Eli löytyy tommonen kulkine, 2.0tdi lienee BMR moottorilla, koska 125kW, ja Pietzo-suuttimet + DPF. Vuosimallia 2006. Autosta löytyvä turbo on garrett gt1749VC. Autolla ajettu noin 350tkm
Eli ongelma on se, että tällähetkellä alavääntöä ei käytännössä ole alle 2200-2300rpm. Myös, jos lähtee vedättämään n. 2500rpm, kestänee noin 5-7sekuntia että turbo on täysillä mukana. Turbo vinkuu hieman, ei kuulu sisälle, mutta ikkuna auki kiihdyttäessä kuuluu. Otsikon mukainen vikakoodi pukkasi, ja auto menee usein ylämäessä ajettaessa noin 1800-2300rpm kierroksilla, vikatilaan. Lämpötilalla tuntuu olevan vaikutusta tähän (eli lämpöisemmällä helpommin).
Kun turbo herää, niin kaikki vedot kyllä tuntuvat olevan tallessa. Tähän tulee usein "piikki" kun turbo kerää ahdot. Vikakoodi johtunee tuosta alakierroksilla tapahtuvasta ahtopaineen puuttumisesta.
Auto kylmäkäynnistäessä välillä pukkaa sinistä savua. Muutoin ei sinistä tule.
Autosta on katsottu tähän mennessä EGR ja alipaineletkuja päällisin puolin. EGR:ään on asennettu supistava tiiviste ja se näytti puhtaalta. Imuputket ennen ilmansuodatinta on vähän huonossa hapessa, en tiedä voiko vaikuttaa tuohon?
Mistähän tätä lähtisi purkamaan? Varmaan ensimmäisenä syyniin alipaineletkut, turbon kello? Onko jotain tiettyä paikkaa mikä menee näissä koneissa,mikä on hyvä katsoa ensimmäisenä? Vai tilaanko suoraan uuden turbon?
Passat 3c 2.0TDi vikakoodi p0299 underboost
Valvoja: ffp jäsenet
Joo-o, auto pyytelee ahtoja 2vaihteella jo 1,5kiloa. toteutunut jää kokoajan pyydetystä. Ohjelmalla seuratessa näytti että DPF poistettu (pöntössä on hitsaussauma. Täyttöaste 0% ja viimeinen toimenpide 160tkm sitten). Autossa imusarjassa kiinni tuo alipainekello, en tiedä tarkalleen mihin vaikuttaa, mutta se on rikki. Tuo on ollut kokoajan irti, itseasiassa huomasin vasta että on ko. osaan tuleva alipaine tukittu ruuvilla. Onkohan joku EGR liittyvä? Koska se toisaan ilmeisesti poistettu käytöstä myös ohjelmallisesti. Omituista on, että pidemmällä reissulla ajoin noin parisataa km vähän vielä normaalia enemmän lappua antaen, jolloin auto alkoi yhtäkkiä toimimaan paremmin eikä vikatiloja tullut loppumatkasta. 2pvä niin auto taas samanlainen kuin aiemmin..
Kokeiltu ohittaa n75 venttiili, ei vaikutusta, auto lähes samanlainen lisäksi kokonaan ilman alipainetta (letku irrotettuna kellolta), paitsi että silloin ei ole yläkierroksillakaan tehoja yhtään. Ilmamassamittarin irroitus tuotti tuloksen, että oikeastaan samanlainen ainakin noissa pienissä nopeuksissa. En usko etä johtuu siitä. Alipaine tuntuisi pysyvän turbon kellossa letkusta imemällä.
Ahtoputkissa on sisälaidoilla vähän öljyä, ja auto pukkaa vähän sinistä startatessa, ja joskus vedättäessä aika pilven mustaa savua. Korjaamon diagnoosi eiliseltä on, turbo vaihtoon. Olisiko tuossa vielä jotain halvempaa mahdollista muuta vikakohdetta, mikä noihin vetoihin voisi vaikuttaa? Map-anturi? Mistähän tuohon saisi edukkaasti uuden ahtimen?
Kokeiltu ohittaa n75 venttiili, ei vaikutusta, auto lähes samanlainen lisäksi kokonaan ilman alipainetta (letku irrotettuna kellolta), paitsi että silloin ei ole yläkierroksillakaan tehoja yhtään. Ilmamassamittarin irroitus tuotti tuloksen, että oikeastaan samanlainen ainakin noissa pienissä nopeuksissa. En usko etä johtuu siitä. Alipaine tuntuisi pysyvän turbon kellossa letkusta imemällä.
Ahtoputkissa on sisälaidoilla vähän öljyä, ja auto pukkaa vähän sinistä startatessa, ja joskus vedättäessä aika pilven mustaa savua. Korjaamon diagnoosi eiliseltä on, turbo vaihtoon. Olisiko tuossa vielä jotain halvempaa mahdollista muuta vikakohdetta, mikä noihin vetoihin voisi vaikuttaa? Map-anturi? Mistähän tuohon saisi edukkaasti uuden ahtimen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 31 vierailijaa