Vw golf mk2 syncro moottori vaihtoehdot?
Valvoja: ffp jäsenet
Vw golf mk2 syncro moottori vaihtoehdot?
Eli ostin tälläsen vw golf mk2 syncron 89 vuosimallia ja neliovinen, ohjaustehostimella, kattoluukulla, votexin/zenderin spoilereilla, tuotu saksasta aikoinaan.
Sitten typeriin kysymksiin-->
Kyselisin että minkälaisia moottoreita näihin syncroihin on saanut tehtaalta? Kun mulla on tämän näköinen moottori konepellin alla, kuvassa on GTI 8v moottori.
http://image.europeancarweb.com/f/proje ... engine.jpg
Voisiko se olla tämä kyseinen moottori mikä tässä kuvassa on? Mutta en tiedä kun papereissa lukee että 66kw tehot? Eli alkuperäis tehot ainakin mitä näissä on ollut. Onko mahdollista että tähän ollaan vaihdettu gti tekniikka jo saksan puolella ja silti samat tehot merkattuna papereihin mitä tehtaallakin? Suomen puolella tuskin on.
Kyselin yhdeltä toiselta syncro golffin omistajalta, niin hänen mukaan näitä ei ole kuin kaasari koneella ollut, ja tämä mun on nelipiste ruiskulla, eli tämäkään ei oikeen täsmää. Vai? Viisaammat kertoo!
Ja tuo mun 90hp corollakin on paljon lussumpi kulkemaan mitä tämä mun syncro golffi missä on muka saman verran tehoa papereiden mukaan...?
Vastauksia kaipailen, jos joku vaikka jotain tietäisikin. Auto sattuu olemaan tuossa 30km päässä nyt säilytyksessä joten en voi juuri nyt kipasta ja katsoa jotain moottori tyyppikilpiä jne, mutta jos niitä on siellä ja mistä voisin varmistua asioista niin kertokaa ihmeessä niin tutkin kun käyn auton luona.
Sitten typeriin kysymksiin-->
Kyselisin että minkälaisia moottoreita näihin syncroihin on saanut tehtaalta? Kun mulla on tämän näköinen moottori konepellin alla, kuvassa on GTI 8v moottori.
http://image.europeancarweb.com/f/proje ... engine.jpg
Voisiko se olla tämä kyseinen moottori mikä tässä kuvassa on? Mutta en tiedä kun papereissa lukee että 66kw tehot? Eli alkuperäis tehot ainakin mitä näissä on ollut. Onko mahdollista että tähän ollaan vaihdettu gti tekniikka jo saksan puolella ja silti samat tehot merkattuna papereihin mitä tehtaallakin? Suomen puolella tuskin on.
Kyselin yhdeltä toiselta syncro golffin omistajalta, niin hänen mukaan näitä ei ole kuin kaasari koneella ollut, ja tämä mun on nelipiste ruiskulla, eli tämäkään ei oikeen täsmää. Vai? Viisaammat kertoo!
Ja tuo mun 90hp corollakin on paljon lussumpi kulkemaan mitä tämä mun syncro golffi missä on muka saman verran tehoa papereiden mukaan...?
Vastauksia kaipailen, jos joku vaikka jotain tietäisikin. Auto sattuu olemaan tuossa 30km päässä nyt säilytyksessä joten en voi juuri nyt kipasta ja katsoa jotain moottori tyyppikilpiä jne, mutta jos niitä on siellä ja mistä voisin varmistua asioista niin kertokaa ihmeessä niin tutkin kun käyn auton luona.
4 piste ruiskuja on ollu 90hp ja 112hp versiot. Erot taitaa olla nokassa ja imuvenojen koossa.
Jos on Gtin laatikko, niin se tuntuu paljon ärhäkämmälle kuin se onkaan :)
Koneen edestä 3 pytyn kohdalta löytyy lohkosta tasanen alue, mihin on meistetty koneen tyyppi. EZ,EV... yms. Ja kytkinkopan pohjassa on tasanen kohta mistä löytyy laatikon tyyppi.
Jos on Gtin laatikko, niin se tuntuu paljon ärhäkämmälle kuin se onkaan :)
Koneen edestä 3 pytyn kohdalta löytyy lohkosta tasanen alue, mihin on meistetty koneen tyyppi. EZ,EV... yms. Ja kytkinkopan pohjassa on tasanen kohta mistä löytyy laatikon tyyppi.
Kaikki normaalit Golf Syncrot olivat 66kW 1.8l kaasutinmoottorilla kun rullasivat tehtaalta.
Country malli oli varustettu 73kW 1.8 Ruiskumoottorilla
G60 ja Rallye Malli oli varustettu 118Kw 1.8 ruiskumoottorilla ja G60 ahtimella
Loput on sitten enemmän tai vähemmän todella rajoitetun erän malleja, joita ei oikeastaan normaali ihminen voinut edes ostaa. (Kuten Limited ja diesel mallit)
Suurin osa muista kun yllämainituista on tekniikan tai korinvaihtoja.
Country malli oli varustettu 73kW 1.8 Ruiskumoottorilla
G60 ja Rallye Malli oli varustettu 118Kw 1.8 ruiskumoottorilla ja G60 ahtimella
Loput on sitten enemmän tai vähemmän todella rajoitetun erän malleja, joita ei oikeastaan normaali ihminen voinut edes ostaa. (Kuten Limited ja diesel mallit)
Suurin osa muista kun yllämainituista on tekniikan tai korinvaihtoja.
Kyllähän sinne on helposti voitu kone vaihtaa suomessakin, läheskään kaikkia tuskin muutoskatsastetaan...
Itsekin aikoinaan olen yhteen syncroon vaihtanut PB koneen (sähköinen 4-pisteruisku) alkuperäisen GU:n tilalle.
Suomeen ei ole käsittääkseni tuotu kuin 66kW koneella (paitsi Country jossa taisi olla 72 kW).
Siitä ei ole tietoa millä kaikilla koneilla on valmistettu...
Vaihteisto oletettavasti on auton alkuperäinen, noita GTI-laatikoita kun ei ihan yhtä helposti vaihdeta nelikkoon kuin etuvetoiseen ;)
Samoin 16-v tekniikan sovittaminen vaatii hieman soveltamista, 8-v on tosiaan ihan bolt-on ratkaisu.
Itsekin aikoinaan olen yhteen syncroon vaihtanut PB koneen (sähköinen 4-pisteruisku) alkuperäisen GU:n tilalle.
Suomeen ei ole käsittääkseni tuotu kuin 66kW koneella (paitsi Country jossa taisi olla 72 kW).
Siitä ei ole tietoa millä kaikilla koneilla on valmistettu...
Vaihteisto oletettavasti on auton alkuperäinen, noita GTI-laatikoita kun ei ihan yhtä helposti vaihdeta nelikkoon kuin etuvetoiseen ;)
Samoin 16-v tekniikan sovittaminen vaatii hieman soveltamista, 8-v on tosiaan ihan bolt-on ratkaisu.
Kiitos inffosta! Tosiaan täytyy katsoa tuon tekniikan tyyppi ja sitten kysellä enemmän jos tulee jotain epäselvää!
Ei vaan tuo auto tunnu siltä että olisi tehty tekniikan vaihto, varsinkaan suomessa kun ei vanha omistaja siitä jutellut mitään. Vanha omistaja asuu tuossa 2km päässä ja hänen veljellään ollut sitä ennen ja uitettu muistaakseni veljen toimesta suomeen tuollaisenaan, voin toki olla väärässäkin, kun en muista että oliko siinä sittenkin joku toinen omistaja vielä välissä, ainakin rovaniemellä tuo oli kahteen kertaan katsastettu ja muistaakseni tää veli ei asu rovaniemellä... Muista nyt taas kaikkea..
Vaihteisto on alkuperäinen 5v, luultavasti.
16v kr:n tekniikka olisi tämän nelikon jatkoksi varmasti soppeli moottori, mutta itte en ymmärrä noista sähköjutuista juurikaan mitään.
Ei vaan tuo auto tunnu siltä että olisi tehty tekniikan vaihto, varsinkaan suomessa kun ei vanha omistaja siitä jutellut mitään. Vanha omistaja asuu tuossa 2km päässä ja hänen veljellään ollut sitä ennen ja uitettu muistaakseni veljen toimesta suomeen tuollaisenaan, voin toki olla väärässäkin, kun en muista että oliko siinä sittenkin joku toinen omistaja vielä välissä, ainakin rovaniemellä tuo oli kahteen kertaan katsastettu ja muistaakseni tää veli ei asu rovaniemellä... Muista nyt taas kaikkea..
Vaihteisto on alkuperäinen 5v, luultavasti.
16v kr:n tekniikka olisi tämän nelikon jatkoksi varmasti soppeli moottori, mutta itte en ymmärrä noista sähköjutuista juurikaan mitään.
Tehtaalla on pellin alle saanut.
Ruiskulla on 1H, 1P, PG Digifant ja GX K-jet.
1H on rallye kone, 1P on countryn kone, PG on G60 kone ja GX on syncro GT mallin kone joka siis vanhemmalla k-jet ruiskulla ja 66kW
Kaasarilla GU, RH Normaalit Syncro mallit
Ainoastaan noita kaasarimalleja löytyy kaikista vuosimalleista, muilla ollut rajoitettu saatavuus vuodelle tai kahdelle.
Eli näin arvaamalla voisi veikata että kyseessä on siis Syncro GT missä tuo GX kone.
Ruiskulla on 1H, 1P, PG Digifant ja GX K-jet.
1H on rallye kone, 1P on countryn kone, PG on G60 kone ja GX on syncro GT mallin kone joka siis vanhemmalla k-jet ruiskulla ja 66kW
Kaasarilla GU, RH Normaalit Syncro mallit
Ainoastaan noita kaasarimalleja löytyy kaikista vuosimalleista, muilla ollut rajoitettu saatavuus vuodelle tai kahdelle.
Eli näin arvaamalla voisi veikata että kyseessä on siis Syncro GT missä tuo GX kone.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Lainaus vwsyncro sivustolta. Eli lohkot joissa on ja ei ole syncro kannakkeiden paikka.
Ja PB,PF, 1P on kaikki samaa tekniikkaa. Erot on ecusta ja katista.
Have mounting lugs--------------------------DO NOT have mounting lugs
2E 2.0 8V 115bhp -(not all see below)---------- KR 1.8 16V 139bhp
PG 1.8 8V 160bhp ----------------------------- PL 1.8 16v 129bhp
1H 1.8 8V 160bhp ------------------------------
GX 1.8 8v 90bhp ------------------------------
GU 1.8 8V 90bhp(not all be careful check first)
1P 1.8 8V 98bhp ------------------------------
RH 1.8 8v 84bhp ------------------------------
------------oil squirters---------
with ---------------------- without
2E 2.0 8V 115bhp -------- RH 1.8 8v 84bhp
PG 1.8 8V 160bhp -------- GU 1.8 8V 90bhp
1H 1.8 8V 160bhp -------- GX 1.8 8v 90bhp
KR 1.8 16V 139bhp ------- 1P 1.8 8V 98bhp
PL 1.8 16v 129bhp
The only motors so far which are guaranteed to have both the syncro mountings and the oil squirters are the PG and 1H codes, the 2E is now a maybe as G60jay has found one without the lugs
Ja PB,PF, 1P on kaikki samaa tekniikkaa. Erot on ecusta ja katista.
Mulla oli tuommonen 2-ovinen syncro ja 98hp malli digifant ruiskulla. Ja ihan oli tehdastekoinen, kaikki ei ole kaasarilla. Mahto olla just tuo 1p? Ja oli ihan matala malli, ei country. Semmoseen saa PB gti:stä vaihettua suoraan ecun ja pitäs olla lähempänä 112hp jo sillä. Mutta tuommosta k-jetti konetta tuskin siellä on, otahan kuva siitä konehuoneesta?
Mulla on tuossa pihassa rakenteilla samanlisella koneella oleva syncro, kun aloittajan viestissä. Kone on tyyppiä GX. Tehtaalta lähteneen koneen tiedot löytyy varustetarrasta peräkontin vasemmasta reunasta, jos sellainen on vielä tallella. Koneessa on 90 hp tehoa ja tehtaalta lähtiessään lamda ja katti pohjan alla. Surffailujeni mukaan erot tehokkaapiin malleihin ovat pienemmät venttiilit, nokka ja matalampi puristussuhde (8,5). Ruisku on K-E Jetronic, eli sillä on pientä sähköälyäkin lambdan perusteella.
Mun omassa on perässä GTI lätkät ilmeisesti tehtaalta asti? Ainakin siinä on Gtin ratti, pehmeä kojelauta, mustat verhoilut ja muuta siihen viittaavaa. Tuskin noita täällä on vaihdettu, kun mattojen alta löytyi Sveitsin frangejakin..
-petteri
Mun omassa on perässä GTI lätkät ilmeisesti tehtaalta asti? Ainakin siinä on Gtin ratti, pehmeä kojelauta, mustat verhoilut ja muuta siihen viittaavaa. Tuskin noita täällä on vaihdettu, kun mattojen alta löytyi Sveitsin frangejakin..
-petteri
Moottori
Moro
Itselläni on kanssa uitettu saksasta 2006 syncro golffi ja siellä on nokalla 1P moottori alkuperäsenä (digifant 4-pisteruisku) ja siitä on todisteena alkuperäinen saksalainen huoltokirja. Olen suomessa kolmas omistaja ko.syncrolle. Tuo sinun k-jetronic ruiskulla on vähän harvinaisempi ja sehän selviää onko alkuperäinen joko alkuperäisestä huoltokirjasta tai sitten jos takakontissa on tallella tarra :) Jos intoa riittää niin pidä ihmeessä tuo nelikko kunnossa ja aja sillä.
Itselläni on kanssa uitettu saksasta 2006 syncro golffi ja siellä on nokalla 1P moottori alkuperäsenä (digifant 4-pisteruisku) ja siitä on todisteena alkuperäinen saksalainen huoltokirja. Olen suomessa kolmas omistaja ko.syncrolle. Tuo sinun k-jetronic ruiskulla on vähän harvinaisempi ja sehän selviää onko alkuperäinen joko alkuperäisestä huoltokirjasta tai sitten jos takakontissa on tallella tarra :) Jos intoa riittää niin pidä ihmeessä tuo nelikko kunnossa ja aja sillä.
Näinhän se on, että tuo kannattaisi pitää ittellään, mutta armeijan tähden tuon laitoin myyntiin. Eri asia meneekö kaupaksi. :) Caddyäkin saa vaihdossa yrittää tyrkyttää jos jotakin kiinnostaa.
Täytyy tuo katsoa takakontin tarrasta kun kerkee auton luokse taas..
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6672949
Täytyy tuo katsoa takakontin tarrasta kun kerkee auton luokse taas..
http://www.nettiauto.com/volkswagen/golf/6672949
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 57 vierailijaa