Hei,
Kysymykseni koskee VW Golf IV 1.6 käynnistymis-ja pätkimishäiriötä. Pätkiminen ilmenee yleensä kylmällä(satunnaisen kerran myös lämpimänä) koneella kiihdyttäessä riippumatta siitä, kuinka raskaasti kaasua painaa. Viimeaikoina myös käynnistymisvaikeuksia on alkanut ilmenemään. Autoon on juuri vaihdettu tulpat. Mistä tällaista vikaa kannattaa lähteä purkamaan? Olen hieman lueskellut muitakin keskusteluja, mutta oikein selkeää tämänlaiseen vikaan ei ole löytynyt.
Kiitos vastauksista etukäteen.
Henri-
VW Golf IV 1.6 käynnistymis-ja pätkimishäiriö
Valvoja: ffp jäsenet
Minulla oli BCB-moottorikoodilla varustetussa neloskopassa starttivaikeuksia, kun kone oli "puolilämmin". Vaihdoin lämpötila-anturin, kun mittari näytti muutenkin mitä sattuu ja molemmat viat katosivat. Varmaan jotain vikakoodejakin on muistissa, mutta itse en ole niitä vielä lukenut.
Kertaakaan ei jättänyt käynnistymättä, mutta kaasua piti painaa oikeen kunnolla startatessa ja moottori ulvaisi oikein kunnolla tietysti.
Kertaakaan ei jättänyt käynnistymättä, mutta kaasua piti painaa oikeen kunnolla startatessa ja moottori ulvaisi oikein kunnolla tietysti.
Lukasin vielä vikakoodit ja tollasta antoi:
00537- Lambda(Oxygen sensor) regulation 19-10- lower limit-intermittent
00525- Oxygen (Lambda) sensor (G39) 27-00- Implausible signal
Voikos tästä nyt sitten vielä varmuudella sanoa, että lambda ois sökö vai voiko joko muu vika aiheuttaa sen, että lambda vaikuttaa vialliselta? Ja onkos näitä lambdoja sitten useampia?
00537- Lambda(Oxygen sensor) regulation 19-10- lower limit-intermittent
00525- Oxygen (Lambda) sensor (G39) 27-00- Implausible signal
Voikos tästä nyt sitten vielä varmuudella sanoa, että lambda ois sökö vai voiko joko muu vika aiheuttaa sen, että lambda vaikuttaa vialliselta? Ja onkos näitä lambdoja sitten useampia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”