vw vento ! 1.8 55kw tai 66 kw --> vr6 !

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mirtzi
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 9.8.2014 13:48

vw vento ! 1.8 55kw tai 66 kw --> vr6 !

ViestiKirjoittaja mirtzi » 9.8.2014 14:01

Joo elikkäs haluaisin tietää et onko mitä kaikkea tekemistä et vaihtais tosta 1.8 vr6:see ja käykö golffista kone tai muista vw:istä
Nii ja leima hommat kans !!
APUJA KAIVATAAN :,(

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.8.2014 14:57

Etupäästä menee kaikki vaihtoon. sähköt, etuakselisto, kone, laatikko yms hilppeet, polkimet yms
Takaa taka-akselisto.
Golffista saa täydellisen tekniikan.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 9.8.2014 16:02

Miksi polkimet pitäisi vaihtaa? Hyvin sopi VR6:n kaasuvaijeri jopa diiselin kaasupolkimeen kun itse tein aikoinaan.

Myös koko etuakselia ei välttämättä tarvitse vaihtaa. Riittää kun vaihtaa olka-akselit, kallistuksenvakaajan kiinnikkeineen sekä tukivarret.

Sähköihin täsmennys, että VAIN moottorin sähköjohtosarjan joutuu vaihtamaan. Valojen johtosarjaan ei tarvitse koskea.

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.8.2014 17:54

Tossa 1.8 on tod näkösesti vaijerikytkin 020 ja kun tilalle laittaa 02a nestekytkimellä, niin ei taida mennä samoihin polkimiin?
Myös raidetangot yms menee vaihtoon Vr6 leveämmän raidevälin takia. Eli helpoin vaihtaa koko paketti apurunkoineen päivineen, kuin pultata ne irti ja vaihtaa yksitellen.
Kaikkein helpoin kun etsii golffin mistä purkaa tarvittavat osat.
Muuten ihan hullun hommaa...

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 9.8.2014 21:31

Tossa 1.8 on tod näkösesti vaijerikytkin 020 ja kun tilalle laittaa 02a nestekytkimellä, niin ei taida mennä samoihin polkimiin?

Menee ne. Volkkari on kakkisten jälkeen hoksannut että voisihan nämä tehdä toimimaan samoilla osillakin.

Jos topicin aloittaja ei ole valtavan kiintynyt nykyiseen ajopeliinsä, kokonaisedullisin ja vähiten työläin vaihtoehto olisi ostaa vaikkapa Sami-:n VR6:ksi muutettu Vento...

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 10.8.2014 2:12

Niin. Tulipellissä on kumitulpilla tukitut reijät kytkimen pääsylinterille, eli sen kun ottaa vaijerit pois ja pulttaa pääsylinterin paikalleen. Kytkinpolkimessa myös tarvittavat paikat johon sylinterin varsi kiinnittyy.

Raidetankojakaan ei tarvitse vaihtaa jos ei välttämättä halua. Nelipyöräsuuntauksessa taisi joutua pyöräyttämään molemminpuolin yhden tai kaksi kierrosta raidetangon päitä ulospäin. :)


ps.

Mulla olis vielä tuon oman Venton ajoilta etanolille soveltuvat isot suuttimet sekä säädettävä bensanpaineensäädinkin.. Plus älytön nippu muuta vr6 romua.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 10.8.2014 11:14

En nyt halua dissata mitenkään mutta eikö olisi vaan helpompi hommata vr6 vento? Ei noi hinnan kiroissa pitäisi olla. Tietenkin jos vaan halua harrastaa niin siitä vaan.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 10.8.2014 13:40

^varmasti ois, ei muuta kuin valitsemaan niistä 0 kpl:sta mitä nettiautossakin tarjolla.

Muualta en jaksa edes katsoa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 10.8.2014 20:11

Onhan siellä ainakin yksi myynnissä. Johan tossa ylempänä on linkkikin siihen.

Kiku
-
Viestit: 529
Liittynyt: 1.10.2003 14:20

ViestiKirjoittaja Kiku » 10.8.2014 20:13

Tietenkin jos rajaus pitää tehdä kotomaahan niin tarjontaa varmasti rajallisesti. Löytyy noita kun laajentaa hakua esim. Saksaan tai kenties muualle lähimaista. Tästä ei tän enempää.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa