Golf IV Variant alustan ääntely, vaikka juuri leimattu

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

aliasJ
-

Golf IV Variant alustan ääntely, vaikka juuri leimattu

ViestiKirjoittaja aliasJ » 7.9.2014 15:56

Kyseessä -00 1.9 SDI Golf IV farkku, 450 tkm ajettu.
Auto on leimattu reilu viikko sitten ja tuolloin ostin sen itselleni. Huonommalla ja mukulaisella
tiellä ajaessa olen huomannut että alustasta, edestä, kuuluu selvästi sellaista "lotinaa" tai rämähtelyä. Ääntä on hieman vaikea kuvailla mutta se ei ole esim. selkeää kolinaa tai pauketta jota vaikkapa löysä raidetangonpää tai jokin tukivarsi aiheuttaisi. Se ei myöskään kuulosta katkenneelta jouselta.

Auto on kuitenkin juuri leimattu, joten onko näissä IV Golfeissa mitä sellaisia paikkoja alustassa jotka kuluvat, mutta joita ei välttämättä katsastuksessakaan huomata?

HuHu
-

ViestiKirjoittaja HuHu » 7.9.2014 16:16

Kallistuksenvakaajan kumit väljät

Rise
-

ViestiKirjoittaja Rise » 12.9.2014 8:23

Minulla kans -03:ssä toinen puoli kolahtelee hiljaisessa, varsinkin kävely vauhdissa kun renkaat on reilusti vasemmalle kääntyneenä ja sattuu olemaan töyssy tai painauma tiessä.

Kolmena vuotena käyny katsastuksessa, eikä ole sanottu mitään.

H. Jormalainen
-
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.9.2014 8:47

Mulla A3:ssa vähän vastaavat oireet ollu jo pitkään. Nyt on selvä välys raidetangon sisäpäässä. Pitäisi vielä ennen talvea vaihtaa ja sitten tietäisi varmuudella tuleeko ääni siitä.

Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”