Moro! Nyt ei riitä enää itse autoasentajallakaan tieto taito tähän pulmaan.. Elikkä auto vm.2002 Polo 1.4 BBY ajettu (vasta) 299tkm.
Temppuilee käynnistyksessä välillä. Elikkä jos aamulla kotoa lähden töihin ja poikkean kaupassa niin ei lähde enää kaupan pihalta käyntiin. Ei edes sahaamalla. Siinä sitten rauhassa polttelee tupakin ja koittaa uudelleen niin lähtee ja bensa haisee, käy tyhjäkäyntiä tämän jälkeen 1100-1300rpm.
Voi toimia viikon taikka kaksi kunnes taas temppuilee, taikka sitten tekee joka päivä ja useasti päivässä.
Auttakaa hädässä olevaa. On näitä vissiin ennenkin ollut mutta ei missään juttua miten korjattu?
EDIT:Ei siis jätä mitään vikakoodeja eikä sillä hetkellä koodeja.
1.4 BBY käynnistys ongelmat.
Valvoja: ffp jäsenet
Eikös näissä Polo/Fabia/Ibiza ole samat moottoritilan ratkaisut ikäluokassaan, juuri korjasin meidän kauppakassista 1.4 16v konekoodi BBZ -03 Ibizasta koneen johtosarjan.
Oli katkenneita johtoja 1kpl + melkein poikkinaista 2kpl, auto oireili ja antoi kaasuläpän vikakoodia ja EPC + moottorin vikavaloa. Oli edellinen omistaja vaihtanut ECU:n, kaasuläpän ja EGR anturin etsiessään vikaa, joka tuli aina silloin tällöin, nyt piuha oli katkennut kokonaan ja sattui olemaan kaasuläpän asentotunnistimen johdin, eikä auto käynnistynyt enää ollenkaan.
Eli mikäli tulee epämääräisiä vikakoodeja ja koneen käyntiin tulee erikoisia efektejä, kannattaa tarkistaa johtosarja siitä noin startin kohdalta johtosarjan alimmalta kohtaa.
Johtosarja on suhteellisen helppo ottaa esille, kun irroittaa akun ja ottaa liittimet ECU:sta ja akun kotelon vierestä irti, niin pystyy pujottamaan koko piuhasarjan näkyville. Itseltä vei vikakohdan etsimiseen mittaamalla ja korjaamiseen n. 2h.
Oli katkenneita johtoja 1kpl + melkein poikkinaista 2kpl, auto oireili ja antoi kaasuläpän vikakoodia ja EPC + moottorin vikavaloa. Oli edellinen omistaja vaihtanut ECU:n, kaasuläpän ja EGR anturin etsiessään vikaa, joka tuli aina silloin tällöin, nyt piuha oli katkennut kokonaan ja sattui olemaan kaasuläpän asentotunnistimen johdin, eikä auto käynnistynyt enää ollenkaan.
Eli mikäli tulee epämääräisiä vikakoodeja ja koneen käyntiin tulee erikoisia efektejä, kannattaa tarkistaa johtosarja siitä noin startin kohdalta johtosarjan alimmalta kohtaa.
Johtosarja on suhteellisen helppo ottaa esille, kun irroittaa akun ja ottaa liittimet ECU:sta ja akun kotelon vierestä irti, niin pystyy pujottamaan koko piuhasarjan näkyville. Itseltä vei vikakohdan etsimiseen mittaamalla ja korjaamiseen n. 2h.
Juu fabioista olen tossa töissä(ranta-juopol) kyllä johtosarjojakin korjaillut mut siin vanhemmat äijät ainaki jutellu ettei pitäs polois olla noit johtosarja vikoja et fabia ollu volkkarin epävirallinen testi auto mikä koitettu tehdä mahdollisimman halvalla ja todettu huonoks jolloin poloon käytetty rahaa enemmän.
Mutta täytyy silti tuo johtosarja tsekata ku nyt on niin paljon outoja vikoja tullu lyhyessä ajassa etten usko että kaikki hajoaa samalla..
Mutta täytyy silti tuo johtosarja tsekata ku nyt on niin paljon outoja vikoja tullu lyhyessä ajassa etten usko että kaikki hajoaa samalla..
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa