1.4 BBY käynnistys ongelmat.

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Jhakala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.6.2014 22:43

1.4 BBY käynnistys ongelmat.

ViestiKirjoittaja Jhakala » 15.6.2014 23:42

Moro! Nyt ei riitä enää itse autoasentajallakaan tieto taito tähän pulmaan.. Elikkä auto vm.2002 Polo 1.4 BBY ajettu (vasta) 299tkm.
Temppuilee käynnistyksessä välillä. Elikkä jos aamulla kotoa lähden töihin ja poikkean kaupassa niin ei lähde enää kaupan pihalta käyntiin. Ei edes sahaamalla. Siinä sitten rauhassa polttelee tupakin ja koittaa uudelleen niin lähtee ja bensa haisee, käy tyhjäkäyntiä tämän jälkeen 1100-1300rpm.
Voi toimia viikon taikka kaksi kunnes taas temppuilee, taikka sitten tekee joka päivä ja useasti päivässä.

Auttakaa hädässä olevaa. On näitä vissiin ennenkin ollut mutta ei missään juttua miten korjattu?

EDIT:Ei siis jätä mitään vikakoodeja eikä sillä hetkellä koodeja.

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 16.6.2014 9:47

Omassa Polossa oli vähän samanmoisia ongelmia, tosin sai sahaamalla käyntiin. Ongelman ratkaisu oli vaihtaa moottorin lämpötila-anturi.
Antoi siis koneelle väärää infoa ja moottorinohjaus kuvitteli auton olevn lämpöisenäkin kylmä.

Jhakala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.6.2014 22:43

ViestiKirjoittaja Jhakala » 16.6.2014 9:50

Kyllä toikin sahaamalla lähtee mutta nätimmin ku odottelee hetken aikaa. Oliko siis täysin samallainen? Kun vanhemmissa sitä anturi vikaa ainakin ollut?

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 16.6.2014 14:38

Kyllä
Täysin sama vika!

Jhakala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.6.2014 22:43

ViestiKirjoittaja Jhakala » 16.6.2014 14:51

Okei kiitos nopeasta vastauksesta:) otin tosta töistä uuden anturin mukaan ja nyt ajelen kotiin päin testeri kiinni niin 23astetta näyttää vaikka kone lämmin

Jhakala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.6.2014 22:43

ViestiKirjoittaja Jhakala » 16.6.2014 17:01

Lisää apua kaivataan.. Töistä kotiin ajellessa sytty epc ja moottorivikavalo ja auto sammu ajosta antaen kaasuläpästä vikakoodia ja nyt sitten anto imusarjan paineesta.. Onkos näistä ohjainlaitteita/johtosarjoja mennyt? Fabioissa on noita johtosarja vikoja ollu mut käsittääkseni ei poloissa?

murikka
-
Viestit: 32
Liittynyt: 3.2.2006 9:53

ViestiKirjoittaja murikka » 16.6.2014 20:53

Eikös näissä Polo/Fabia/Ibiza ole samat moottoritilan ratkaisut ikäluokassaan, juuri korjasin meidän kauppakassista 1.4 16v konekoodi BBZ -03 Ibizasta koneen johtosarjan.
Oli katkenneita johtoja 1kpl + melkein poikkinaista 2kpl, auto oireili ja antoi kaasuläpän vikakoodia ja EPC + moottorin vikavaloa. Oli edellinen omistaja vaihtanut ECU:n, kaasuläpän ja EGR anturin etsiessään vikaa, joka tuli aina silloin tällöin, nyt piuha oli katkennut kokonaan ja sattui olemaan kaasuläpän asentotunnistimen johdin, eikä auto käynnistynyt enää ollenkaan.

Eli mikäli tulee epämääräisiä vikakoodeja ja koneen käyntiin tulee erikoisia efektejä, kannattaa tarkistaa johtosarja siitä noin startin kohdalta johtosarjan alimmalta kohtaa.

Johtosarja on suhteellisen helppo ottaa esille, kun irroittaa akun ja ottaa liittimet ECU:sta ja akun kotelon vierestä irti, niin pystyy pujottamaan koko piuhasarjan näkyville. Itseltä vei vikakohdan etsimiseen mittaamalla ja korjaamiseen n. 2h.

Jhakala
-
Viestit: 5
Liittynyt: 15.6.2014 22:43

ViestiKirjoittaja Jhakala » 16.6.2014 21:07

Juu fabioista olen tossa töissä(ranta-juopol) kyllä johtosarjojakin korjaillut mut siin vanhemmat äijät ainaki jutellu ettei pitäs polois olla noit johtosarja vikoja et fabia ollu volkkarin epävirallinen testi auto mikä koitettu tehdä mahdollisimman halvalla ja todettu huonoks jolloin poloon käytetty rahaa enemmän.
Mutta täytyy silti tuo johtosarja tsekata ku nyt on niin paljon outoja vikoja tullu lyhyessä ajassa etten usko että kaikki hajoaa samalla..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa