Audi Cabriolet jarrupäivitys ja tekniikanvaihto?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

Audi Cabriolet jarrupäivitys ja tekniikanvaihto?

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 26.5.2014 18:59

Noniin alkaa ikä painaa jo miestä ja piti kaksipyöräinen vaihtaa nelipyöräiseen joten tollanen hilseen poistaja Audi tuli hankittua nurkkiin. Auto tulee toimittaan sekä harraste- että käyttöauton virkaa ja siksi siitä pienimuotoinen projektikin on tarkoitus tehdä.

Tarkoituksena on pudottaa Passatista tai A4:stä napattu AEB mylly hitusen piristeltynä keulalle nykyisen 2,3 NG moottorin tilalle. Netistä tietoa kaiveltuani tuon kyseisen myllyn pudottaminen cabrion keulalle pitäisi kaiketi olla aika simppeli homma?

Autossa on tällä hetkellä mitättömältä tuntuvat jarrut, eikä nuo etulaikat kyllä koolla olekkaan pilattu. V6:sta sais suoraan isommat laikat ja satulat, mutta niissäkin on edelleen tuo 4x108 jako jos olen oikein ymmärtänyt ja toiveena olis saada jako 5x100 tai 5x112 niin monipuolistuisi tuo vannevalikoima huomattavasti. Netistä löytyi myös ohjeita, joilla kyseisen jaon saa muutettua, mutta kysymys kuuluukin, millä hilppeillä jarrut saisi isommiksi samalla jaon muututtua viisipulttiseksi? Onko siihen olemassa mitään valmiita palikoita esim. uudemmissa Audeissa joilla homma onnistuisi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.5.2014 19:40

Olisko S2:n jarrut/navat/tolpat helpoin?

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 26.5.2014 21:54

Ne olis varmaan helpoimmat, joskin noita S2:n jarruja on hyvin vähän saatavilla ainakaan käytettynä. Jossain nettifoorumilla oli minusta jotain löpinää, ettei ne ihan niin kovin suoraan edes sopisi...

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 26.5.2014 22:04

Navoissa olis 5x112 jakokin, että koko tolppa ehkä helpoin? Jos siis menee.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 26.5.2014 22:12

S2 jarrut kannattaa jättää suosiolla välistä pienuutensa takia. Napoihin voi koneistaa uuden jaon.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 27.5.2014 5:12

Noita V6:n jarruja olis tarjolla aika mukavasti. Etulaikat on 276 kokoa ja jos nyt oikein ymmärsin niin tuossa paketissa olis Girlingin tuplamäntäiset satulat. Nuo menis paikalleen heittämällä ilman sen suurempia muutoksia. Tosiaan tuo ei tullut mieleen, että navat voisi koneistaa uusiksi...

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 27.5.2014 8:07

Joo käyvät suoraan, mutta tuo levyn koko on sama kuin S2:ssa. Katselisin suoraan jotain parempaa.

MikaJ
-
Viestit: 4043
Liittynyt: 24.7.2003 18:09

ViestiKirjoittaja MikaJ » 27.5.2014 8:44

Kyllä se cabriolet niilläkin hyvin pysähtyy, jos ei ole tarkoitus radalla ajella kovaa. Tietty jos on isommat vanteet niin ulkonäkö on vähän typerä, sen takia omaan ässäänkin vaihdoin isommat levyt, pitäen alkuperäisen satulan+muut koska ne on hyviä.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 27.5.2014 17:21

3B(G) passatin roippeet ei varmaankaan käy tähän projektiin ollenkaan? Multa jää 3BG:n 288mm jarrut ja etutolpat ylimääräisiksi heinäkuussa.

Lisäksi tuosta lähtee myyntiin tuo V-MAXX 330mm big brake kit, nelimäntäisillä satuloilla. Ne varmaan kävisi paikoilleen alkuperäisiin olkiin sopivalla adapteripalasella.

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 27.5.2014 17:47

Joo tosiaan jarrujen ulkonäkö ei oo se tärkein pointti tässä eikä autolla ole tarkoitus mennä radalle, mutta tuo tekniikan vaihto vaatii isommat jarrut ja sen vuoksi ne pitäis vaihtaa. Helpoin tapa taitais olla toi V6:n Girling g60 satulat ja levyt vaikka sitten 5x112 jaolle muutettuna. Mitähän tuollainen jaon muutos mahtaa kustantaa?

Golf-8v
-
Viestit: 902
Liittynyt: 23.7.2003 16:41

ViestiKirjoittaja Golf-8v » 29.5.2014 21:47

Vielä semmosta täs kysyttävänä, että nettikaivelun perusteella toi AXG aski istuu AEB koneen perään suoraan, mutta mikä kytkin noiden kanssa sopii, kun siihen en saanut yksiselitteistä vastausta...?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa