kerran peräkkäin tai nopeammin, niin poljin on kova, mutta painuu hitaasti pohjaan.
Viaksi ehdotettiin jarrupaineen säädintä, se liikku kyllä ja herkisteltiin lisää, ja ilmattiin... ei vaikutusta
Vaihdoin pääsylinteriin tiivisteet (kunto virheetön, ei vikaa sylinterissä tai tiivisteissä), kun ajateltiin keskimmäisen tiivisteen vuotavan, taas ilmattiin, ei vaikutusta.
Ollaan ilmattu eri järjestyksessä, takaa aloittaen, edestä aloittaen ja eri menetelmillä, perinteisellä, alipainekannulla, pitkällä letkulla nipasta säiliöön. ei vaikutusta, poljin on kova kunnes laittaa käymään jolloin se on pehmeä, paitsi nopeasti painaessa tai pumppaamalla, silloinkin painuu hitaasti pohjaan.
Nyt on ideat vähissä, voisko joku kertoa missä vika?
Ei mun mielestä voi olla ilmaakaan järjestelmässä (olis aina pehmee ja ilmattukkin yli 10 kertaa), pääsylinterikin kunnossa, jarrupaineensäädin kunnossa (en tajua miten se vois vaikuttaa tollain)
Kotterossa ei ole ABS jarruja
Kiitos jo etukäteen
Itsellä aikoinaan oli sama ongelma kun vaihdoin kakkikseen pääsylinterin. Vika oli kuitenkin ilmauksessa. Jarrupaineensäädin piti lukita täyden kuorman asentoon ja jättää takanipat pariksi tunniksi auki. Sen jälkeen rupesi pitämään.
Luulisi kyllä, että alipaineilmauksessa olisi poistunut kaikki ilma linjasta, ja tuossa kakkiksessa oli rummut takana jne.
Luulisi kyllä, että alipaineilmauksessa olisi poistunut kaikki ilma linjasta, ja tuossa kakkiksessa oli rummut takana jne.
Tänään vaihdoin ton tehostimen, ihan samanlaiset näky olevan ja tanko saman mittanen, metrimitalla mitattuna. Samanlainen edelleen. Turhaa työtä.
Täytyy viä kokeilla ilmata tolleen ku htm neuvo, kuullostaa ainakin järkevältä.
Ilmailin alipaineella ja perinteisesti tänään.
Toi alipainekannu on ihan ihmeellinen laitos, vaahdottaa ton nesteen, imee ilmaa siitä nipan välistä, aluksi tuntu toimivan paremmin.
Täytyy viä kokeilla ilmata tolleen ku htm neuvo, kuullostaa ainakin järkevältä.
Ilmailin alipaineella ja perinteisesti tänään.
Toi alipainekannu on ihan ihmeellinen laitos, vaahdottaa ton nesteen, imee ilmaa siitä nipan välistä, aluksi tuntu toimivan paremmin.
Tänään vaihdoin ton tehostimen, ihan samanlaiset näky olevan ja tanko saman mittanen, metrimitalla mitattuna. Samanlainen edelleen. Turhaa työtä.
Täytyy viä kokeilla ilmata tolleen ku htm neuvo, kuullostaa ainakin järkevältä.
Ilmailin alipaineella ja perinteisesti tänään.
Toi alipainekannu on ihan ihmeellinen laitos, vaahdottaa ton nesteen, imee ilmaa siitä nipan välistä, aluksi tuntu toimivan paremmin.
Täytyy viä kokeilla ilmata tolleen ku htm neuvo, kuullostaa ainakin järkevältä.
Ilmailin alipaineella ja perinteisesti tänään.
Toi alipainekannu on ihan ihmeellinen laitos, vaahdottaa ton nesteen, imee ilmaa siitä nipan välistä, aluksi tuntu toimivan paremmin.
Onko jarrupääsylinteri saman kokoinen vanhojen ja uusien jarrujen kokoonpanossa? Liian pieni pääsylinteri ei pysty siirtämään tarpeeksi nestettä ja poljin menee pohjaan vaikka systeemissä ei olisi ilmaa.
Tuon mustan osan pitää olla nipassa kuvan mukaisessa asennosssa muuten kannu ei toimi oikein.

Toi alipainekannu on ihan ihmeellinen laitos, vaahdottaa ton nesteen, imee ilmaa siitä nipan välistä, aluksi tuntu toimivan paremmin.
Tuon mustan osan pitää olla nipassa kuvan mukaisessa asennosssa muuten kannu ei toimi oikein.

Ei löytyny vieläkään jarruja, koitin ilmata toi jarrupaineensäädin lukittuna. Vedin kannulla ensin ja perinteisesti, ei vaikutusta. Rupee tuntuun et saa jostain ilmoja, mutta mistä?Järjestelmähän ei ota ilmoja jos putki/letku vuotaa, ne vaan vuotaa ja tänään viimeks tarkastin ette edesi mistään vuoda. Sylinteristäkään ei pitäis saada kun on uudet tiivisteet. Nyt järki loppuu, täytyy vissiin isontaa lekaa.
Jarrupainee säädintä en ole vielä vaihtanu, mutta sekin näyttäisi toimivan. Mainittakoon viele molemmissa autoissa olleen toimivat jarrut ennen tekniikanvaihtoa.
Jarrupainee säädintä en ole vielä vaihtanu, mutta sekin näyttäisi toimivan. Mainittakoon viele molemmissa autoissa olleen toimivat jarrut ennen tekniikanvaihtoa.
Sanottakoon vielä sekin, että ilman tehostinta eivät varmastikaan ole ok. Ei vaan jaksa ilman tehostinta painaa samalla tavalla poljinta, että se rupeaisi painumaan.
Teräspunosletkut kakkikseen maksoi n. 50 e (4 kpl) tuolla yhdellä ffp:n yhteistyökumppanilla. Ne kun laittaa, niin saa suljettua ko. vikapaikan pois, eikä tarvii muutenkaan enää ikinä murehtia jarruletkuista.
Teräspunosletkut kakkikseen maksoi n. 50 e (4 kpl) tuolla yhdellä ffp:n yhteistyökumppanilla. Ne kun laittaa, niin saa suljettua ko. vikapaikan pois, eikä tarvii muutenkaan enää ikinä murehtia jarruletkuista.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Taitaa merkkiliikkeet käyttää mitä välinettä mikin, varmaan asentajien mieltymyksetkin vaikuttaa paljon.
Esim. emennän työpaikalla (Skoda, Opel ynnä muutama muu) käytetään imua, sekä ihan perinteistä pumppaamista.
Ja kyllä kuvailemisiasi painesäiliöitä on olemassa, en tosin osaa sanoa mistä saa.
mm. Alfamerin oppaissa on sellaisen käyttökin neuvottu.
Esim. emennän työpaikalla (Skoda, Opel ynnä muutama muu) käytetään imua, sekä ihan perinteistä pumppaamista.
Ja kyllä kuvailemisiasi painesäiliöitä on olemassa, en tosin osaa sanoa mistä saa.
mm. Alfamerin oppaissa on sellaisen käyttökin neuvottu.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Tunnustelin letkut ja kaikki ok. Parempien ideoitten puutteessa vaihdoin kuitenkin kaikki uusiin, jos vaikka olis joku piilevä vika. Taas yks turha päivä työtä ja 50€... jee jee
Tää rupee oleen niin oppikirja esimerkki tekniikan vaihdosta että...
Ainoo vika mikä tulee enään mieleen on, et toi auto mistä tekniikka on oli musta ja tää on punanen, täytyy vissiin maalata, jos sit pelais.
Molemmissa autoissa oli toimivat jarrut, ja nyt ei millään saa tähän toiseen.
Tää rupee oleen niin oppikirja esimerkki tekniikan vaihdosta että...
Ainoo vika mikä tulee enään mieleen on, et toi auto mistä tekniikka on oli musta ja tää on punanen, täytyy vissiin maalata, jos sit pelais.
Molemmissa autoissa oli toimivat jarrut, ja nyt ei millään saa tähän toiseen.
Ei oo abs eja.
Huomenna puran ton punasen auton pääsylinterin millä aluksi koitin, jos on vaikka tiiviste hajonnu siinä ilmauksen alussa ja jos oon laittanut tuohon mikä nyt on kiinni, sen yhden tiivisteen väärinpäin. Olisi aika huonoa tuuria...
Onkos ton käsijarrun väliä miten se on ilmauksen aikana? Mää otin ne vaijerin päät irti. Tai pitääkö satuloista laittaa männät pohjaan tjms. kun ne on ollut auki?
En kyllä ymmärrä mitä noi vois vaikuttaa. Sitten olisi varmaan merkitystä silläkin, kummalla jalalla painaa
Itsellä ei ole korjausopasta, olivat paikallisesta motonetistä loppuneet
Huomenna puran ton punasen auton pääsylinterin millä aluksi koitin, jos on vaikka tiiviste hajonnu siinä ilmauksen alussa ja jos oon laittanut tuohon mikä nyt on kiinni, sen yhden tiivisteen väärinpäin. Olisi aika huonoa tuuria...
Onkos ton käsijarrun väliä miten se on ilmauksen aikana? Mää otin ne vaijerin päät irti. Tai pitääkö satuloista laittaa männät pohjaan tjms. kun ne on ollut auki?
En kyllä ymmärrä mitä noi vois vaikuttaa. Sitten olisi varmaan merkitystä silläkin, kummalla jalalla painaa
Itsellä ei ole korjausopasta, olivat paikallisesta motonetistä loppuneet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Liuku tappien väljyys kannattaa myös tarkastaa. Joskus ollu poljinta painetaessa tyhjää kun liukutapit väljät. Sitten kun laitto uudet liuku tapit niiin alko jarrut toimimaan. Satula pääsee johonkin väärään asentoon eikä jarruta kunnolla. Ja tuo on helppo tarkastaa kun ottaa satulat irti ja kokelee tappeja.
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 41 vierailijaa