Tourani on käynnistynyt pitkällä startilla lämpimänä jo pitkään, mutta nyt alkaa kylmäkäynnistys myös takertelee. Edellisen viikon aikana ongelmat ovat alkaneet ilmetä.
Kun starttaa, niin kohtuu hyvin pyörittää ja hörähtää tulille. Sammuu kuitenkin samantien. Sitten saa startata pitkään ja kun alkaa käynnistymään, niin ravistaa autoa melkolailla. Kun käynnistyy, niin mustaa utua nousee melkolailla. Oikeastaan jo starttauksen aikana tulee selvästi enemmän savua.
Vikakoodin lukua ei ole, mutta voisiko vika olla jossakin polttoainepuolella vai peräti ajonesto?
Touranin käynnistysongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Ongelma jatkuu. Onkohan jollakin ollut vastaavaa ongelmaa?
Tänään ilmeni seuraavaa: töistä lähtiessä lähti hankalasti käyntiin ja kävi hetken aikaa kolmella. Puisteli reilusti. Sitten myöhemmin alkoi savuttaa sinistä savua isosti, mutta vain tyhjäkäynnillä.
Kun ajaa auton kuumaksi ja antaa hetken aikaa seisoa paikallaan, niin ei savuta. Mutta muutaman minuutin jälkeen auton paikallaan ollessa alkaa savuttaa ja se ei lopu...
Tänään ilmeni seuraavaa: töistä lähtiessä lähti hankalasti käyntiin ja kävi hetken aikaa kolmella. Puisteli reilusti. Sitten myöhemmin alkoi savuttaa sinistä savua isosti, mutta vain tyhjäkäynnillä.
Kun ajaa auton kuumaksi ja antaa hetken aikaa seisoa paikallaan, niin ei savuta. Mutta muutaman minuutin jälkeen auton paikallaan ollessa alkaa savuttaa ja se ei lopu...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
VIelä kyssäreitä. Laitoin kirkkaat letkut suodattimelta tandem-pumpulle sekä paluuletkuun pumpulta. Auto kävi normaalisti. Sitten se seisoi n. tunnin ja kun starttasin sen uudestaa niin pitkällä startilla lähti käymään. Paluuletkussa näkyi puolen minuutin ajan ilmakuplia? Menopuolella ei lainkaan. Kait jostakin pumpun ja paluupuolen letkusta vuotaa? Pumppu ja tiiviste on hiljattain vaihdettu.
Auttaisko takaisku tähän? Jostakin luin, että menopuolella pitäs olla takaisku, mutta tässä ei kaiketi ole sitä.
Edit:
Sain autosta katottua suuttimien korjausarvot (liittyen savutusongelmaan):
1. syl -0.77
2. syl -0.04
3. syl 0.25
4. syl 0.56
Eikös nämät ole kohdallaan?
Entä egr-venttiili, tyhjäkäynnillä 30% auki. Onko normaalia?
Auttaisko takaisku tähän? Jostakin luin, että menopuolella pitäs olla takaisku, mutta tässä ei kaiketi ole sitä.
Edit:
Sain autosta katottua suuttimien korjausarvot (liittyen savutusongelmaan):
1. syl -0.77
2. syl -0.04
3. syl 0.25
4. syl 0.56
Eikös nämät ole kohdallaan?
Entä egr-venttiili, tyhjäkäynnillä 30% auki. Onko normaalia?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa