Jetta mk2 tekniikanvaihto 1.6--->1.3?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Wiqqo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.8.2014 23:41

Jetta mk2 tekniikanvaihto 1.6--->1.3?

ViestiKirjoittaja Wiqqo » 29.8.2014 0:03

Moro, ensimmäistä kertaa kirjottelen täällä voorummilla ku tuli tuossa alkuviikosta laitettua itelle tuollaane kakkoskoppane jetta, tuolla 1.6litraasella kaasari tekniikalla. Viime autosta (w201 mersu) jäi vähä paska maku suuhun juurikin tuon kaasarin koneen ikuisen säätöjen hakemisen ja jumalattoman bensan syönnin takia.

Eli nyt oon miettiny meneekö kuin hankalaksi vaihattaa tuommone 1.3l nelipisteruisku tekniikka tuonne tilalle? ainaki ruiskun sähköt sinne joutuu kikkailemaan ja tuon (sähköisen?) kaasarin sähköt repimään poies?

Tuohon löytyis jo viislovine laatikkokin tuonne nelilovisen tilalle, mutta tarvisi muistaakseni kuskinpuolen vetarin. Kuulemma menisi venton vetaritkin tuonne ajamaan asian?

kiitän jo etukäteen vastauksista ja siirtäkää toki oikealle puolelle jos nyt sattui menemään väärälle puolelle tai poistakaa jos tämmöinen löytyi jo jostaki, kun en itse sattunut löytämään nopella etsinnällä :/

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 29.8.2014 8:39

Ei mitään järkeä koko hommassa. 1.6 moottorina paljon parempi.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.8.2014 13:31

Jos ruisku pitää saada niin 1.8 1 piste ruiskua vaan tilalle.

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 29.8.2014 13:35

Jos kaasari rupeaa kiukuttelemaan, niin osta joku 1,8-litranen yksipisteruisku tekniikanluovuttajaksi, paras olis ioku huonokorinen mk2 tai Toledo. Voit sitten vaihtaa koko koneen tai laittaa vain yksipisteruiskun osat nykyiseen koneeseen.

Mutta saahan sitä rakentaa, jos intoa riittää. Tekniikanvaihto mistä tahansa muusta 1,3-litraiseksi olisi kylläharvinainen, jopa melkoisen ainutlaatuinen, operaatio näissä laitteissa.

Wiqqo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.8.2014 23:41

ViestiKirjoittaja Wiqqo » 29.8.2014 15:58

onko nuo 1.3l nelipisteruisku tekniikat sitten niinkin huonoja, kun näin paljon pahhaa sanomista tulee :D muistelin kuulleeni juttua että noita 1.3l nelipisteruiskuista sais yhtä paljon kaakeja irti ku 1.8l ykspisteruiskusta mutta puolet pienemmällä kulutuksella?

vai onko noissa vakiona niin paljon eroa kulutuksessa kun vertaa noita kahta konetta?
ja edellee siitä vaihelaatikko kysymystä mietitään, että meneekö venton vetarit tuonne tilalle ja meniskö tuo heittämällä tilalle jompaankumpaan koneeseen?

Millä perusteella tuo 1.6l kaasarikone olisi sitte paras mahdolline kone? tuntuu että olis noista kolmesta isoruokaisin ja epäluotettavin, ainakin omasta mielestäni...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 29.8.2014 16:11

1.3 on erilaatikko kuin 1.6-2.0 isolohkoissa.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 29.8.2014 16:31

Mulla on samalla tekniikalla oleva jetta ja kaasari on säädöissä,niin matka ajossa mulla kulutus jotain 6-7l 100km, että ei mun mielestä kuluta kyllä hirveesti.

vag22
-
Viestit: 215
Liittynyt: 4.4.2010 7:42

ViestiKirjoittaja vag22 » 29.8.2014 16:51

niinpä, kannattaa ajella autolla ensin kuitenkin muutama tankillinen, niin selviää koneen luonne ja kulutus. Jos alkuperäistä kaasutinta pelkää, niin vaihda pelkkä kaasari toiseen tai esim. Mk3 1. Suihkutin sen tilalle. Siitä taitaa täälläkin löytyä kertomus.

Wiqqo
-
Viestit: 5
Liittynyt: 28.8.2014 23:41

ViestiKirjoittaja Wiqqo » 1.9.2014 14:31

Ööö...nojoo katotaan nyt tätä asiaa vielä, mutta miksi kaikki on tuota tekniikkaswäppiä vastaan? Onko nuo 1.3 / 1.8 muka ni harvinaisia ettei hyövää vaihtaa 1.6:sen tilalle vai mikä tässä nyt on nii vakavaa?

htm
-
Viestit: 407
Liittynyt: 11.12.2008 21:09

ViestiKirjoittaja htm » 2.9.2014 7:24

Ei se 1,3-litrainen ruiskuna tai kaasarina kulje juuri sen vähemmällä kuin 1,8 tai 1,6. Pientä konetta joutuu polkemaan enemmän jne. Vähän innokkaampi rakentajahan laittaisi tuohon 2-litraisen 8-venttiilisen jostakin Ventosta tai Golfista. Se kuljettelisi kevyttä koria jo aika mukavasti.

1,3-litraisissa on kaikenlaista riesaa, mm. venttiilit ja kansi ennemmin tai myöhemmin tarvitsevat remontin. Lisäksi 1,3:sten perään käyvät 085-laatikot 5-vaihteisina ovat aika harvinaisia. Nythän sinulla on siinä paikallaan 020-tyyppinen laatikko.

Venton vetareista vielä sen verran, että Vento/Golf mk3:n raideleveys on suurempi kuin kakkisten, joten vetarit eivät sovi edes oikean laatikon kanssa. Sopivia vetareita kyllä varmasti löytyy pilvin pimein, kun mittaat onko vetarin laippa laatikon puolella 90 vai 100 mm ja laitat ostoilmoituksen tänne.

Tuossa linkki projektikertomukseen 1,6-litraisen ruiskutuksesta.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=113561

Ja tuossa värkkäämistä 1,8-litraisen ruiskuvehkeiden kanssa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=152378


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 24 vierailijaa