VR6 jakopää remontin hinta

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

VR6 jakopää remontin hinta

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 7.7.2010 13:56

Moi

Voisitteko kaikki VR6 kuskit laittaa tietoa minkä verran remontti maksoi?
A) Osat
B) Työhön käytetty aika + tunti hinta = money?
C) Kokonais hinta?

Missä kaupungissa työ tehtiin?

Eniten kiinnostaisi minkä verran Syncroon maksaa kyseinen remontti?

Voiko alakierrosten tehottomuus kylmänä johtua jakopäästä? Rallatus ei ole kovin kova. Ajatuksena oli, että ajoitus jättäisi korjaamo kaverin mielestä.
Jos niin mistä voi johtua, että auto on vähän puhditon kylmänä sekä alakierroksilla?

Ps.
Olis kiva saada enemmän vastauksia. Tämä hyödyttää varmaan kaikkia VR6 omistajia sillä jokaisella se on edessä käsittääkseni.
Viimeksi muokannut Junnu VR6, 8.7.2010 21:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Anttii
-
Viestit: 86
Liittynyt: 9.1.2009 13:47

ViestiKirjoittaja Anttii » 7.7.2010 14:19

Remontti tehtiin itelle Oulussa toissa syksynä ja samalla rempattiin kansi. Motonetistä tuli hommattua jakopään osat, jotka tais olla samoja kuin orkkisosat (ilman VW leimoja vaan).

A) Jakopään osat taisivat maksaa n. 200-300€

B) Työn hinnaksi itelle tuli 700€, mutta vaikea sanoa paljonko olisi pelkän jakopään laitto tullut maksamaan, kun tosiaan samalla tuli vaihdettua kansipahvit jne.

|rahiNa|
-
Viestit: 627
Liittynyt: 30.10.2005 22:27
Viesti:

ViestiKirjoittaja |rahiNa| » 7.7.2010 18:02

Tallinnan vw:ssä makso jakopää remppa + kytkimen vaihto noin 700-800e ja jakopään osat olivat vw:n, kytin oli oma.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 7.7.2010 18:41

Kohtaan B) saadaan ehkä hieman enemmän sisältöä kun kertoo työhön varatun ajan jonka jokainen voi kertoa sitten valitsemansa huoltamon tuntiveloituksella?

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 8.7.2010 21:58

Hyvä tarkennus!
Kiitos tästä aika on mielen kiintoinen funktio. Paikallinen korjaamo sanoi, että hänellä on mennyt vaihtoon aikaa 12 tuntia. Onko tämä normaalia vai onko työ tosiaan noin iso?

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 9.7.2010 0:17

Kun kyseessä on Syncro, niin se ei ole ihan niin helppo kuin etuvetosissa autoissa.

Fear
-
Viestit: 119
Liittynyt: 16.7.2008 21:05

ViestiKirjoittaja Fear » 9.7.2010 18:08

1500€ etuvetoiseen Golf III VR6 osineen, työtä laskettiin 11h ä 60€/h. Osiin siis kuului tässä jakopään osat täydellisesti, yläpään tiivistesarja (ei kannentiivistettä), kytkin, asetelma + laakeri ja termostaatti.

mikko80
-
Viestit: 226
Liittynyt: 10.11.2004 20:21

ViestiKirjoittaja mikko80 » 9.7.2010 19:21

A:osat motonetistä n.300€
B:aikaa meni n.päivä,pari askia tupakkaa ja kaljaa lopuksi laatikko itse tehtynä.
samalla vaihdoin kannentiivisteen ja kytkin paketin..
C:yhteensä sekosi rahaa kaikkiin (jakopää,kannentiiviste+muita yläpään tiivisteitä,kytkin paketti) n.600€

työ tehtiin punkalaitumella omassa verstaassa kaverin kanssa.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 17.7.2010 16:35

Ite kävin tänään hakemassa ventoon jakopään osat+ venakopan tiivisteen+ saschin kytkimen, hintaa noilla tasan 400€ Työt meinattiin tehdä ite

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

4 motion kuskit

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 21.9.2010 17:55

Löytyykö muita nelivetoon jakopäitä vaihtaneita?

Itselläni rupesi kilkatus voimmistumaan.

Jos jollain löytyy intressejä ja osaamista niin auto olisi Turku/Seinäjoki alueella.
Olen saanut hyvän tarjouksen HKI suunnalta, mutta olisi niin paljon helpompaa saada auto kuntoon lähempänä.

Jos saa vähän tehdä off topicia. No menee nyt kuitenkin.
Onko normaalia, että 145 tkm ajettu auto kilkattaa jo?

leevi
-
Viestit: 1048
Liittynyt: 24.7.2003 16:39

ViestiKirjoittaja leevi » 21.9.2010 19:23

Joku joskus sanoi että jos ei ole 140tkm mennessä vaihdettu, niin voi alkaa jännityksellä odottamaan tulevaa..? Tiedä sitten tuon todenperäisyyttä. Vw:llä maksoi markka aikaan kuulema 12000mk kyseinen remontti etuvetoiseen.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

Uusista osista.

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 21.9.2010 19:38

Onko niin, että Motonetissa tai yleisesti myytävät osat ovat yhtä huonoja kun alkuperäiset?

Onko ongelmaan olemassa mitään kunnollista ratkaisua pitemmäksi ajaksi?
Siis onko tosiaan tuo kuluminen insinööri työn tulosta?

Ymmärtääksin R32 jakopää kestää pitempään? Vai ikuisesti?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 21.9.2010 21:21

alkaa se r32:sakin venymään ajansaatossa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 21.9.2010 22:08

Mikään ei kestä ikuisesti. Ei varsinkaan vw. Mielestäni 140tkm jakopäälle on varsin pitkä väli jos tuon kestää temppuilematta. Itsellä kestäisi 14v harrasteajoneuvossa. Ajattelin omastani uusia vain liu-ut ja jättää ketjut vanhoihin. Vuoden päästä kuitenkin vaihdettava sisuskalut.
Viimeksi muokannut Sami-, 21.9.2010 22:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

zero
ffp jäsen
Viestit: 2100
Liittynyt: 19.8.2003 17:11

ViestiKirjoittaja zero » 21.9.2010 22:11

Mielestäni 140tkm jakopäälle on varsin pitkä väli jos tuon kestää temppuilematta.


Älkää nyt, kyllä ne kestää. 283tkm mittarissa eikä tietoakaan sen vaihdosta. Lisäksi toimiva automaattilaatikko.... Eikun lottoamaan :) Eiköhän tuo liene jo kerran vaihdettu, mutta vaikka historiat on aika hyvät, niin merkintöjä siitä ei ole. EIkä rahina kovin paha ole...

Slantsix
-
Viestit: 5867
Liittynyt: 23.7.2003 11:36
Viesti:

ViestiKirjoittaja Slantsix » 22.9.2010 7:33

Ja toinen mikä pitää kivaa rahinaa on moniurahihnakiristin. Sen laakeri kuivahtaa ja rupeaa rallattamaan.

Noi motonetin yms liu´ut on kestävempää materiaalia kuin alkuperäset, et ennemmin golf III joutuu hitsaa kokonaan uudestaan ruosteiden takia. Kuin seuraava jakopää remppa tulee kohdalle :)

Ja eikös täälläkin ollu joku topic kun 3.2 koneista oli ketjuja menny vaihtoon ja venyny...

Jarmo
-
Viestit: 188
Liittynyt: 23.7.2003 8:10

ViestiKirjoittaja Jarmo » 22.9.2010 14:19

Mulla meni joku reilut 800 euroa osiin, kun vaihdoin kytkimen, painelaakerin ja kaiken mikä tossa vastaan tuli.(niin no taisin laittaa venttiilin nostajat yms. siinä samalla) Aikaa meni useempi ilta, kun rauhassa teki.
Mielestäni 140tkm jakopäälle on varsin pitkä väli jos tuon kestää temppuilematta.


Älkää nyt, kyllä ne kestää. 283tkm mittarissa eikä tietoakaan sen vaihdosta. Lisäksi toimiva automaattilaatikko.... Eikun lottoamaan :) Eiköhän tuo liene jo kerran vaihdettu, mutta vaikka historiat on aika hyvät, niin merkintöjä siitä ei ole. EIkä rahina kovin paha ole...


Kyllä ketjujakopään kuuluis kai pidempään kestää, ainakin tossa jenkissä oli vielä ketjun venymä alle rajojen ja 300 tkm taulussa.
Golffissa taas tuli se kiristäjän liukupinta irrallisena heti vastaan, kun sitä remontoin. Hyvin kyllä toimi, eikä äännellyt ennen remonttiakaan ja ~210 tkm oli ajettu silloin.

lenovo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 5.8.2010 13:26

ViestiKirjoittaja lenovo » 23.9.2010 15:09

Koskeeko tämä jakopää remontti mitä vuosimalleja? Vai kaikkia?

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 23.9.2010 19:05

Sovitaan, että tämä koskee kaikkia VR moottoreita.

Eli R32 ja uudemmat "V6" koneiset moottorit missä on kuitenkin yksi kansi.
Kuinka moni on näihin moottoreihin joutunut jakopäille tekemään jotain?

Ja toinen mikä pitää kivaa rahinaa on moniurahihnakiristin. Sen laakeri kuivahtaa ja rupeaa rallattamaan.

Noi motonetin yms liu´ut on kestävempää materiaalia kuin alkuperäset, et ennemmin golf III joutuu hitsaa kokonaan uudestaan ruosteiden takia. Kuin seuraava jakopää remppa tulee kohdalle :)

Ja eikös täälläkin ollu joku topic kun 3.2 koneista oli ketjuja menny vaihtoon ja venyny...


Minulla kuuluu kilkates enemmän moottorin vasemmalta puolelta. Voisikohan se olla tuo moniurahihnan kiristin. Hihna on kuulemma vaihdettu tiedä sitten onko kiristintä vaihdettu?

lenovo
-
Viestit: 4
Liittynyt: 5.8.2010 13:26

ViestiKirjoittaja lenovo » 2.11.2010 10:58

Nostetaas vielä tätä...

Voisiko joku vielä selittää tyhmälle, että mikä näissä V6 koneiden jakopäissä on vikana kun sitä pitää rempata? Mikä siellä kuluu/menee rikki? Mitkä on oireet ja mitä tapahtuu jos remonttia ei tee?

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.11.2010 11:06

Itselläni oli 400tkm ajetut jakopään osat, joista ylä- ja alalaahain oli jo poikki. Ylälaahaimesta puuttui palanen tähän tyyliin. Alalaahain oli vain katkennut, mutta pysyi muodossaan. Tästä syystä ei pitänyt ääniä entisellä omistajalla ajossa. Muutenhan tuo jakopää olisi ikuinen jos nuista laahaimista ja kiristimistä olisi tehty paremmat. Nyt kestää "vain hetken".

Oireina on kuulema rallatus jakopään kopasta, ja jos jakoketjut pääsee löysälle niin vähintään on kansiremontti edessä.
Viimeksi muokannut Sami-, 2.11.2010 11:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Mikhauta
-
Viestit: 3845
Liittynyt: 23.7.2003 10:18

ViestiKirjoittaja Mikhauta » 2.11.2010 11:08

Jakopää on tehty ketjulla, perinteisen remmin sijasta. Ketjun kiristys on hoidettu öljynpaineella? säätyvällä "laahaimella", jonka pinta kuluu ja ketju löystyy. Lisäksi myös ketju venyy jonkinverran.
Viimeksi muokannut Mikhauta, 2.11.2010 19:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Teemu M
-
Viestit: 1964
Liittynyt: 12.12.2003 12:44

ViestiKirjoittaja Teemu M » 2.11.2010 11:19

Eli R32 ja uudemmat "V6" koneiset moottorit missä on kuitenkin yksi kansi.
Kuinka moni on näihin moottoreihin joutunut jakopäille tekemään jotain?


Tyokaverin pojan A3 3.2:sta vaihdettiin ketju muistaakseni 130tkm kohdalla.

Mikko__
-
Viestit: 381
Liittynyt: 21.10.2003 18:02

ViestiKirjoittaja Mikko__ » 2.11.2010 11:37

^^^En usko että samoilla hiluilla olis 400tkm ajettu, neljään vr6 koneeseen olen jakopään tehny joissa kilometrit on ollu 180-220tkm välissä ja kaikissa on ylemmän kiristimen liukupinta ollut täysin loppu ja palasia irronnut niittien kohdalta. Tämä ylempi laahain taisi tuossa 180tkm ajetussa olla melko ehjä, muissa se oli murtunut jostain kohdin osittain tai täysin poikki samaan tyyliin mitä tuossa kuvassa.

Sami-
-
Viestit: 2025
Liittynyt: 8.7.2004 15:12

ViestiKirjoittaja Sami- » 2.11.2010 23:02

No ei huoltokirjassa ainakaan merkintää ollut ensimmäisen omistajan aikana (200tkm), eikä toinen omistaja, eli myyjä, ole tehnyt tai teetättänyt. Tiedä sitten. Kone tosiaan ollut tila-autossa, joten kenkää ei lie ole saanut niinkuin nämä golfit teinien käsittelyssä.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 3.11.2010 0:06

No niin omaani tehty kyseinen remppa.

A) Jakopään osat muualta kuin merkkiliikkeestä noin 200 e + kytkin 90e + öljyt, glykoolit + vaihdelaatikon kumi + termostaatin kotelo + kaikkea pientä noin 400 e
B) Työtä noin 20 h mukana toinen asentaja osan aikaa.
C) Koko totaali 1020 e

Autolla on ajettu 146 tkm. Ylemmästä kiristimestä puuttui pieni pala niittien kohdalta. Alempi kiristin oli kunnoltaan hyvä pienet ketjun kuluma jäljet.

Tästä voi oppia sen, että ylempi kiristin kannattaa vaihtaa jossain vaiheessa ehkä 100tkm. Helpompi vaihtaa. Alempi sitten myöhemmin.

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 4.11.2010 17:16

Onko etelä-suomessa korjaamoita mitkä yleensä huoltaa VR6 moottoreita? Kytkin ja jakopää.
Kysellyt Riihimäen ympäristön, ei halukkuutta. Laakkonen Hyvinkää ottais "nihkeesti"
tyyliin tuo tänne jos et muualle saa. Tuntuu et on myrkkyä toi konemalli. Ite vois vääntää, mut kerrostalon parkkipaikka tähän aikaan vuodesta ei oo mikään kivapaikka tehdä remonttia.
Joku on mainostanut Mäntsälässä ja Keravalla (Autofit) olevia korjaamoita, enpä ole saannut kustannusarvioo enkä mahdollista aikaa milloin sais huoltoon.

gryger
-
Viestit: 628
Liittynyt: 6.5.2005 12:39

VR6 remontti

ViestiKirjoittaja gryger » 4.11.2010 20:07

Hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin kohdillaan
http://www.hakala-yhtiot.com/

Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

hakala yhtiöt

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 10.11.2010 19:13

Kysyin tuolta Hakalalta mitä he ottaisivat Syncron jakopään vaihdosta.

Osineen töineen nopeasti laskettuna 1500e.
15 h töitä.

manu67
-
Viestit: 131
Liittynyt: 29.11.2005 23:15

ViestiKirjoittaja manu67 » 22.11.2010 19:52

Hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin kohdillaan
http://www.hakala-yhtiot.com/

Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)


Nyt on remontti tehty (jakopää ja kytkin) kyseisessä yrityksessä.
Kyllä on tosiaan, hinta ja palvelun- ja työnlaatu kohdillaan ;-)
Tosta on vaikea korjaamon parantaa.

Junnu VR6
-
Viestit: 128
Liittynyt: 15.6.2004 17:43

ViestiKirjoittaja Junnu VR6 » 24.11.2010 20:52

Quote:
Hinta/laatusuhteeltaan enemmän kuin kohdillaan
http://www.hakala-yhtiot.com/

Ja löytyy VR6 erikoisosaamista ;)


Nyt on remontti tehty (jakopää ja kytkin) kyseisessä yrityksessä.
Kyllä on tosiaan, hinta ja palvelun- ja työnlaatu kohdillaan ;-)
Tosta on vaikea korjaamon parantaa.


Jaa meidän kanssa tietosi. Mitä homma tuli maksamaan?

pauke85
-
Viestit: 44
Liittynyt: 1.1.2011 12:53

ketjun vaihto

ViestiKirjoittaja pauke85 » 2.1.2011 21:58

tein ketjunvaihdon itse muutamavuos sitten samalla vaihdoin kansipahvin
osat riihimäen varaosateemulta muistaakseni jotain 500€ pintaan sisältäen myös kansipahvin, tulpat sun muut tarvikkeet mitä meni samalla. kansi oikastiin konepaja mankisella se kustansi jotain70€

siin kustannukset + 2 päivää vierähti tallissa.

MTBE
-
Viestit: 811
Liittynyt: 12.3.2008 16:39

ViestiKirjoittaja MTBE » 14.3.2012 16:50

R32 mk4 uudempaa mallia (pieniä eroja tullut puolessa välissä mk4 koneissa, jokin laahain oli muuttunut yms). Koneella 100t mittarissa ja koneeseen oli vaihdettu kerran jo ketju. Muutenkin mk4 on ketjuja mennyt 30tkm-200tkm välissä...

Meuhka
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 26.8.2013 19:15

ViestiKirjoittaja Meuhka » 23.5.2014 22:49

Pahoitteluni, että nostan vanhaa ketjua ylös... Mutta ajattelin, että asiani sopii parhaiten tänne, enkä uutta viitsinyt tehdä.

Itselläni Vw Golf mk4 2.8 V6 -01 (AUE moottorilla) ja nyt alkoi rallatus ja tasoristeyksen kilkatus voimistua matalilla kierroksilla. Mittarissa noin 210 000km joten olisi varmaan hyvä alkaa pohtia tuota ketjun vaihtoa.

Olen lukenut eri keskusteluja täältä foorumilta ja kovin heittelee hinnat. Mitkä mahtaa olla viimeisimpiä hintoja joilla porukka vaihdattanut jakoketjuja? Ajattelin vielä antaa autolleni armon aikaa ja korjauttaa sen, mikä olisi paras paikka TKU-HKI akselilla?

Myös mahdollisuutta Virossa vierailuun olen pohtinut. Onko teillä kokemusta lahden toisella puolella huoltamisesta? Hintaero? Laatu?

Ja työtä en aio tehdä itse vaan teettämällä menee joten viimeisimpiä hintoja kehiin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 25 vierailijaa