Vw jetta mk2 1.6 PN VIKA KORJATTU

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

Vw jetta mk2 1.6 PN VIKA KORJATTU

ViestiKirjoittaja Fränklin » 22.5.2014 19:30

Elikkä jetassa sellanen ongelma, että ei meinaa kunnolla käynnistyä ja ei pysy käynnissä ollenkaan. Vähän kun on kaasua ja kierrokset ~1000, käy nätisti ja pysyy käynnissä, kun kaasua painaa lisää meinaa röpöttää ennen ku kierrokset nousee 2000 ja siitä yli kiertää ihan normaalisti.Kaasun kun päästää pois niin auto sammuu välittömästi. Vikakoodeja katottu LED valon avulla, http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Ca ... _blink.pdf tämän sivun avulla.
anto seuraavat koodit
2412: intake air temp sensor
2312: coolant temp sensor
2124: toi sivu ei anna mitään selitystä tuolle koodille
2122: Hall sender
1111: Bad ground to Electronic Control Unit (ECU) or ECU failure-check grounds or replace
ECU
En tiiä voiko noihin luottaa, mutta vinkkejä kaivataan. Jos jollain sattuis olemaan sellanen sivu tiedossa mistä näkisi juuri tuon PN moottorin vikakoodit.
Viimeksi muokannut Fränklin, 8.7.2014 11:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

ViestiKirjoittaja eGetin » 22.5.2014 23:26

http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=173863

Tuota kannattaa lukea. Ensimmäisenä putsaisin kaikki maadoituspisteet (näillä on oikeasti merkitystä). Myös alkuun kannattaa vaihtaa se sininen lämpöanturi lohkon edestä (hae marmorilta ihan suosiolla), maksaa n. parikymppiä. Harmi kun en satu olemaan kämpillä n. viikkoon, sieltä olisi löytynyt kovalevyn uumenista toinenkin vikakoodiluettelo kakkikseen. 2124 kuulostaa tutulta mutta ei ainakaan itselläni liittynyt mitenkään mihinkään oikeaan vikaan. Hall-anturin vikakoodi taitaa tulla aina kun moottori ei ole käynnissä.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 26.5.2014 16:15

Joo, maadotukset katottu, kaasari irrotettu,osia puhisteltu ja johtoja uusittu,tulpanjohdot ja puolanjohto myös .Lämpötilaanturia en oo vaihtanu,mutta mittasin että sen pitäis toimia. Nyt vaan tuli sellanen ongelma että auto ei lähde enää käyntiin ollenkaan. ja joltain sivulta löysin että tuo 2124 vikakoodi oli joku throttle valve positiometer ongelma.

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

ViestiKirjoittaja eGetin » 27.5.2014 12:30

Voisikohan olla teikältäkin virtalukonpohja sökönä? Itselläni laukesi mokoma viime kesänä mutta ei oireillut mitenkään muuten kuin siten, että auto sahasi tasan niin pitkään kun avainta käänsi eikä käynnistynyt. Tuulettimet sun muut pelittivät juuri eikä melkein. Itsekin luin silloin kakkakopasta vikakoodit ja tuuppasi about kaikkea mahdollista koodia pihalle - myös tuon 2124.

E: http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=924042 Ilmeisesti se taisikin startata ja sammua välittömästi. Eipä tuo siltikään kallis palikka ole uusia eikä vie sinänsä paljoa aikaakaan jos siellä ei rattiakselin holkki vastusta.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 27.5.2014 14:20

Vois kokeilla vaihtaa sen virtalukonpohjan, tuli joskus viime vuonna ostettua se, mutta ei ollukkaa syypää ongelmaan, joten jäi sitten vaihtamatta. Ostin käytetyn pierburgin purkaamolta, kahtoo jos noiden osien vaihoilla rupeis taas toimimaan.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 30.5.2014 14:04

Kaasari, virtalukonpohja vaihdettu, sama ongelma vieläkin.Nyt Auto käynnistyy ja pysyy käynnissä jos painaa vähän kaasua jalalla, kierrokset pysyy 1000rmp ja käy nätisti, kaasun kun päästää pois auto sammuu heti. Nyt kaivattaisiin vinkkeja mikä voi aiheuttaa tätä?

eGetin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 13.1.2008 23:02

ViestiKirjoittaja eGetin » 30.5.2014 15:45

No on kyllä mystinen... Ootko koittanut käyttää sen koneen lämpimäksi asti, tekeekö vielä silloin samaa?

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 30.5.2014 15:48

Juu, on käytetty lämpimäks,käyttäytyy aivan samalla tavalla.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 15.6.2014 15:23

Onko kellään hajonnu näistä toi Ecotronic box? Alkaa ideat pikku hiljaa loppumaan.

JooNat
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.1.2014 13:54

ViestiKirjoittaja JooNat » 15.6.2014 17:31

Minä vasta joku aika sitten vaihdoin boksin. Oli itselläkin ideat aika loppu ja purin sen vanhan boksin myös kertaalleen, mutta mitään ymmärtämättä siitä laitoin takaisin läjään, kun näytti ehjältä.
Tosiaan "uudella" boksilla rupes toimimaan.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 15.6.2014 19:22

Ok, pitää varmaan itekkin ebay:stä tilata tuollanen box ja kahtoo rupeeko toimimaan. Oliko sulla samanlainen vika ku mun autossa?

JooNat
-
Viestit: 46
Liittynyt: 4.1.2014 13:54

ViestiKirjoittaja JooNat » 16.6.2014 11:04

Ei lähtenyt kylmällä käyntiin, kun automaattiryyppy ei saanut ohjausta. Sormin kääntämällä läppää lähti.
Suurempi ongelma oli auton "huutaminen" tyhjäkäynnillä, kierrokset nousi moottorin lämmetessä n. 3000. Tämä johtui taas siitä, kun kaasuläpän käyttölaitteelta puuttui ohjaus.

Kannattaa mitata nuo anturit ja tarkastaa johdot läpi. Tuolta 2ee topicista löytyy kyllä hyviä ohjeita ja voidaan jatkaa vaikka keskustelua siellä.

Fränklin
-
Viestit: 98
Liittynyt: 16.5.2013 14:54

ViestiKirjoittaja Fränklin » 16.6.2014 15:00

ECU oli hajonnut, nyt toimii niinkuin pitääkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa