Octavia 1 Erikoinen abs ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Octavia 1 Erikoinen abs ongelma
Hei, tällaiseen ongelmaan kaipaisin apuja:
-ABS vikavalo ei pala
-Ei vikakoodeja
-Anturit kunnossa
-ABS toimii ajossa
-Ainut tilanne missä ei toimi: katsastusmiehen jarrudynamossa, eli kun mankelille ajetaan ja sitä pyöritetään hitaasti alkavat molemmat etujarrut napsua vaikka jarrupoljinta ei paineta, saman voi todeta kun auton etupää on ylhäällä, käsin kumpaa tahansa eturengasta pyörittämällä alkaa jarru ottamaan kiinni.
Eli ABSit toimivat mutta toimivat väärin.. estää leimauksen
Kiitos avusta
-ABS vikavalo ei pala
-Ei vikakoodeja
-Anturit kunnossa
-ABS toimii ajossa
-Ainut tilanne missä ei toimi: katsastusmiehen jarrudynamossa, eli kun mankelille ajetaan ja sitä pyöritetään hitaasti alkavat molemmat etujarrut napsua vaikka jarrupoljinta ei paineta, saman voi todeta kun auton etupää on ylhäällä, käsin kumpaa tahansa eturengasta pyörittämällä alkaa jarru ottamaan kiinni.
Eli ABSit toimivat mutta toimivat väärin.. estää leimauksen
Kiitos avusta
Nyt on kokeiltu eli takapyörissä ilmiötä ei ole. Ettei ois vaan nyt kyseessä ominaisuus eli selasin käyttöohjekirjaa. Eds elektroninen tasauspyörästön lukko. nuo etujarrut hieman puolti ja kun mankeli pyöri niin tuosta tuli ehkä sitten väärä tulkinta. Jos abs sulakkeen ottaa pois niin ilmiö poistuu luonnollisesti. Täytyypä yrittää selvitellä ettei turhaan korjais ominaisuutta. absihan ei ole edes päällä alle 7kmh nopeudessa. mutta tämä on tietenkin jo 0kmhssa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitos vastauksista. Ainakin testerin perusteella EDS näkyy ABS osan nimen mukana:
ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Anturiarvot lienee ok, ainakin ne ajossa näyttää oikein ja samoin pysähdyksissä nollaa. Ymmärsin että tuo EDS on tavallaan kiinteä osa ABS:ää eikä voi erikseen kytkeä pois. Voihan olla että tuolta boksilta puuttuu sitten kuitenkin jokin arvo ja sen vuoksi toimii näin.
ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Anturiarvot lienee ok, ainakin ne ajossa näyttää oikein ja samoin pysähdyksissä nollaa. Ymmärsin että tuo EDS on tavallaan kiinteä osa ABS:ää eikä voi erikseen kytkeä pois. Voihan olla että tuolta boksilta puuttuu sitten kuitenkin jokin arvo ja sen vuoksi toimii näin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kiitos taas nopeasta vastauksesta. Mistähän tuollaisia mallimerkintöjä löytäisi, ei satu silmään, mutta tuo koodausjuttu vois tosiaan toimia, nyt siinä lukee näin:
ABS/EDL 13504
Ja jos tässä ei oikeasti ole tota edl:ää että jotakin on mennyt joskus pieleen tms niin oikea koodi, pelkkä ABS ois kait 03504 tai sitten ei mutta kaippa tuota voi kokeilla jos imee tuon koodin sisään ja sitten testata
ABS/EDL 13504
Ja jos tässä ei oikeasti ole tota edl:ää että jotakin on mennyt joskus pieleen tms niin oikea koodi, pelkkä ABS ois kait 03504 tai sitten ei mutta kaippa tuota voi kokeilla jos imee tuon koodin sisään ja sitten testata
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mallitarra on huoltokirjan sisäkannessa.
Mulla löyty vanhasta vikalistasta tollanen:
Mulla löyty vanhasta vikalistasta tollanen:
Ja on EDS.Address 03: ABS Brakes Labels: 1J0-907-37x-ABS.lbl
Control Module Part Number: 1J0 907 379 E
Component and/or Version: ABS/EDS 20 IE CAN 0001
Software Coding: 03604
Work Shop Code: WSC 06435
VCID: 336F1C94012E491
Laitoin koodin 03504 ja ilmeisesti se disabloi eds:n ja koko absin, nyt sytty vikavalo absista ja turvatyynystä kun pyöräytti pyörää. imi se tuon vanhan koodinkin. Hyvä ois miettiä etukäteen ettei maalaa itteessä nurkkaan. Luulis ton koodiston jostain löytän millä tuo olisi tehtävissä.. EDITtiä eli ei tainnu sentään boksi tuon takia mennä uusiksi.
Näkyykös edessä abs:n kehät miten helposti? Ja onko niitä tarkastettu? Omasta octaviasta rapsuttelin takajarrujen vaihdon yhteydessä vaikka mitä sontaa irti kehästä. Ei kai sillä pitäisi olla mitään vaikutusta niin kauan kun ei ole metallia välissä sotkemassa. Etusiin en ole tarvinnut koskea kertaakaan, levyt ja palat vaihdettiin merkkiliikkeessä 6-7 vuotta sitten ja samoilla mennään.
Edit: lisäksi helppo ja halpa toimenpide suihkauttaa crc:tä molempien etusten liittimiin, jos sattuu olemaan huonompi kontakti toisessa.
Edit: lisäksi helppo ja halpa toimenpide suihkauttaa crc:tä molempien etusten liittimiin, jos sattuu olemaan huonompi kontakti toisessa.
Hei. Iso kiitos avusta. leima tuli. Tuli itse kämmennettyä. Eli koodilla mikä tuossa aikaisemmin todellakin esdn sai diabloitua. Syynä ettei heti onnistunut oli se että akku meni tyhjäksi ja siksi sytytti vikavalot. Rassasin autoa sen verta pitkään että tuo akku sippasi. Eli näköjään tuon teves mk20 absin pysty tässä koodaan pelkäksi abssksi.Erityiskiitos Jormalaiselle eipä tuota ois soft codea muuten tajunnut kokeilla. Onko sitten vika vai ominaisuus , aivan sama mulle. Toivottavasti tästä ois apua jollekin muullekin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa