Corradon G60 vedot hukassa?

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

Corradon G60 vedot hukassa?

ViestiKirjoittaja mika.. » 17.4.2014 19:16

Elikkä virranjakajan vaihdon jälkeen ei corradossa ole vetoja. Kierroksia ottaa todella huonosti n.3500. Sytkää on moneen kertaan katottu lampulla ja kaikki ok, eikä silti pelaa. Mitähän seuraavaks alkais kattelee? Ja alkaa puutumaan kun alkaa ahtaa enemmän. Auttakaa viissaammat! Kiitoskia jo etukäteen niille jotka vaivautuvat vastaamaan!!

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 22.4.2014 20:27

eikö kellään tosiaan oo heittää mitään ideaa/veikkauksia?

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 24.4.2014 21:05

Sytkä katottu oikeella tavalla eli moottorinohjauksen lämpötila-anturin johto irti? Meinaan jää muuten sytkä ihan mihin sattuu johto kiinni. Omassa oli edellisen omistajan jäljiltä 4 astetta jälkeen yläkuolokohdan kun pitäisi olla 12 astetta ennen tai vaikka vähä ennemminkin ja lämpöanturinjohto kiinni näyttikin ihan hyvältä sit kun sen otti irti putosikin ennakosta noin 16 astetta pois... ja ei muuten vetänny kovin kummosesti ennen oikein säätämistä.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 26.4.2014 18:28

tuossa kun antaa jenkaa ja päästää kaasun pois ja kierrokset laskee melkein sammuu ja alkaa käymään kolmella, nelosen tulpanjohdon kun ottaa irti tuossa vaiheessa niin ei muutu mikskään käynti eli nelonen menee pimeeks? voisko tehä tuolla tavalla jos sytkä sittenkin olis pielessä? ja auto kyllä sammuu kun ottaa sinisen liittimen irti tällä hetkellä.

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 26.4.2014 18:38

Kaikki asiat kunnossa ja kone käyntilämpöisenä se ei sammu vaikka sinisen anturin johdon ottaakin irti. Tyhjäkäynti kyllä muuttuu johto irti mutta ei se sammu.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 26.4.2014 18:45

sammuu käyntilämpöisenäkin kun ottaa sinisen anturin irti. Oliskohan se sytkä sitten kuitenkin niin pielessä? mutta selittääks se tota nelosen pimeeks menoa?

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 26.4.2014 19:07

Ei selitä kun joka sylinterillä oma ruiskusuutin ni ei pitäis pudota sylintereitä pelistä pois vaikka kuinka hiljaa kävisi tyhjäkäyntiä. Oma käy tällähetkellä tyhjää noin 600rpm ja pysyy käynnissä vaikka lämpöanturin liittimen irroittaakin.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 26.4.2014 19:53

Jepp, on koitettu myös vaihtaa kolmosen suutin neloseen ja samat oireet, eli suutin rokkaa. Voiskohan ohjainyksikössä jotain häikkää?

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 26.4.2014 22:48

Onko kellään mitään villiä veikkausta heittää tosta nelos pytyn pimenemisestä? nelosen suuttimen johto oli kyllä rispaantunut mutta vaikuttaako koko aika tolleen? luulis et toimis aina sillon tällön ja välillä ei?

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 27.4.2014 13:34

Kannattais tehdä puristuspaine mittaus jos kerran nelonen heråå mukaan isommilla kierroksilla. Voi olla alkava venttiilivuoto joka käyttäytyy juurikin noin et putoo pois pienillä kierroksilla

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 27.4.2014 20:37

siis tyhjäkäyntiä käy normaalisti ja kun antaa kaasua n.3500 tonnia, alkaa käymään kolmella ja sillon nelonen menee pimeäksi kun kierrokset laskee käy jonkun aikaa kolmella ja sitten nelonen lähtee taas mukaan.

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 28.4.2014 6:55

Tuollaiseen vikaan on mahdollisuuksia: hajallisella sytytystulpalla,hajallisilla sytytysjohdoilla,hajallisella ruiskun/moottorin johtosarjalla ja hajallisella moottorin/sytytyksen ohauksella... siintä vaan sitten vikaa sulkemaan pois yksi osa kerrallaan. Itse vaihtaisin ekana sytytystulpat ja tulpan johdot koska uudetkin on nykyisin yllättävän usein hajalla tai muuten vaan toimimattomia. Sen jälkeen moottorinohjausboxi vaihtoon jos ei toimi jne.

Piedro
-
Viestit: 725
Liittynyt: 4.11.2009 7:31

ViestiKirjoittaja Piedro » 28.4.2014 7:27

Vinkkinä että tulpanjohdoissa ei kannata säästää ja ostaa niitä halvimpia mahdollisia jos menee vaihtolistalle.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 28.4.2014 15:16

raadossa on uudet tulpat, tulpanjohdot, puola, ja tosiaan uusi täydellinen virranjakaja. tulpanjohdot kyllä on mallia motonet kun nappasin ne siitä kun jotain kävin ostelee. ne kyllä voisi ostaa kunnon koska noo jotenki vaikutti paskoilta, ihan ihmeen mittasia yms.

Ripa
ffp jäsen
Viestit: 642
Liittynyt: 27.7.2003 10:38

ViestiKirjoittaja Ripa » 28.4.2014 16:59

Digifantti on ronkeli tulppien ja tulpanjohtojen suhteen. Oikea tulppa Bosch W5DPO tai vanhempi W6DPO. Tulpanjohdotkin kannattaa ottaa Boschilaiset. Jos ei noilla korjaannu niin virranjakaja tutkintaan. Toimiko vanhalla jakajalla samallalailla vai miksi se on vaihdettu?

Suomessa 4kpl noita W5DPO olisi maksanut pitkälle toista sataa €uroa kun viime keväänä kävin paikallisesta varaosaliikkeestä kysymässä, tilaus tavaraa. Saksan ebaysta kotiin alle puolella tuosta hinnasta :D

http://www.ebay.de/itm/4-Bosch-Doppelpl ... 46149db2b7

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.4.2014 17:22

Oma Golffi aikoinaan ei toiminut kuin nuilla G60 tai G40 tulpilla mitä Ripa tuossa listasi.

NGK:t ja Densot mitä varaosaputkat kauppasivat "vastaavina" alta kuukauden pimeäksi.

Myös maadoitukset kannattaa tarkistaa huolellisesti.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 28.4.2014 18:45

täytyy varmaanki huomenna käydä tilaamassa kunnontulpanjohdot. Jakajasta meni hall-anturi pimeeksi ja sitä vaihtaessa omaa tyhmyyttään niin se akselin päässä oleva ratas otti itteensä ja vanhalla jakajalla rokkas kyllä hyvin. mites nuo digifantit sopii keskenään yhteen kun kaverilla olis g60 golffi niin siitä voisi koittaa tuota ohjainboxia. et onko kuinka tarkka että numerot samat yms.?
toimi toikin kyllä jotenkin sen jakajan vaihdon ja sytkän säädön jälkee jonku päivän kaks, mutta sitten tuli tommoseks. ei ihan täysillä tehoilla kylläkään, sanoivat korjaamolla että eivät uskaltaneet laittaa enempää ennakkoa sinne.
Viimeksi muokannut mika.., 28.4.2014 18:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 28.4.2014 19:23

Voi vaihtaa toisesta G60:sta boksin.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 28.4.2014 19:25

kiitos tiedosta, täytyy huomenna koittaa iskeä kiinni toinen boxi!

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 29.4.2014 19:47

boxin vaihdolla ei mitään vaikutusta. mitattiin samalla siinä sitten hallilla koneesta puristuspaineet ja kaikki näytti hyvältä. ¨
Sitten siinä pähkäiltii että voisko olla nelosesta venttiilinjousi kuoleentunu sen verta että pienemmillä kierroksillä pysyy mukana ja isommilla sitten ei enään pysykkään? mitäs sanotte?

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 29.4.2014 21:01

Vaihdappa tulppia keskenään sen nelosen ja jonkun toisen sylinterin välillä koska edelleenkin epäilen et sun sytytysjärjestelmä ei toimi niin kuin pitäis... Samaten jos tulpanjohto vaan löytyy toinen mikä ylettää siihen neloseen niin vaihdappa sekin... nimittäin uudetkin osat on välillä hajalla valmiiksi eikä toimi niin kuin pitäisi.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 29.4.2014 21:16

Täytyy koittaa joo, ennen kun alkaa mitään muuta availemaan.

tutkija
-
Viestit: 59
Liittynyt: 23.10.2011 19:24

ViestiKirjoittaja tutkija » 16.5.2014 12:17

Mikähän on tilanne vai joko korjaantui?

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 16.5.2014 16:16

nyt alkuperäiset tulpat ja valeon tulpanjohdot ja hävisi se nelosen pimeeks meno. maanantaina pitäis sytytys säätää kun saadaan käsii kunnon ajotuslamppu.

mika..
-
Viestit: 47
Liittynyt: 22.8.2011 20:57

ViestiKirjoittaja mika.. » 20.5.2014 19:29

Sytytyksen säädöllä ei mitään vaikutusta, sama kierrosten tökkääminen siinä 3500 kierroksen kohdalla. Auto menee nyt johki piiloon odottelee motivaatiota. Ideoita saa toki heittää jos mieleen tulee?


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 33 vierailijaa