VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Taidan noudattaa H.Jormalaisen neuvoa ja ostaa tuollaisen alle 30€ johdonpätkän.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Tuon kaveriksi kun lataa netistä VAG-COM ilmaisversion niin pitäisi ongelmitta toimia vikakoodinluku ja nollaus kaikista OBD pistokkeella olevista vaggineista joissa ei ole vielä CAN-väylää? Itsellä tarvetta ainakin IV Golfien ja Audi A6 C5 autojen diagnosointiin.
S4mmylle kiitos tuosta Ross-Tech kimppatilausvinkistä, vaikka taitaa tälläkertaa jäädä väliin.
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29
Tuon kaveriksi kun lataa netistä VAG-COM ilmaisversion niin pitäisi ongelmitta toimia vikakoodinluku ja nollaus kaikista OBD pistokkeella olevista vaggineista joissa ei ole vielä CAN-väylää? Itsellä tarvetta ainakin IV Golfien ja Audi A6 C5 autojen diagnosointiin.
S4mmylle kiitos tuosta Ross-Tech kimppatilausvinkistä, vaikka taitaa tälläkertaa jäädä väliin.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
Pelkän hinnan takiako meinasit että ulkomailta? Mieluummin jostain liikkeestä suoraan tilaisin kun vähän karsastan tuota ebayta.
Tämä on nähtävästi Dealextremen ainut vaihtoehto jossa konserni mainittuna: http://dx.com/p/can-bus-usb-to-16pin-ob ... koda-41378
*Edit: Näyttää olevan tällä hetkellä loppuunmyyty
Tässä tosin CAN-BUS merkintä, tarkoittaako tämä että toimisi uusissakin konsernin autoissa sen VAG-COM -ilmaisversion kanssa?? Hinta about sama kun tuossa obd.fi versiossa, joka siis kai ei toimi CAN-väylällisten kanssa?
Vai olisiko tällasesta mitään iloa?: http://dx.com/p/obdii-usb-car-diagnosti ... blue-42823
Ainakaan ei mitään konserni mainintoja, mahtaako toimia VAG-COM:in kanssa?
Tämä on nähtävästi Dealextremen ainut vaihtoehto jossa konserni mainittuna: http://dx.com/p/can-bus-usb-to-16pin-ob ... koda-41378
*Edit: Näyttää olevan tällä hetkellä loppuunmyyty
Tässä tosin CAN-BUS merkintä, tarkoittaako tämä että toimisi uusissakin konsernin autoissa sen VAG-COM -ilmaisversion kanssa?? Hinta about sama kun tuossa obd.fi versiossa, joka siis kai ei toimi CAN-väylällisten kanssa?
Vai olisiko tällasesta mitään iloa?: http://dx.com/p/obdii-usb-car-diagnosti ... blue-42823
Ainakaan ei mitään konserni mainintoja, mahtaako toimia VAG-COM:in kanssa?
Tuosta saa halvalla: http://www.ebay.com/itm/VAG-COM-KKL-409 ... 3383a43d3e
Itse tilasin samalta myyjältä ja hyvin on toiminut + tuli n. viikossa.
Itse tilasin samalta myyjältä ja hyvin on toiminut + tuli n. viikossa.
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 84
- Liittynyt: 30.1.2011 21:35
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Noista halppiksista..
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... ukija.html
Tuollaisia nyt pyörinyt kaksi parin vuoden ajan autossa.
Ensimmäinen lopetti toiminnan 6kk käytön jälkeen ja toi toinen on jo vuoden pelittäny.
Mukavampi tuollaista parinkympin piuhaa on kuljettaa jatkuvasti mukana kuin tuota aitoa. Toki ohjelmien toiminnassa on eroavaisuutta kun tuo kopio käyttää vain 704.1tjsp versiota.
http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... ukija.html
Tuollaisia nyt pyörinyt kaksi parin vuoden ajan autossa.
Ensimmäinen lopetti toiminnan 6kk käytön jälkeen ja toi toinen on jo vuoden pelittäny.
Mukavampi tuollaista parinkympin piuhaa on kuljettaa jatkuvasti mukana kuin tuota aitoa. Toki ohjelmien toiminnassa on eroavaisuutta kun tuo kopio käyttää vain 704.1tjsp versiota.
Onko kellään kokemuksia tämmösestä kaapelista: http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapel ... tAodujcAbA
Väittävät,että olisi hienosti yhteensopiva VDSC Liten kanssa jolla olisi itse tarkoitus lukea koodeja ja nollailla niitä. Myös huoltomuistutuksen nollaus olis toimittava. Ja autona toimii VW Golf IV, vm 2000, 1.9tdi ALH
Väittävät,että olisi hienosti yhteensopiva VDSC Liten kanssa jolla olisi itse tarkoitus lukea koodeja ja nollailla niitä. Myös huoltomuistutuksen nollaus olis toimittava. Ja autona toimii VW Golf IV, vm 2000, 1.9tdi ALH
Elekmalta ostettua samanmoista kaapelia tullut itse käytettyä useat vuodet, tosin kaapelin väri on eri. VCDS-Lite toimii, huoltonollausta en ole tehnyt kuin mittaristosta (G4 1.9TDI AJM, Passat 3B 1.8T AEB), mutta muuten koodinlukuja tehnyt kyllä. Vanhemmissa pelaa lähes kaikki ohjainlaitteet, uudemmissa autoissa taas tarvittais CAN-väylän tuki. Tosiaan *pitäisi toimia* tuossa kulkineessa.
Huomioi, että käyttöjärjestelmä *pitää* käsittääkseni olla 32-bittinen.. Tai ainakaan itse en saanut pelaamaan 64-bittisellä win 7:lla ja nettiselauksen perusteella ratkaisin ongelman asentamalla virtuaali XP:n (Oracle, Virtualbox googleen).
Huomioi, että käyttöjärjestelmä *pitää* käsittääkseni olla 32-bittinen.. Tai ainakaan itse en saanut pelaamaan 64-bittisellä win 7:lla ja nettiselauksen perusteella ratkaisin ongelman asentamalla virtuaali XP:n (Oracle, Virtualbox googleen).
VCDS AI-USB+CAN Kimppatilaus
Jos jollakin tarvetta ostaa VCDS-kaapeli, niin vielä ehtii mukaan kimppatilaukseen. Tarkempia tietoja ---> http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... 549&page=2
Tarttis varmaan itsellekin jonkinlainen kapistus hommata, että pääsisi TT:n sielun elämää tutkimaan. Kovin on vaan itselle tuntematon tämä vag-com/vcds/vikakoodinlukija maailma.
Tarvetta on oikeastaan ainoastaan -00 TT:n sielun elämään päästä käsiksi, joten mikähän se lienee edullisin ratkaisu siihen?
Tarvetta on oikeastaan ainoastaan -00 TT:n sielun elämään päästä käsiksi, joten mikähän se lienee edullisin ratkaisu siihen?
No niin. Nyt on e-villestä tilattu VAG-COM kaapeli (KKL 409.1). VCDS Lite asennettu. Testattu että portti toimii, ja ohjelma ilmoitti että interface ok ja antoin myös latencyt yms. En saa kuitenkaan autoon mitään yhteyttä. Ohjelma sanoo vain "Controller not found".
Mikähän nyt mättää tässä? Kone on vanha HP ja käyttiksenä Windows XP. Kaapelissa on ilmeisesti siru 341 (ajurit oli nimellä Chip 341).
Koetin autoscan ominaisuutta, sekä mennä ihan yksitellen läpi noita moduuleja. Det funkkar inte :(
Muoks. Läppäri totesi muistaakseni tämän kaapelin olevan portissa COM 8. VCDS Lite ilmoittaa sen kuitenkin löytyvän portista COM 4. Pitääkö näiden asetusten vastata toisiaan?
Mikähän nyt mättää tässä? Kone on vanha HP ja käyttiksenä Windows XP. Kaapelissa on ilmeisesti siru 341 (ajurit oli nimellä Chip 341).
Koetin autoscan ominaisuutta, sekä mennä ihan yksitellen läpi noita moduuleja. Det funkkar inte :(
Muoks. Läppäri totesi muistaakseni tämän kaapelin olevan portissa COM 8. VCDS Lite ilmoittaa sen kuitenkin löytyvän portista COM 4. Pitääkö näiden asetusten vastata toisiaan?
Todelliset kilometrit näkyviin?
Onkos kenellläkkän tietoa tai kokemusta saako Vag-comilla tai jollain muulla laitteella selville 3c passatista todellisia ajomääriä? heräs pieni epäilys, että tuontiautossani on ruuvattu mittaria...
iv pohjaisissa vag-comin ihmeellinen maailma...
Saako esim ns. jenkkiparkit modattua borassa palamaan pelkällä ohjelmalla? Vai onko jenkki mallissa jokku mokkulat välissä johtosarjasssa??
Tylsä Lauantai ja läppäri jo autossa :D
Ja minkälainen halppis piuha lukee tuota parempaa VCDS Release 12.12.0
Mulla vaan tuo lite toimii ja piuhana se vanha sininen KKL
Edellisille vastaukses että toimii portilla com4. Com3 näyttäis että pelaa mut autossa ei anna yhteyttä. win7 ja lite
Saako esim ns. jenkkiparkit modattua borassa palamaan pelkällä ohjelmalla? Vai onko jenkki mallissa jokku mokkulat välissä johtosarjasssa??
Tylsä Lauantai ja läppäri jo autossa :D
Ja minkälainen halppis piuha lukee tuota parempaa VCDS Release 12.12.0
Mulla vaan tuo lite toimii ja piuhana se vanha sininen KKL
Edellisille vastaukses että toimii portilla com4. Com3 näyttäis että pelaa mut autossa ei anna yhteyttä. win7 ja lite
Täältä on aina apu löytynyt, joten luotto on jälleen kova...
Elikkä, osaako kukaan sanoa miksi en saanut long code helperiä näkymään työkaverin Octaviassa vm. 2006?
Tarkoitus oli koodata takalasinpyyhkijä siten, ettei se pyyhkäise pakkia kytkiessä.
2009 Touranissa tämä onnistui syksyllä helposti, mutta Octaviassa ei tullut samanlaista valikkoa josta sen olisin saanut tehtyä...
Tukeeko tuon ikäinen skoda sitä toimintoa ollenkaan, puuttuuko minulta jotain kun asensin ohjelman toiselle koneelle vai onko jossain bitti poikittain?
En ole koittanut uudelleen asennuksen jälkeen Touraniinkaan, että toimiiko samoin kuin ennen.
Koneella on ohjelmiston viimeisin versio ja kaapeli aito Ross-Tech.
Millä muulla konstilla saisin sen koodauksen tehtyä?
Mikä on suorin "polku" suorittaa koodaus?
Elikkä, osaako kukaan sanoa miksi en saanut long code helperiä näkymään työkaverin Octaviassa vm. 2006?
Tarkoitus oli koodata takalasinpyyhkijä siten, ettei se pyyhkäise pakkia kytkiessä.
2009 Touranissa tämä onnistui syksyllä helposti, mutta Octaviassa ei tullut samanlaista valikkoa josta sen olisin saanut tehtyä...
Tukeeko tuon ikäinen skoda sitä toimintoa ollenkaan, puuttuuko minulta jotain kun asensin ohjelman toiselle koneelle vai onko jossain bitti poikittain?
En ole koittanut uudelleen asennuksen jälkeen Touraniinkaan, että toimiiko samoin kuin ennen.
Koneella on ohjelmiston viimeisin versio ja kaapeli aito Ross-Tech.
Millä muulla konstilla saisin sen koodauksen tehtyä?
Mikä on suorin "polku" suorittaa koodaus?
moro, sellasta kyselisin kun iteltä löytyy amerikanmallin vm -98 3B passatti (1.8T AEB moottori) että onnistuuko vag-comilla muuttamaan ajotietokoneesta nuo tiedot euro mallisiksi että näyttäs nopeuden km/h lämpötilan celciuksena ja kulutuksen litroina? kokonais ajomäärä näkyy kilometreinä, eikä maileina vaikka äkkiseltään luulis (tämä varmaan joskus muokattu?)
voi olla aika huonosti muotoiltu kysymys, mutta eiköhän tuosta sen pääperiaatteen saa selville
voi olla aika huonosti muotoiltu kysymys, mutta eiköhän tuosta sen pääperiaatteen saa selville
sarjassamme tyhmä kysymys mutta ei jaksa perehtyä tässä hötäkässä. Kourassa jaripetteri.netistä joskus 7 vuotta sitten hommattu OBD2 topseli usb liittimellä. Minkä hiton verison näistä lataan että saan 96-99 koslista katottua koodeja? Johdon mukana tullu levy on hukkunu vuosien varrella - kiitos kovien lainaajien.
http://www.ross-tech.com/vcds/download/ Eli mikä näistä?
http://www.ross-tech.com/vcds/download/ Eli mikä näistä?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
VCDS Lite ja FTDI-ajurit.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Sun käyttöjärjestelmää tuntemattomana, noissa windows-käyttiksissä menee suunnilleen niin että kun se huomaa uuden tuntemattoman laitteen, niin se kysyy polkua sen laitteen ajurille. Sit vaan selaat asianmukaisen kansion, jonka alapuolelta järjestelmän pitäisi osata etsiä sopiva ajuri.
Muokkaus: Ihan ensin pura se ZIP-tiedosto johonkin mukavaan paikkaan, mistä sen löydät ja mistä voit sen poistaa kun sitä ei enää tarvita.
Muokkaus: Ihan ensin pura se ZIP-tiedosto johonkin mukavaan paikkaan, mistä sen löydät ja mistä voit sen poistaa kun sitä ei enää tarvita.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Joskus vuonna miekka ja kivi kirjoitin tuollaisen pikku ohjeen. Win7 ei välttis tarvitse edes noita ajureita hakea vaan löytyy suoraan käyttiksestä. Toki uusimmat aina hyvä hakea käyttöön.
Itselläni on tuo vcds asennettuna xp:n joten en osaa neuvoa tarkasti kuinka w7:ssa, mut tosiaan aika samoilla ohjeilla varmaan mennään, eli katsoppas Ohjauspaneeli -> Laitehallinta
-->Portit (COM ja LP) että mikä portti itse kaapelille on tällä hetkellä asetettu. Sen pitäisi näkyä heti siinä, kun klikkaat sitä portit kohtaa. Kaapelin pitää luonnollisesti olla koneessa kiinni, että tuo portit jutska tulee näkyviin.
Portin muuttaminen taas tapahtuu niin, että hiiren oikealla napilla siitä USB Serial Port kohdasta ja valitset valikosta ominaisuudet. Aukeaa ikkuna josta valitset välilehden "portin asetukset" ja sieltä "lisäasetukset". Ensimmäisenä onkin se Com-portin muuttomahdollisuus siinä.
-->Portit (COM ja LP) että mikä portti itse kaapelille on tällä hetkellä asetettu. Sen pitäisi näkyä heti siinä, kun klikkaat sitä portit kohtaa. Kaapelin pitää luonnollisesti olla koneessa kiinni, että tuo portit jutska tulee näkyviin.
Portin muuttaminen taas tapahtuu niin, että hiiren oikealla napilla siitä USB Serial Port kohdasta ja valitset valikosta ominaisuudet. Aukeaa ikkuna josta valitset välilehden "portin asetukset" ja sieltä "lisäasetukset". Ensimmäisenä onkin se Com-portin muuttomahdollisuus siinä.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Ei löydä noviisi interwebistä neuvoa, mikä mahtaa olla autossa vikana?
Antaa seuraavanlaista vikakoodia:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V4.clb
Part No SW: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H07 0071
Revision: H07 01 Serial number: 310109F2000214
Coding: E9A17F46100A02008002
Shop #: WSC 01324 020 00200
VCID: 37451408464E39A66AD-8062
1 Fault Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 29
Mileage: 75656 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:52:55
Auto 2009 Touran 2.0TDi (BMM)
Antaa seuraavanlaista vikakoodia:
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V4.clb
Part No SW: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H07 0071
Revision: H07 01 Serial number: 310109F2000214
Coding: E9A17F46100A02008002
Shop #: WSC 01324 020 00200
VCID: 37451408464E39A66AD-8062
1 Fault Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 29
Mileage: 75656 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:52:55
Auto 2009 Touran 2.0TDi (BMM)
mistä etsiä vikaa kun golf 4 ei pääse vag comilla eikä halppis testerillä. Vika on auton obd pistokkeessa. Oli öljynvaihdossa ja ne ilmoitti että testerillä ei pääse autoon.
Autos on aftermarket radio ja sen verran etsinyt tietoa että anteenivahvistin voi olla liitetty väärään johtoon. Miten se mitataan tuosta pistokkeesta mikä mättää.
Onko olemas jotakin sulaketta mikä olis palanut
Autos on aftermarket radio ja sen verran etsinyt tietoa että anteenivahvistin voi olla liitetty väärään johtoon. Miten se mitataan tuosta pistokkeesta mikä mättää.
Onko olemas jotakin sulaketta mikä olis palanut
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Siellä on sulake OBD:lle muistaakseni koelaudan päädyssä G4:sessa ja Ross-Techin sivuilla pitäisi olla mittausohjekkin. Ota mankka irti ja nappaa liitin pois ja testaa, sillä ainakin selviää. Jos toimii vain mankan ollessa irti niin samalla sen K-linjan nappaa sitten sieltä mankan perästä pois niin jatkossa toimii.
^ Vähän samalaista asiaa itselläkin.
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
Itsellä on VCDS-Lite ilmaisversio ja E-villen VAG KKL-piuha. Soittimena Alpine jälkiasennus.
Mittasin ennen VAG KKL piuhan kytkemistä varmuuden vuoksi 4 ja 7 pinnin väliltä jänniteen ja antoi n. 11 volttia virrat/soitin päällä. En ole siis vielä uskaltanut käyttää piuhaa kiinni autossa.
Onko tässäkin tuo k-linja väärin kytketty?
EDIT: Otin soittimen irti ja katkaisin tuon K-johdon.
http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html
Itsellä on VCDS-Lite ilmaisversio ja E-villen VAG KKL-piuha. Soittimena Alpine jälkiasennus.
Mittasin ennen VAG KKL piuhan kytkemistä varmuuden vuoksi 4 ja 7 pinnin väliltä jänniteen ja antoi n. 11 volttia virrat/soitin päällä. En ole siis vielä uskaltanut käyttää piuhaa kiinni autossa.
Onko tässäkin tuo k-linja väärin kytketty?
EDIT: Otin soittimen irti ja katkaisin tuon K-johdon.
Viimeksi muokannut Reaper, 24.8.2014 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
yritin kaivella tietoa mikä sulake voisi aiheuttaa sen että en pääse T5 kiinni? Kokeiltu kahdella eri testerillä, ja Blaupunkt on ollut irti, tosin se taitaa olla se mikä tuli auton mukana eli ei pitäisi haitata?
Toinen testeri on joku Autel VAG ja toinen on AGV4500, molemmat ovat näytöllisiä ja heräävät kyllä kun kytkee kiinni mutta tulee vain Link error, kokeiltu autolla noita eri protokollia, osaavat myös CAN. Ja toisessa testerissä on ihan erikseen VW-menu ja EOBD/OBD2
Toinen testeri on joku Autel VAG ja toinen on AGV4500, molemmat ovat näytöllisiä ja heräävät kyllä kun kytkee kiinni mutta tulee vain Link error, kokeiltu autolla noita eri protokollia, osaavat myös CAN. Ja toisessa testerissä on ihan erikseen VW-menu ja EOBD/OBD2
Nyt tarvis vähä apuja!
Autona Audi A4 b7, bosen audiojärjestelmällä ja concert 2 soittimella.
Ostin aux in - kaapelin, joka siis tulee cd vaihtajan liittimeen soittimessa.
Ja nyt ne avut; tarvis koodata tuo vaihtaja käyttöön, löytyykö jotain ohjeita ja onnistuuko tämä vcds litellä, vai pitääkö olla rekisteröity?
Kiitoksia jo etukäteen!
Autona Audi A4 b7, bosen audiojärjestelmällä ja concert 2 soittimella.
Ostin aux in - kaapelin, joka siis tulee cd vaihtajan liittimeen soittimessa.
Ja nyt ne avut; tarvis koodata tuo vaihtaja käyttöön, löytyykö jotain ohjeita ja onnistuuko tämä vcds litellä, vai pitääkö olla rekisteröity?
Kiitoksia jo etukäteen!
Nyt tarvis jeesiä. Vw T5 vm 2012. Katolla sellaset mikkihiiri lisävilkut ja ne pitäis koodata pois käytöstä. (eli kun ne poistaa niin vilkku vilkuttaa tiheään), niin millä saan palautettua vilkun normaaliksi vilkkujen poiston jälkeen. Pitäis kuulemma onnistua koodaamaan? Itellä käytössä rosstechin aito kaapelssoni :D
Lisenssin päivitys
Hei!
Nyt tuli uusi auto taloon ja tuli tarve aidolle interfacelle. Onko kukaan päivittänyt tuolla ross-techin omalla "trade-in" tarjouksella vcds-litestä kokoversioon? Paljonkohan mahtaa tullimaksu olla kaapelille?
Nyt tuli uusi auto taloon ja tuli tarve aidolle interfacelle. Onko kukaan päivittänyt tuolla ross-techin omalla "trade-in" tarjouksella vcds-litestä kokoversioon? Paljonkohan mahtaa tullimaksu olla kaapelille?
-
- -
- Viestit: 262
- Liittynyt: 23.9.2005 8:23
-
- -
- Viestit: 321
- Liittynyt: 4.11.2009 7:56
Tuli tilattua VAG-KKL 409.1 piuha, VCDS-liten sain asennettua. Aikani taistelin, jotta onnistuin saamaan piuhan ajurin toimintaan. Vaihdoin portin pienempään laitehallinnan(win7) puolelta ja samaan vcds:ssä. Testiä tehdessä kuitenkin herjaa: "Port already in use, interface not found"
Mitäs seuraavana olisi tietotekniikan ihmelapsella tehtävissä, jotta saisi vehkeet toimimaan??
Mitäs seuraavana olisi tietotekniikan ihmelapsella tehtävissä, jotta saisi vehkeet toimimaan??
Tuli tilattua Ikatechiltä AI-USB+CAN piuha ja softa.
Äsken koitin, mutta en saanut toimimaan.
Port testiä tehdessä ilmoittaa Ross-Tech USB Interface Not Found.
Kaikki tehty kuten ohjeprujussa käsketään, mikä mättää?
Koneena uusi Lenovo ja käyttis Windows 8.1
Autona Audi TTq -00
Äsken koitin, mutta en saanut toimimaan.
Port testiä tehdessä ilmoittaa Ross-Tech USB Interface Not Found.
Kaikki tehty kuten ohjeprujussa käsketään, mikä mättää?
Koneena uusi Lenovo ja käyttis Windows 8.1
Autona Audi TTq -00
Viimeksi muokannut Eemeli, 16.10.2014 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Itsekin asensin usb-tikun kautta ja hyvin toimii, eli se ei vaikuta. Onko käytössä ross-techin sivuilta ladattu softa vai levykkeellä ollut ruotsalainen?
Jos kaikki on tehty tarkalleen kuten ohjeessa sanotaan, niin voisiko olla, että kaapeli olisi sitten rikki? Kaapeli ei tosiaan toimi ymmärtääkseni jos se on vähänkin liian aikaisin lyöty koneeseen kiinni, mutta jos tätä ei ole tosiaan tapahtunut niin ottaisin varmaan ikatechiin yhteyttä ja kysyisin, että onkohan kaapeli mahdollisesti viallinen.
Jos kaikki on tehty tarkalleen kuten ohjeessa sanotaan, niin voisiko olla, että kaapeli olisi sitten rikki? Kaapeli ei tosiaan toimi ymmärtääkseni jos se on vähänkin liian aikaisin lyöty koneeseen kiinni, mutta jos tätä ei ole tosiaan tapahtunut niin ottaisin varmaan ikatechiin yhteyttä ja kysyisin, että onkohan kaapeli mahdollisesti viallinen.
Jees, nyt alkoi futaamaan.
Audifinnsillä jollakin muullakin oli ollut sama ongelma ja näillä ohjeilla alkoi toimimaan.
Ja löytyihän sieltä muutamat vikakooditkin:
Address 35: Centr. Locks Labels: 8Nx-962-267.lbl
Part No: 8N8 962 267
Component: Zentralverrieg.,DWA D04
Coding: 06730
Shop #: WSC 01236
VCID: FECB3DD5FA5665EE691-FFFF
9 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01559 - Drivers Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 45: Inter. Monitor Labels: 8E0-951-177.lbl
Part No: 8N8 951 177
Component: Innenraumueberw. D09
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: FCCF37DDEC4A77FE475-FFFF
1 Fault Found:
01463 - Alarm triggered by Sensor for anti-theft alarm System
35-00 - -
Mullehan nuo ei paljoakaan kerro vielä kun elämäni ensimmäinen kerta kun vikakoodit autosta luin.
Nuo lukitukset kuitenkin liittynee siihen, että muutaman kerran ei ole kuskin ovi auennut kun vasta toisella kerralla kaukosäätimesä painamalla.
Eli yleensä töistä lähtiessä heitän repun pelkääjän ovesta ja sitten kun on mennyt kuskin ovelle niin onkin vielä ollut lukossa -> uudelleen painallus kaukosäätimestä ja ovi on aina auennut.
Ja olisko noilla hälyttimeen viittaavilla jotain tekemistä sen kanssa, että kahdesti on hälyt menneet itsestään päälle vaikka ketään ei ole ollut lähelläkään autoa. Tai siis ainakin kahdesti, tiedä sitten onko tuo yksinään kuinka monta kertaa huudellut.
Audifinnsillä jollakin muullakin oli ollut sama ongelma ja näillä ohjeilla alkoi toimimaan.
oli sama ongelma mullakin eli meet ohajauspaneeli-> laitehallinta-> laita piuha kiinni ilmestyy sinne nimellä ohjain tai jtn.. -> klikkaa hiiren oikealla-> ominaisuudet -> päivitä ohjain-> etsi ohjainohjelmistoa tietokoneesta-> valitse kansio minne asennettu esim mulla C:\Svenska Vag-Com\VCDS-AER -> sisällytä alikansiot ja päivitä.
Ja löytyihän sieltä muutamat vikakooditkin:
Address 35: Centr. Locks Labels: 8Nx-962-267.lbl
Part No: 8N8 962 267
Component: Zentralverrieg.,DWA D04
Coding: 06730
Shop #: WSC 01236
VCID: FECB3DD5FA5665EE691-FFFF
9 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01559 - Drivers Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 45: Inter. Monitor Labels: 8E0-951-177.lbl
Part No: 8N8 951 177
Component: Innenraumueberw. D09
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: FCCF37DDEC4A77FE475-FFFF
1 Fault Found:
01463 - Alarm triggered by Sensor for anti-theft alarm System
35-00 - -
Mullehan nuo ei paljoakaan kerro vielä kun elämäni ensimmäinen kerta kun vikakoodit autosta luin.
Nuo lukitukset kuitenkin liittynee siihen, että muutaman kerran ei ole kuskin ovi auennut kun vasta toisella kerralla kaukosäätimesä painamalla.
Eli yleensä töistä lähtiessä heitän repun pelkääjän ovesta ja sitten kun on mennyt kuskin ovelle niin onkin vielä ollut lukossa -> uudelleen painallus kaukosäätimestä ja ovi on aina auennut.
Ja olisko noilla hälyttimeen viittaavilla jotain tekemistä sen kanssa, että kahdesti on hälyt menneet itsestään päälle vaikka ketään ei ole ollut lähelläkään autoa. Tai siis ainakin kahdesti, tiedä sitten onko tuo yksinään kuinka monta kertaa huudellut.
Noihin löytyy yleensä hyvät selitykset ross-techin sivuilta, että mistä johtuu. Mutta ovet liittyvät juurikin lukon toimintaan. Hälytykset kertovat mistä syystä mennyt päälle. Tuota Terminal 15:sta en tiedä mutta tuo toinen on sisätutka joka alkanut hälyttämään (talvella lämmityksessä ollessaan alkanut huutamaan?).
Joo, näköjään tuolla Ross-Tech Wikissä on hyvät selitykset kaikille.
Näyttäs olevan jäänyt jälki siitäkin, kun koodailin toista avaimenkaukosäädintä toimimaan. Aluksi sain toimimattoman toimimaan, mutta samalla toinen lakkasi toimimasta. Aikani räpelettyä sain molemmat toimimaan.
Ei ollut talvea kun hälytteli itsekseen, joten syyllinen ei ole lämppäri.
Näyttäs olevan jäänyt jälki siitäkin, kun koodailin toista avaimenkaukosäädintä toimimaan. Aluksi sain toimimattoman toimimaan, mutta samalla toinen lakkasi toimimasta. Aikani räpelettyä sain molemmat toimimaan.
Ei ollut talvea kun hälytteli itsekseen, joten syyllinen ei ole lämppäri.
-
- -
- Viestit: 315
- Liittynyt: 19.5.2006 23:45
KKL VAG-COM for 409.1 & VCDS Lite & Audi A4 B6 2003 & windows 7
Kokeiltu myäs windows xp&VAG-COM
AutoScan:ssa löytää ainoastaan radion tiedot. Muista kanavista ei mitään. Oletteko törmänneet samaan ?
Pitkään takkusin ajureiden kanssa mutta nyt pitäisi olla kunnossa ja siis radion tiedot osaa skannata.
Pikkasen on outo, kun jotain kuitenkin löytää.
Radio on tehdasasenteinen concert II.
Aikaisemmin toinen halpismokkula+eri tietokone toimi ko. autossa
Kokeiltu myäs windows xp&VAG-COM
AutoScan:ssa löytää ainoastaan radion tiedot. Muista kanavista ei mitään. Oletteko törmänneet samaan ?
Pitkään takkusin ajureiden kanssa mutta nyt pitäisi olla kunnossa ja siis radion tiedot osaa skannata.
Pikkasen on outo, kun jotain kuitenkin löytää.
Radio on tehdasasenteinen concert II.
Aikaisemmin toinen halpismokkula+eri tietokone toimi ko. autossa
-
- uusi tulokas
- Viestit: 2
- Liittynyt: 6.1.2015 14:32
vikakoodin lukua
heii, arvoisat toverit, tietävät voisivat vähän valaista tyhmempää, itsellä tuollainen elm327 bluetooth obd lukija ja nyt yritän selvitellä jotain hyvää ohjelmaa android tabletille. onko täysin mahdotonta näillä palikoilla saada toimivaa kokonaisuutta? mitä appsia porukka käyttää? ei ole niin väliä vaikka olisi maksullinen kunhan on sellainen ohjelma millä oikeasti saisi mahd paljon vikakoodeista ja auton antureista yms irti. en ole mikään velho näissä asioissa mutta josko tuollaisella kombinaatiolla pärjäisi vähän arkisimpien vikojen yli :) kiitoksia jo näin etukäteen vastauksista. ja siis itsellä autona tällähetkellä wv bora-00 ja sen ikäluokan autoja varmaankin pitäisi tutkiskella.
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.1.2015 11:16
http://www.lightinthebox.com/fi/maxscan ... ely_buy_10
Olisko tuollainen vehje toimiva Skoda superb 2006 autoon? Myös edullisia bluetooth yhteydellä toimivia olisi mutta olen käsittänyt että niillä saa aika rajoitetusti luettua koodeja...
Olisko tuollainen vehje toimiva Skoda superb 2006 autoon? Myös edullisia bluetooth yhteydellä toimivia olisi mutta olen käsittänyt että niillä saa aika rajoitetusti luettua koodeja...
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 9
- Liittynyt: 20.1.2015 11:16
Mistäköhän mahtaa johtua seuraavanlainen vika:
Ahtopaineita ei saa luettua mistään?
Auto Golf IV Gti -98 ja AGU-moottorikoodillinen, jota on viritelty. Ahdinta vaihdettu, suutinta, putkistoa, vauhtipyörää ym sen mukana. Ja penkissä säädelty kohilleen muutosten jälkeen.
Imusarja kuitenkin on vakio ja tässä sijaitseva(?) yhdistetty ahtopaine- ja lämpötila-anturi(ko?) kyllä löytyy!
Käytössä oli ihan aito kaapeli ja versio VCDS:stä. Ja kaveri kyllä osaa ohjelmaa käyttää, ei ole siitä kiinni..
Ahtopaineita ei saa luettua mistään?
Auto Golf IV Gti -98 ja AGU-moottorikoodillinen, jota on viritelty. Ahdinta vaihdettu, suutinta, putkistoa, vauhtipyörää ym sen mukana. Ja penkissä säädelty kohilleen muutosten jälkeen.
Imusarja kuitenkin on vakio ja tässä sijaitseva(?) yhdistetty ahtopaine- ja lämpötila-anturi(ko?) kyllä löytyy!
Käytössä oli ihan aito kaapeli ja versio VCDS:stä. Ja kaveri kyllä osaa ohjelmaa käyttää, ei ole siitä kiinni..
Potilaana -98 v6 Passat (ACK). Mitähän kautta pääsisi lukemaan moottorin vikakoodeja??? Engine kohdan kautta menemällä tulee vain teksti: controller(tjs) not found. Kliman yms. sisuksiin kyllä pääsee. Kaapelissa tekstit OBD-DIAG K/L-KK/L interface. Koneessa Windows 8.1/ VCDS ilmaisversio. Jostain syystä tuohon kotteroon ei pääse myöskään Torquella. Myös Windows XP kone löytyy, mutta tuskimpa sillä on merkitystä?
automaattinen oven uudelleen lukitus pois.
Onkohan miten vcdsllä poistettavissa tuo n30 sek jälkeinen ovien uudelleen lukkiutuminen,jos et oo ovea fyysisesti avannut . Muutaman kerran on meinannut avaimet olla lukitussa autossa! Ja ei auta asiaa nää toimimattomat g4 mallin lukkojen mikro kytkimetkään vaikka ovia paiskookin aukasun jälkeen. Siis ohjeita kaipailen vcds käyttöön.
Tuotanoinniin VCDS ilmaisversiosta kysyttävää, enkä foorumia selaamalla löytänyt vastauksia...
Läppärille jossa käyttiksenä Win 8 Home Premium tulisi ja ilmaisversiota olisin vailla. Mutta mistä ja millainen kaapeli ja ohjelma ilmeisesti Ross-Tech sivuilta? Niin ja toimiiko yleensäkkään tuossa käyttiksessä?
Mitä kaikkea tuolla ilmaisversiolla pystyy tekemään? Kohteena olisi 2000 luvun alun audit ja volkkarit... Tarve olisi ainakin vikakoodien luku/nollaus, anturiarvojen seuranta, huoltonäyttöjen nollaus ja ehkä myös esim. vakionopeudensäätimen ohjelmointi...
Läppärille jossa käyttiksenä Win 8 Home Premium tulisi ja ilmaisversiota olisin vailla. Mutta mistä ja millainen kaapeli ja ohjelma ilmeisesti Ross-Tech sivuilta? Niin ja toimiiko yleensäkkään tuossa käyttiksessä?
Mitä kaikkea tuolla ilmaisversiolla pystyy tekemään? Kohteena olisi 2000 luvun alun audit ja volkkarit... Tarve olisi ainakin vikakoodien luku/nollaus, anturiarvojen seuranta, huoltonäyttöjen nollaus ja ehkä myös esim. vakionopeudensäätimen ohjelmointi...
Potilaana -98 3b passatti.
Saako VCDS litellä airbag koodit ulos ja nollattua? Tarvitseeko olla lisenssiä vai onnistuuko ilmaisversiolla.
Maf arvot ja ahtopainetieto olisi kanssa tutkailun kohteena.
Kaapeli vaan tilattava jostain, esim obd.fi..
Vastaan itselleni, että koodi nollattu vcds litellä ja freeware versio riitti ko. hommaan.
Maf yms ruvettava lähipäivinä tutustumaan..
vm. 2001 4-veto skodasta löytyi monenlaista vikakoodia, muut selvitetty, mutta nuo 2 epäselviä:
00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications
takapenkin muisti? edessäkään ei ole sähköpenkkejä.
ja tuo toinen ohjauskulman anturi? missä sellanen on?
00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications
takapenkin muisti? edessäkään ei ole sähköpenkkejä.
ja tuo toinen ohjauskulman anturi? missä sellanen on?
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
Onko kukaan saanut tuota: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html toimimaan Skodassa?
Autona: Skoda 5D OCTAVIA COMBI 1.8-1U/250, -99 AGN koneella
Softana kokeiltu Torquen maksullista ohjelmaa Androidissa.
Autona: Skoda 5D OCTAVIA COMBI 1.8-1U/250, -99 AGN koneella
Softana kokeiltu Torquen maksullista ohjelmaa Androidissa.
-
- -
- Viestit: 1044
- Liittynyt: 23.7.2003 18:39
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Aito kaapeli ja ohjelmisto käytössä huomisen päivän..
Uusi turbo vaihdettu, joka ei ole alkuperäinen vaan viriturbo,
Auto siis Golf IV Gti, AGU vm -98, ahdin ollut ja on K04-001, kaikki tarvittavat muutokset on tehty. Turbo vain eli viimeiset päivänsä ja uusi nyt tilalla.
Pitäisi siis seos-suhteet katsoa läpi, tarvitseeko säädellä hukkaportin kelloa ym?
Joten mistä nuo suhteet saa näkyviin ja mitä muita tärkeitä arvoja kannattaisi katsoa?
Uusi turbo vaihdettu, joka ei ole alkuperäinen vaan viriturbo,
Auto siis Golf IV Gti, AGU vm -98, ahdin ollut ja on K04-001, kaikki tarvittavat muutokset on tehty. Turbo vain eli viimeiset päivänsä ja uusi nyt tilalla.
Pitäisi siis seos-suhteet katsoa läpi, tarvitseeko säädellä hukkaportin kelloa ym?
Joten mistä nuo suhteet saa näkyviin ja mitä muita tärkeitä arvoja kannattaisi katsoa?
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa