Apua.
Ajoin paikasta A paikkaan B motarilla jotain 120 km/h ja siitä lähin kiihdyttämään mutta ei vaan jaksanu kiihtyä. Paikkaan B päästyä kaveri sano että ahtaa liikaa. Sammutin virrat ja taas pysty vetämään vitosella 120km/h sitten puutuu. Luulin että kone tyyppi on alh mutta varaosaliike kertoo rekkarin mukaan että kone tyyppi olis agr. Kokemuksia kenelläkään??
vw golf 1.9 tdi ei kulje normaalisti
Valvoja: ffp jäsenet
AGR:n (hukkaportillinen ahdin) yliahtaminen johtuu yleensä viallisesta N75 venttiilistä ja ALH:n (vnt-ahdin) taas jummittavista turbon johdesiivistä tai viallisesta N75:stä.
Vikakoodit toki kannattaa lukaista että miksi menee vikasietotilaan (limb-mode).
Tarkista varustetarrasta kumpi moottori autossa on, tarra löytyy huoltokirjan alusta ja peräkontin pohjasta maton alta.
Molempien osalta löytyy runsaasti juttua ahto-ongelmiin liittyen ja toki neuvoja saa, kunhan ensin selviää kumpi kone ja mikä vikakoodi sieltä löytyy. Muutoin menee aikalailla arvailun puolelle ja saattaa tulla turhia osien vaihtoja.
Ilmeisesti autossasi ei ole ahtopainemittaria? Suosittelen lämpimästi sellaisen hankkimista jokaiseen TDI kulkineeseen, siitä kun on helppo seurailla että ahtopuolella kaikki toimii suunnilleen niinkuin pitääkin ja vikatilanteissa on jotain osviittaa että mitä siellä tapahtuu ;)
Vikakoodit toki kannattaa lukaista että miksi menee vikasietotilaan (limb-mode).
Tarkista varustetarrasta kumpi moottori autossa on, tarra löytyy huoltokirjan alusta ja peräkontin pohjasta maton alta.
Molempien osalta löytyy runsaasti juttua ahto-ongelmiin liittyen ja toki neuvoja saa, kunhan ensin selviää kumpi kone ja mikä vikakoodi sieltä löytyy. Muutoin menee aikalailla arvailun puolelle ja saattaa tulla turhia osien vaihtoja.
Ilmeisesti autossasi ei ole ahtopainemittaria? Suosittelen lämpimästi sellaisen hankkimista jokaiseen TDI kulkineeseen, siitä kun on helppo seurailla että ahtopuolella kaikki toimii suunnilleen niinkuin pitääkin ja vikatilanteissa on jotain osviittaa että mitä siellä tapahtuu ;)
Sitte saat unohtaa muskelit, ku siinähän ei niitä ylimääräsiä liikkuvia osia ahtimessa ole. Laita samanmerkkinen maf ku on paikallaan, eli bosch. Ei kannata ees kokeilla mitään maffin putsaus mömmöjä, uutta osaa vaan. Etkä sinä mitään ahtomittaria tarvi, ku tuo menee vikatilaan kyllä heti jos aikoo yliahtaa. Ja siitä jää takuulla vikakoodi "charge air pressure, positive deviation" tai n75 särkyessä "negative deviation"
Hukkis vehkeissä n75 ei voi aiheuttaa "aliahtamista" vikakoodiksi... ei ainakan itsellä ole sellaisia tullut vaikka ajoin jonkin aikaa ilman koko venttiiliä kun oli rikki, eli siis ahtopaine meni suoraan hukkikselle (venttiili ohitettuna) ja hukkaportin jousikuorma oli ainut ahtopainetta rasjoittava tekijä (muistaakseni ahtoi noin 0,7 bar). Ja kun venttiili oli rikkinäinen niin se valskasi hukkaportin ohjauspaineen pois eikä se auennut ollenkaan, eli sama tilanne kuin ottais letkun kokonaan irti.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 19 vierailijaa