Leon -04 ilmastointi ei toimi

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

Leon -04 ilmastointi ei toimi

ViestiKirjoittaja housu20 » 24.4.2014 19:15

Ongelmana on että 1.8T Leonin ilmastoinnin kompuran magneettikytkin ei kytkeydy päälle (ei edes hetkellisesti), myöskään ilmastoinnin flekti ei lähde pyörimään (eikös sen pitäisi pyöriä aina kun ilmastointi on päällä). Mistä lähteä etsimään vikaa?
Mitä kannattaa mitata ja mistä (arvoja jos on tiedossa) ennen kun vaihtelee lisää osia?
Kompura on uusi, aineet uudet ja pysyy sisällä kun testattu aineen vaihdon yhteydessä, eli tuntuisi sähkö/anturi vialta omasta mielestä.

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

ViestiKirjoittaja housu20 » 24.4.2014 20:35

Painekytkintä kun mitattiin yleismittsarilla niin ei antanut mitään vastusarvoa tai kontaktia minkään navan kesken(3-nap), sökönä?

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 24.4.2014 21:24

Painekytkimestä jää vikakoodi jos sökönä, eli vikakoodit lukemaan ensin :)
Onko climatronic ilmastointi? Automaatti vai manuaali ilmastointi?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 24.4.2014 23:25

Onkos se mankeettikytkin kans uusi?

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

ViestiKirjoittaja housu20 » 29.4.2014 19:21

Magneettikytkin on uusi.
Vikakoodit katsottu vag-comilla mutta yhtään vikaa ei löydy.
On climatronic ja automaatti ilmastointi.

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 29.4.2014 19:48

Kannattaa selata nämä läpi.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 30.4.2014 7:15

Riittää, että jokin lämpötila-antureista antaa väärää tietoa. Olen törmännyt tapaukseen, jossa sisääntulevan ilman anturi näytti -30, vaikka ulkona oli yli 20 astetta. Ei jättänyt vikakoodeja, mutta ilmastointi ei lähtenyt päälle, kun laite päätteli ettei ole jäähdyttämisen tarvetta.

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

ViestiKirjoittaja housu20 » 6.5.2014 18:46

Katsottiin koneen arvoja VAG-Comilla, alla muutamia arveluttavia lukuja.

Center Vent (G191) (Tempeature) näyttää 0.0
Coolant (Tempeature) näyttää 0.0
Thermo Switch (Coolant Temp) näyttää 0.0

Ja vikakoodi 00667 - Ambient Tempeature Signal
30-00 - Oper or Short to Plus - Intermittent
Ilmeisesti ulkolämpötilatunnistin mutta mittaristossa näyttää aivan oikein ?

Tietäisikö kukaan mistä kannattasisi lähteä katsomaan/etsimään?
Missä sijaitsee tuo ilmastoinnissa käytettävä moottorinlämpötilatunnustin?

Gollpero
-
Viestit: 274
Liittynyt: 11.3.2012 13:04

ViestiKirjoittaja Gollpero » 7.5.2014 17:30

00667

Mitä näyttää ulkolämpötilaksi climatronicilta?
Näyttääkö kompuralle vikakoodeja?

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 8.5.2014 8:15

Paljonko ulkolämpötila oli, kun noita lämpötiloja on katseltu? Toi keskisuuttimen lämpötila kun on 0 astetta, niin ei lähde kompura käyntiin. Eikä laite ymmärrä sitä viaksi, koska lämpötila sallitulla alueella.

Kun auto seisonut yön yli, pitäisi kaikkien konehuoneen lämpöantureiden näyttää suunnilleen samaa (imuilma, jäähd.neste, ulkolämpö jne.)

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

ViestiKirjoittaja housu20 » 11.5.2014 13:33

Climatronic näyttää oikein ulkolämpötilan kyllä.
Kompura ei anna vikakoodeja.

Lämpötila oli n.15 astetta kun otettiin tiedot ulos.
Eli tuo keskikanavan tunnistin vaihtoon, onko kuinka iso homma? Tiedättekö missä sijaitsee ja mistä saa hankittua?

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 15.5.2014 13:59

eikös se törrötä siinä tuulilasin suulakkeella keskellä semmonen pieni kohouma. jossain kuvakin oli. ritilä irti niin johdot tulee esille

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 15.5.2014 17:25

Siellä keskisuuttimien lähellä pitäisi olla. Oikealla tai vasemmalla. Näkyy varmaan, kun kurkkii kojelaudan sisäpuolelle pää jalkatilassa.

Se kojelaudan päällä oleva mokkula on valontunnistin --> ymmärtää viilentää enemmän kun aurinko paistaa.

--hartsa--
-
Viestit: 268
Liittynyt: 29.7.2008 21:53

ViestiKirjoittaja --hartsa-- » 15.5.2014 19:22

okei.

Tuli tuosta mieleen että kun niitä koodeja voi lueskella esim http://www.vagarena.fi/index.php?topic=380.0 tuon mukaan niin kuulemma jostain voi katsoa järjestelmän paineita? Pystyykö siitä päättelemään onko huollon tarvetta?

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

ViestiKirjoittaja housu20 » 3.8.2014 19:23

Missä voisi olla vika kun magneetti kytkimelle tulee kokoajan tasainen 7volttia oli ilmastointi päällä tai ei?

housu20
-
Viestit: 7
Liittynyt: 24.4.2014 18:31

ViestiKirjoittaja housu20 » 3.8.2014 19:32

Tuo 7volttia tulee siis silloin kun autossa on virrat päällä tai käynnissä, silloin kun virrat on kokonaan pois niin tulee kokoajan 6volttia magneettikytkimelle.

PSV
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.2.2011 7:51

ViestiKirjoittaja PSV » 3.6.2015 6:13

Lainataas tätä aihetta kun täsmää oireet omaan ongelmaan. Golf IV kyseessä manuaali-ilmastoinnilla, ilmastointi ei toimi (kompuran magneettikytkin ei vedä) mutta asiaa tutkittuani huomasin että kompuralle tulee koko ajan 3V jännite, oli virrat päällä tai ei. Flekti lähtee pyörimään kun ilmastoinnin laittaa päälle ja nostaa tyhjäkäynti kierroksia. Miten tuo 3V voi tulla vaikkei ole avaimiakaan virtalukossa?

Miten viallinen puhaltimien rele oireilee? Tässä on 1J0 919 506 Q numeroinen kun taas vertailin kaverin saman ikäiseen ja myöskin manuaali ilmastoinnilla olevaan niin siinä oli K-loppuinen rele, ovatko keskenään vaihtokelpoisia?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 3.6.2015 12:40

K on tullut Q:n tilalle korvaavana osana.

PSV
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.2.2011 7:51

ViestiKirjoittaja PSV » 13.6.2015 16:01

rele vaihdettu ja oireet pysyi samana paitsi jännite nousi 7 volttiin. Tämä tulee vaikkei ole virratkaan päällä. Mikä moisen voi aiheuttaa?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.6.2015 16:09

Onko mitään kuormaa kiinni kun mittaat? Voisi olla joku vuotojännite.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 13.6.2015 16:36

Tuollainen vuotojännite voi hyvinkin esiintyä ilman kuormaa, ainakin jos se kompuran Kela on viallinen (=ei kuormaa).


Itse ihmettelin samaa ilmiötä sisävalon kanssa kun vaihdoin hehkulampun tilalle ledin, siellä on aina muutaman voltin jännite ja ledi "loistaa" himmeästi.

PSV
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.2.2011 7:51

ViestiKirjoittaja PSV » 15.6.2015 6:46

Mitä tarkoitat tuolla että onko kuormaa kiinni kun mittaat? Mitenkäs tuollaista vuotojänniteen lähdettä aletaan tutkimaan? Sulaketaululta?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.6.2015 14:27

Jos mittaa jännitettä ilman kuormaa niin pienikin vuotovirta näkyy suurena jännitteenä. Normaali kuorma kiinni, niin antaa oikean tuloksen.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 15.6.2015 15:10

Ja monessa paikassa se vuotovirta on ihan normaalia, eli siihen ei yleensä ole tarpeen kiinnittää enempää huomiota. Esim vikadiaknostiikka voi käyttää sitä virtaa virtapiirin valvontaan.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.6.2015 16:49

Akun päältä saa mielenkiintoisia jännitteitä kun vetää vaan ihan sitä muovipintaa pitkin :D

PSV
-
Viestit: 8
Liittynyt: 20.2.2011 7:51

ViestiKirjoittaja PSV » 23.6.2015 5:56

Ok, kiitoksia vastauksista.

Sitä vaan ihmettelen että eikös siihen kompuralle pitäisi 12V tulla kun ilmastoinnin laittaa päälle, nythän tuo ei muutu mihinkään, oli ilmastointi päällä tai ei.

Yritin mittailla tuota jännitettä kun liitin on kiinni kompuralla mutta en keksinyt miten sen tekee ilman johdon kuorimista.

Entäs minkä verran magneettikytkimellä pitäisi olla vastusta jos yleismittarilla mittailisin onko kytkin ehjä?

VMJ
-
Viestit: 811
Liittynyt: 29.6.2008 11:17

ViestiKirjoittaja VMJ » 23.6.2015 17:02

Katkaise johto ja kuori se, syötä 12V kelalle ja katso toimiiko.

Ennen kuin liität johdon uudestaan LAADUKKAILLA liittimillä mittaa kuorituista johdoista jännite.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 29 vierailijaa