A4 b5 puhallin ja radion johdot

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

A4 b5 puhallin ja radion johdot

ViestiKirjoittaja Oippa » 4.9.2014 23:28

Mistäs moisesta autosta lähtis vikaa etsiin kun ei puhallin puhalla ollenkaan? Autossa on autom. ilmastointi. Kun puhaltimen pistää kokonaan pois päältä ajossa niin lopettaa ilman tulemisen kokonaan ja kun pistää päälle niin ajonopeudesta riippuen ilmaa tulee kyllä. Eli vika lienee itse puhaltimessa? Niin ja saako noita mittariston ja katkasijoiden valojen kirkkautta säädettyä jotenkin?
Viimeksi muokannut Oippa, 5.9.2014 14:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 5.9.2014 3:29

Mittariston valoja saa säädettyä mittaristosta tappia pyörittelemällä.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 5.9.2014 4:33


Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 5.9.2014 11:02

Eipä ole tossa tollasta säätöpaneelia. -98 vuosimallia tosiaan.

edit. Niin ja minkähän väriseen johtoon tulee ns herätevirta radiolle audin orkkisjohdoissa? Nyt kun radion joutuu aina ite kytkeen päälle/pois, olis nii paljon kätevämpää kun menis virtalukon kautta. Soitinhan ei siis ole alkuperänen.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 5.9.2014 17:28

Perus vw-vaiva että suora virta ja heräte väärin päin kun vaihtaa alkuperäisen soittimen pois...? Yleismittarilla selvittää kumpaisenkin johdon ja vaihtaa toisinpäin..

buubaa
-
Viestit: 105
Liittynyt: 29.12.2010 4:09

ViestiKirjoittaja buubaa » 7.9.2014 0:53

Kokeiltu on vaihtaa ristiin vaan ei auttanut sekään. Tuola kun on jotain edellisen omistajan sokeripala liitoksia kun ei alkuperäsen soittimen liittimet oo sopinu tohon soittimeen.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 7.9.2014 9:21

Kokeiltu on vaihtaa ristiin vaan ei auttanut sekään. Tuola kun on jotain edellisen omistajan sokeripala liitoksia kun ei alkuperäsen soittimen liittimet oo sopinu tohon soittimeen.


Olet vaihtanut vääriä johtoja keskenään, kun ei auta. Yleismittarilla mittaamalla yhteen johtoon tulee kokoajan +12V ja toiseen tulee vain silloin kun avainta käännetään virtalukossa.
Herätteeseen virtalukossa oleva ja suoraan virtaan toinen. Yksinkertaista.

Helpointa mitata johdot on ottaa mankka pois edestä, vaikkapa pelkääjän penkille, niin saa tilaa mittailla.

Mankan taakse tulevat johdot:

- Kaiutin johdot ( 2 tai 4 paria riippuen kaiuttimien määrästä)
- Jatkuva virta (Suoraan akulta kokoajan +12V)
- Heräte ( +12V vain kun virtavainta kääntää)
- Maadoitus

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 7.9.2014 14:23

Kyllä vaihdoin ihan oikeet punasen ja keltasen johdon keskenään kun samasta soittimesta eri autoissa oon ennenkin joutunut vaihtaan. Lähinnä nyt kiinnostais että minkä näköseen johtoon sinne tulee se heräte kun ei yleismittarilla ainakaan löytynyt, noista kun ei tiedä kun on niin huikeita sokeripala viritelmiä.

samiheikki
-
Viestit: 83
Liittynyt: 13.1.2006 8:35

ViestiKirjoittaja samiheikki » 7.9.2014 16:27

Ei siel välttämättä ole virtalukolta tulevaa johtoa. Kuskin jalkatilasta muovit pois niin löytyy releitä ja virtakisko. Sieltä otat X75 pultista herätteen.

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 7.9.2014 23:28

Kiitoksia, jospa näillä saatais pelittään! Puhaltimen moottorinkin sain pelittään, "rohisee" vaan kummasti onkohan hajoomassa lopullisesti piakkoin vai saisko tonkin korjattua jotenkin?

Oippa
-
Viestit: 48
Liittynyt: 11.8.2014 11:17

ViestiKirjoittaja Oippa » 8.9.2014 12:47

Soitin pelittää nyt niinkun pitääkin, kiitokset samiheikille. Mutta puhallin ei näköjään toimikkaan kun välillä, aamulla kun lähti töihin niin ei sanonut koko matkalla mitään, nyt kun kävin kokeileen niin lähti taas heti päälle. Auttaiskohan irroittaminen, putsaus ja rasvaus vai suoraan uus? On vaan aika suolasen hintanen tohon aut.ilmastoituun.

samiheikki
-
Viestit: 83
Liittynyt: 13.1.2006 8:35

ViestiKirjoittaja samiheikki » 8.9.2014 13:42

Mootori on ilmeisesti helppo irroittaa, ei siinä paljon häviä vaikka ei rasvaus auttaisikaan. Tekohengitystähän se on, mut niinhän näitten vanhojen liikkeelläpitäminen muutenkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 17 vierailijaa