VAG-COM/VCDS jutustelua / kysymyksiä

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 17.10.2013 16:59

Jos nyt kuitenkin päädyt aitoon niin täällä olisi kimppatilaus menossa: http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... ost1030858

Vili1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2013 7:20

ViestiKirjoittaja Vili1 » 18.10.2013 8:04

Eli jos haluaa vikakoodit nollata ja lukea, niin ilmaisversio VCSD ohjelmasta riittää, samoin se kaapeli pitää olla? Minulla olisi valmiiksi jo OP-COM kaapeli, se ei varmaan käy Volskiin?

Kiitso kaikille vastauksista!

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 18.10.2013 14:59

Taidan noudattaa H.Jormalaisen neuvoa ja ostaa tuollaisen alle 30€ johdonpätkän.

http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... &Itemid=29

Tuon kaveriksi kun lataa netistä VAG-COM ilmaisversion niin pitäisi ongelmitta toimia vikakoodinluku ja nollaus kaikista OBD pistokkeella olevista vaggineista joissa ei ole vielä CAN-väylää? Itsellä tarvetta ainakin IV Golfien ja Audi A6 C5 autojen diagnosointiin.

S4mmylle kiitos tuosta Ross-Tech kimppatilausvinkistä, vaikka taitaa tälläkertaa jäädä väliin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 18.10.2013 15:05

Jos halpiksen ostat ni ei suomesta kannata ostaa. Kattele ebay ja dealextreme.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 18.10.2013 16:15

Pelkän hinnan takiako meinasit että ulkomailta? Mieluummin jostain liikkeestä suoraan tilaisin kun vähän karsastan tuota ebayta.

Tämä on nähtävästi Dealextremen ainut vaihtoehto jossa konserni mainittuna: http://dx.com/p/can-bus-usb-to-16pin-ob ... koda-41378
*Edit: Näyttää olevan tällä hetkellä loppuunmyyty

Tässä tosin CAN-BUS merkintä, tarkoittaako tämä että toimisi uusissakin konsernin autoissa sen VAG-COM -ilmaisversion kanssa?? Hinta about sama kun tuossa obd.fi versiossa, joka siis kai ei toimi CAN-väylällisten kanssa?

Vai olisiko tällasesta mitään iloa?: http://dx.com/p/obdii-usb-car-diagnosti ... blue-42823
Ainakaan ei mitään konserni mainintoja, mahtaako toimia VAG-COM:in kanssa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 18.10.2013 17:32

Luotettavemmin tavaran taitaa eBaysta saada kuin suomalaisesta yrityksestä.

Itellä tommonen obd.fi:n myymä johto jota tosiaan maailmalta saa suunnilleen vitosella kotiin. Välttänyt toistaiseksi kun niin vanhoja romuja ollu nuo omat koslat.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 18.10.2013 19:09

Huutonetissä noita halppiksia on yleensä myös hyvin tarjolla. Sieltä omani olen tilannut, olikohan parikymppiä joskus vuosia sitten...

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.10.2013 19:34

Tuosta saa halvalla: http://www.ebay.com/itm/VAG-COM-KKL-409 ... 3383a43d3e

Itse tilasin samalta myyjältä ja hyvin on toiminut + tuli n. viikossa.

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 18.10.2013 20:49

Toi S4mmyn vinkkaama vaikuttais ainaki halvalta. Taidan tilata kokeilumielessä. Kiitos vinkistä, taas.

Vielä yks kysymys heräsi. Toimiiko tuo yllä mainittu kaapeli Windows 7:lla tai Vistalla? Tossa kun oli vaan noi 98/2000/xp sun muut vanhat mainittu.

Kiitos ja anteeksi.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 18.10.2013 20:50

Mukana tuleva ohjelma ei muistaakseni toimi 7:lla, mutta rosstechin sivuilta muutenkin sun kannattaa lataa VCDS lite ja se toimii kyllä.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 19.10.2013 0:47

Mä en saanut kaapelia toimiman Vistassa, XP:llä toimii.. vika voi kyllä olla käyttäjässäkin :)
Ja Lite oli siis molemmissa tapauksissa ohjelmana... ehkä jokin ajurijuttu, kun en noista syvällisemmin ymmärrä...
Ja joka tapauksessa tuosta on jo jokunen vuosi... halppiskaapelitkin muuttuu...

kakkoskuski
-
Viestit: 84
Liittynyt: 30.1.2011 21:35

ViestiKirjoittaja kakkoskuski » 19.10.2013 1:07

Kiitos informaatiosta. Tilaan ton kaapelin ja jos se toimii niin on kyllä hinta-laatu suhde vähintään kohdallaan.

Vili1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2013 7:20

ViestiKirjoittaja Vili1 » 19.10.2013 10:08

Tyhmä kysymys. Minulla on OP-COM kaapeli. Eihän se toimisi VCDS liten kanssa?

Sebastian
-
Viestit: 8651
Liittynyt: 3.8.2003 15:43

ViestiKirjoittaja Sebastian » 19.10.2013 12:52

Eipä se mitään maksa kokeilla.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 19.10.2013 13:33

Saattaa toimia geneerisellä tasolla. Esim. VCDS:llä kaverin saabista luettiin ja nollattiin vikakoodi vaikkei se osannut sitä oikein tulkitakaan.

Ani
-
Viestit: 139
Liittynyt: 28.9.2008 15:10

ViestiKirjoittaja Ani » 20.10.2013 2:05

Noista halppiksista..

http://www.e-ville.com/fi/18-obd-vikako ... ukija.html

Tuollaisia nyt pyörinyt kaksi parin vuoden ajan autossa.

Ensimmäinen lopetti toiminnan 6kk käytön jälkeen ja toi toinen on jo vuoden pelittäny.

Mukavampi tuollaista parinkympin piuhaa on kuljettaa jatkuvasti mukana kuin tuota aitoa. Toki ohjelmien toiminnassa on eroavaisuutta kun tuo kopio käyttää vain 704.1tjsp versiota.

Vili1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2013 7:20

ViestiKirjoittaja Vili1 » 28.10.2013 13:10

Eipä muuten toiminut tuo OP-COM kaapeli Golf IV:ssä. Löysi kaapelin portista 3, mutta ei lukenut mitään mistään. Totesi muistaakseni vain, että "controller not found".

PIhiis
-
Viestit: 11
Liittynyt: 28.10.2013 22:24

ViestiKirjoittaja PIhiis » 4.11.2013 14:26

Onko kellään kokemuksia tämmösestä kaapelista: http://www.elekma.com/usb_-_obd2_kaapel ... tAodujcAbA

Väittävät,että olisi hienosti yhteensopiva VDSC Liten kanssa jolla olisi itse tarkoitus lukea koodeja ja nollailla niitä. Myös huoltomuistutuksen nollaus olis toimittava. Ja autona toimii VW Golf IV, vm 2000, 1.9tdi ALH

Muikku
-
Viestit: 462
Liittynyt: 16.12.2008 20:21

ViestiKirjoittaja Muikku » 4.11.2013 16:38

Elekmalta ostettua samanmoista kaapelia tullut itse käytettyä useat vuodet, tosin kaapelin väri on eri. VCDS-Lite toimii, huoltonollausta en ole tehnyt kuin mittaristosta (G4 1.9TDI AJM, Passat 3B 1.8T AEB), mutta muuten koodinlukuja tehnyt kyllä. Vanhemmissa pelaa lähes kaikki ohjainlaitteet, uudemmissa autoissa taas tarvittais CAN-väylän tuki. Tosiaan *pitäisi toimia* tuossa kulkineessa.

Huomioi, että käyttöjärjestelmä *pitää* käsittääkseni olla 32-bittinen.. Tai ainakaan itse en saanut pelaamaan 64-bittisellä win 7:lla ja nettiselauksen perusteella ratkaisin ongelman asentamalla virtuaali XP:n (Oracle, Virtualbox googleen).

eemoja
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 22.8.2012 11:23

VCDS AI-USB+CAN Kimppatilaus

ViestiKirjoittaja eemoja » 9.11.2013 15:17

Jos jollakin tarvetta ostaa VCDS-kaapeli, niin vielä ehtii mukaan kimppatilaukseen. Tarkempia tietoja ---> http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... 549&page=2

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 9.11.2013 15:51

Tarttis varmaan itsellekin jonkinlainen kapistus hommata, että pääsisi TT:n sielun elämää tutkimaan. Kovin on vaan itselle tuntematon tämä vag-com/vcds/vikakoodinlukija maailma.
Tarvetta on oikeastaan ainoastaan -00 TT:n sielun elämään päästä käsiksi, joten mikähän se lienee edullisin ratkaisu siihen?

Vili1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2013 7:20

ViestiKirjoittaja Vili1 » 26.11.2013 8:31

No niin. Nyt on e-villestä tilattu VAG-COM kaapeli (KKL 409.1). VCDS Lite asennettu. Testattu että portti toimii, ja ohjelma ilmoitti että interface ok ja antoin myös latencyt yms. En saa kuitenkaan autoon mitään yhteyttä. Ohjelma sanoo vain "Controller not found".

Mikähän nyt mättää tässä? Kone on vanha HP ja käyttiksenä Windows XP. Kaapelissa on ilmeisesti siru 341 (ajurit oli nimellä Chip 341).

Koetin autoscan ominaisuutta, sekä mennä ihan yksitellen läpi noita moduuleja. Det funkkar inte :(

Muoks. Läppäri totesi muistaakseni tämän kaapelin olevan portissa COM 8. VCDS Lite ilmoittaa sen kuitenkin löytyvän portista COM 4. Pitääkö näiden asetusten vastata toisiaan?

Vili1
-
Viestit: 51
Liittynyt: 17.10.2013 7:20

ViestiKirjoittaja Vili1 » 29.11.2013 7:29

Koetettu samalla portilla (COM3), ei toimi. Pitänee alkaa googlailla mitä muita ilmaisohjelmia on, jonka kanssa tuota kkl 409.1 kaapelia voi käyttää. Olisi kiva saada luettua vikakoodit ja tarvittaessa nollata ne.

Stitched
-
Viestit: 3
Liittynyt: 7.1.2014 12:52

Todelliset kilometrit näkyviin?

ViestiKirjoittaja Stitched » 7.1.2014 12:57

Onkos kenellläkkän tietoa tai kokemusta saako Vag-comilla tai jollain muulla laitteella selville 3c passatista todellisia ajomääriä? heräs pieni epäilys, että tuontiautossani on ruuvattu mittaria...

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.1.2014 15:28

iv pohjaisissa vag-comin ihmeellinen maailma...

Saako esim ns. jenkkiparkit modattua borassa palamaan pelkällä ohjelmalla? Vai onko jenkki mallissa jokku mokkulat välissä johtosarjasssa??

Tylsä Lauantai ja läppäri jo autossa :D


Ja minkälainen halppis piuha lukee tuota parempaa VCDS Release 12.12.0
Mulla vaan tuo lite toimii ja piuhana se vanha sininen KKL

Edellisille vastaukses että toimii portilla com4. Com3 näyttäis että pelaa mut autossa ei anna yhteyttä. win7 ja lite

myyrä
-
Viestit: 296
Liittynyt: 6.11.2011 21:00

ViestiKirjoittaja myyrä » 18.1.2014 19:02

Usa mallissahan on neloskorissa parkit erikseen puskurin sivussa. Eli ei saa ohjelmoitua.

nani
-
Viestit: 981
Liittynyt: 19.10.2006 16:28

ViestiKirjoittaja nani » 18.1.2014 19:07

On joo mut eikö niissä pala umpioissaki vilkut parkkeina?

Siätäjä
-
Viestit: 18
Liittynyt: 28.12.2013 19:54

ViestiKirjoittaja Siätäjä » 24.1.2014 19:42

Täältä on aina apu löytynyt, joten luotto on jälleen kova...

Elikkä, osaako kukaan sanoa miksi en saanut long code helperiä näkymään työkaverin Octaviassa vm. 2006?

Tarkoitus oli koodata takalasinpyyhkijä siten, ettei se pyyhkäise pakkia kytkiessä.

2009 Touranissa tämä onnistui syksyllä helposti, mutta Octaviassa ei tullut samanlaista valikkoa josta sen olisin saanut tehtyä...

Tukeeko tuon ikäinen skoda sitä toimintoa ollenkaan, puuttuuko minulta jotain kun asensin ohjelman toiselle koneelle vai onko jossain bitti poikittain?
En ole koittanut uudelleen asennuksen jälkeen Touraniinkaan, että toimiiko samoin kuin ennen.

Koneella on ohjelmiston viimeisin versio ja kaapeli aito Ross-Tech.

Millä muulla konstilla saisin sen koodauksen tehtyä?

Mikä on suorin "polku" suorittaa koodaus?

ickis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.1.2014 18:57

ViestiKirjoittaja ickis » 25.1.2014 22:29

Moro!

Mä ostin kans ton KKL 409.1 kaapelin ja VCDS lite löytyy mut sanoo että, port status: ok! interface: not found. Mikä siis mättää?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.1.2014 23:12

Onko koitettu autossa kiinni? Sanoo tuota ainakin itselläni jos piuha ei ole autossa kiinni.

ickis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.1.2014 18:57

ViestiKirjoittaja ickis » 25.1.2014 23:27

Kyllä, autossa kiinni ollessa herjaa tollasta.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 25.1.2014 23:28

Ja kone on ollut netissä kun piuha laitettu koneeseen kiinni ja sen annettu rauhassa asentaa ohjelmisto piuhalle?

ickis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.1.2014 18:57

ViestiKirjoittaja ickis » 25.1.2014 23:48

kyllä kone netissä oli, mut kyllä siinä jotain häikkää tuli sen piuhan asennuksessa. Koitin sitten uudestaan hakee ajureita piuhalle,mutta ilmeisesti sekään ei menny sit ihan putkeen jos se siitä vois johtua ettei toimi. Olisko mitään linkkiä mistä vois ladata oikeen asennusohjelman tolle johdolle?

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 26.1.2014 0:22

Ainakin W7:ssa paras on vain pistää piuha koneeseen kiinni ja antaa sen asentaa ohjelmistot. Koita poistaa kaikki jo asennetut ja uusiksi piuha kiinni.

ickis
-
Viestit: 4
Liittynyt: 22.1.2014 18:57

ViestiKirjoittaja ickis » 26.1.2014 0:33

Ok. Kiitoksia!

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 3.2.2014 10:06

Mikäs versio pitäisi ladata VCDS softasta että pelittäis -96 että -03 T-4 kanssa?

Trumpe
-
Viestit: 56
Liittynyt: 14.8.2009 18:02

ViestiKirjoittaja Trumpe » 3.2.2014 21:44

moro, sellasta kyselisin kun iteltä löytyy amerikanmallin vm -98 3B passatti (1.8T AEB moottori) että onnistuuko vag-comilla muuttamaan ajotietokoneesta nuo tiedot euro mallisiksi että näyttäs nopeuden km/h lämpötilan celciuksena ja kulutuksen litroina? kokonais ajomäärä näkyy kilometreinä, eikä maileina vaikka äkkiseltään luulis (tämä varmaan joskus muokattu?)

voi olla aika huonosti muotoiltu kysymys, mutta eiköhän tuosta sen pääperiaatteen saa selville

Jysca
-
Viestit: 26
Liittynyt: 7.10.2012 18:39

ViestiKirjoittaja Jysca » 4.2.2014 20:22

Voiko VCDS:llä lukeen seossuhteen, vai täytyykö asentaa ilma/polttoainesuhdemittari ??

sms
-
Viestit: 190
Liittynyt: 4.5.2005 9:13

ViestiKirjoittaja sms » 16.3.2014 17:15

Onnistuuko VCDS AI-USB+CAN eli "Ruotsin" versiolla mitä lisäjuttuja versus HEX-USB+CAN? DPF deleten ohjelmapuoli?

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 18.4.2014 19:33

Miten VCDS:llä mitataan lambdan toimivuus?

Jahas, tämä selvisikin jo...Engine->measuring blocks ja group 033.

Mistä tämän ohjelman saa aktivoitua halvimmillaan?

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 26.4.2014 14:30

sarjassamme tyhmä kysymys mutta ei jaksa perehtyä tässä hötäkässä. Kourassa jaripetteri.netistä joskus 7 vuotta sitten hommattu OBD2 topseli usb liittimellä. Minkä hiton verison näistä lataan että saan 96-99 koslista katottua koodeja? Johdon mukana tullu levy on hukkunu vuosien varrella - kiitos kovien lainaajien.

http://www.ross-tech.com/vcds/download/ Eli mikä näistä?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 26.4.2014 14:38


Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 26.4.2014 21:31

sit seuraava tyhmä kysymys Vekelle: Noista ajureista ku latasin sopivan niin tuli zippinä. Mitäs sitte, sieltä en löytäny mitään automaattista asennusta tms.? Mä niin <3 kaikkee tietotekniikkaa :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 27.4.2014 2:37

Sun käyttöjärjestelmää tuntemattomana, noissa windows-käyttiksissä menee suunnilleen niin että kun se huomaa uuden tuntemattoman laitteen, niin se kysyy polkua sen laitteen ajurille. Sit vaan selaat asianmukaisen kansion, jonka alapuolelta järjestelmän pitäisi osata etsiä sopiva ajuri.

Muokkaus: Ihan ensin pura se ZIP-tiedosto johonkin mukavaan paikkaan, mistä sen löydät ja mistä voit sen poistaa kun sitä ei enää tarvita.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.4.2014 7:49

Tuo jo selvensi. Koitetaan kui käy :D W7 tässä masiinassa o.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 27.4.2014 10:01

Joskus vuonna miekka ja kivi kirjoitin tuollaisen pikku ohjeen. Win7 ei välttis tarvitse edes noita ajureita hakea vaan löytyy suoraan käyttiksestä. Toki uusimmat aina hyvä hakea käyttöön.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.4.2014 12:51

pitänee hakea olutta autoon, hitaasti etenee tää projekti. Läppäri löysi johdon, ilmoittaa portiks com 11. No ohjeen mukaan sitte koitin noita 1-2-3-4 portteja eikä löydä.
Koneessa 3 usb porttia siis ja system manageri ilmoittaa että laite kytketty ja toimii normaalisti...

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 27.4.2014 13:36

Siis laitoitko laitehallinnasta piuhalle jonkun noista 1-4 porteista? ja ohjelmalle tietysti saman kuin minkä laitoit piuhallekkin? eikä toimi? Jos nuo ei toimi, niin voi olla, että kaikki portit on koneessasi jo varattu ja joku niistä pitää erikseen vapauttaa.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.4.2014 13:42

en laittanu erikseen mitään. näyttää tälleen: Location 0 (Port_#0001.Hub_#0001) en löydä mistään edes kohtaa missä voi antaa tuolle jonku tietyn portin

Koboltti
-
Viestit: 37
Liittynyt: 13.8.2013 22:26

ViestiKirjoittaja Koboltti » 27.4.2014 14:02

Itselläni on tuo vcds asennettuna xp:n joten en osaa neuvoa tarkasti kuinka w7:ssa, mut tosiaan aika samoilla ohjeilla varmaan mennään, eli katsoppas Ohjauspaneeli -> Laitehallinta
-->Portit (COM ja LP) että mikä portti itse kaapelille on tällä hetkellä asetettu. Sen pitäisi näkyä heti siinä, kun klikkaat sitä portit kohtaa. Kaapelin pitää luonnollisesti olla koneessa kiinni, että tuo portit jutska tulee näkyviin.

Portin muuttaminen taas tapahtuu niin, että hiiren oikealla napilla siitä USB Serial Port kohdasta ja valitset valikosta ominaisuudet. Aukeaa ikkuna josta valitset välilehden "portin asetukset" ja sieltä "lisäasetukset". Ensimmäisenä onkin se Com-portin muuttomahdollisuus siinä.

Toheltaja
-
Viestit: 2597
Liittynyt: 18.7.2003 21:51

ViestiKirjoittaja Toheltaja » 27.4.2014 15:06

No näillä ohjeilla sain portin muutettua COM11:sta kakkoseks, mutta ei siltikään löydä mistään noista kolmesta millään vaihtoehdolla 1-4

Muutin Com ykköseks ja löysi, mut latency test: poor :(

Näemmä silti pääsee sisälle... :)

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 28.4.2014 10:20

Sitten vielä käyt pudottamassa latenssiajan minimiin samasta paikasta mistä muutit tuon com11 -> com1:seksi niin voi parantaa tuota yhteyttä.

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 1.6.2014 21:13

Ei löydä noviisi interwebistä neuvoa, mikä mahtaa olla autossa vikana?

Antaa seuraavanlaista vikakoodia:

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V4.clb
Part No SW: 1K0 907 530 S HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H07 0071
Revision: H07 01 Serial number: 310109F2000214
Coding: E9A17F46100A02008002
Shop #: WSC 01324 020 00200
VCID: 37451408464E39A66AD-8062

1 Fault Found:
00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 29
Mileage: 75656 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:52:55

Auto 2009 Touran 2.0TDi (BMM)

perkele1
-
Viestit: 36
Liittynyt: 5.4.2013 22:49

ViestiKirjoittaja perkele1 » 15.6.2014 19:52

mistä etsiä vikaa kun golf 4 ei pääse vag comilla eikä halppis testerillä. Vika on auton obd pistokkeessa. Oli öljynvaihdossa ja ne ilmoitti että testerillä ei pääse autoon.


Autos on aftermarket radio ja sen verran etsinyt tietoa että anteenivahvistin voi olla liitetty väärään johtoon. Miten se mitataan tuosta pistokkeesta mikä mättää.

Onko olemas jotakin sulaketta mikä olis palanut

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 15.6.2014 19:59

Siellä on sulake OBD:lle muistaakseni koelaudan päädyssä G4:sessa ja Ross-Techin sivuilla pitäisi olla mittausohjekkin. Ota mankka irti ja nappaa liitin pois ja testaa, sillä ainakin selviää. Jos toimii vain mankan ollessa irti niin samalla sen K-linjan nappaa sitten sieltä mankan perästä pois niin jatkossa toimii.

Reaper
-
Viestit: 575
Liittynyt: 23.8.2003 18:17

ViestiKirjoittaja Reaper » 29.6.2014 16:06

^ Vähän samalaista asiaa itselläkin.

http://www.ross-tech.com/vag-com/aftermarket-radio.html

Itsellä on VCDS-Lite ilmaisversio ja E-villen VAG KKL-piuha. Soittimena Alpine jälkiasennus.

Mittasin ennen VAG KKL piuhan kytkemistä varmuuden vuoksi 4 ja 7 pinnin väliltä jänniteen ja antoi n. 11 volttia virrat/soitin päällä. En ole siis vielä uskaltanut käyttää piuhaa kiinni autossa.

Onko tässäkin tuo k-linja väärin kytketty?

EDIT: Otin soittimen irti ja katkaisin tuon K-johdon.
Viimeksi muokannut Reaper, 24.8.2014 13:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

only4pro
-
Viestit: 1402
Liittynyt: 11.2.2006 15:13

ViestiKirjoittaja only4pro » 30.6.2014 14:02

yritin kaivella tietoa mikä sulake voisi aiheuttaa sen että en pääse T5 kiinni? Kokeiltu kahdella eri testerillä, ja Blaupunkt on ollut irti, tosin se taitaa olla se mikä tuli auton mukana eli ei pitäisi haitata?

Toinen testeri on joku Autel VAG ja toinen on AGV4500, molemmat ovat näytöllisiä ja heräävät kyllä kun kytkee kiinni mutta tulee vain Link error, kokeiltu autolla noita eri protokollia, osaavat myös CAN. Ja toisessa testerissä on ihan erikseen VW-menu ja EOBD/OBD2

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 18.7.2014 14:51

Nyt tarvis vähä apuja!

Autona Audi A4 b7, bosen audiojärjestelmällä ja concert 2 soittimella.

Ostin aux in - kaapelin, joka siis tulee cd vaihtajan liittimeen soittimessa.

Ja nyt ne avut; tarvis koodata tuo vaihtaja käyttöön, löytyykö jotain ohjeita ja onnistuuko tämä vcds litellä, vai pitääkö olla rekisteröity?

Kiitoksia jo etukäteen!

Krizuu
-
Viestit: 216
Liittynyt: 27.7.2010 23:03

ViestiKirjoittaja Krizuu » 24.7.2014 10:44

Eikö kukaan?

Krisse
-
Viestit: 458
Liittynyt: 21.9.2003 19:33

ViestiKirjoittaja Krisse » 21.8.2014 19:41

Nyt tarvis jeesiä. Vw T5 vm 2012. Katolla sellaset mikkihiiri lisävilkut ja ne pitäis koodata pois käytöstä. (eli kun ne poistaa niin vilkku vilkuttaa tiheään), niin millä saan palautettua vilkun normaaliksi vilkkujen poiston jälkeen. Pitäis kuulemma onnistua koodaamaan? Itellä käytössä rosstechin aito kaapelssoni :D

UrsaMajor
-
Viestit: 60
Liittynyt: 14.5.2010 8:30

Lisenssin päivitys

ViestiKirjoittaja UrsaMajor » 24.8.2014 6:52

Hei!

Nyt tuli uusi auto taloon ja tuli tarve aidolle interfacelle. Onko kukaan päivittänyt tuolla ross-techin omalla "trade-in" tarjouksella vcds-litestä kokoversioon? Paljonkohan mahtaa tullimaksu olla kaapelille?

Finnhopper
-
Viestit: 262
Liittynyt: 23.9.2005 8:23

ViestiKirjoittaja Finnhopper » 26.8.2014 8:03

Miä päivitin joskus aikoinaan pelkästä lisenssistä tohon HEX-CAN-USB systeemiin ja hyvittivät kyllä sen vanhan lisenssin hinnan. En muista tuliko jopa läpi ilman tullia/alvta. Nopeasti tuli kyllä kaapeli joka tapauksessa, alle 5 vrk niin oli uusi kotona.

hammer_man
-
Viestit: 321
Liittynyt: 4.11.2009 7:56

ViestiKirjoittaja hammer_man » 1.9.2014 22:16

Tuli tilattua VAG-KKL 409.1 piuha, VCDS-liten sain asennettua. Aikani taistelin, jotta onnistuin saamaan piuhan ajurin toimintaan. Vaihdoin portin pienempään laitehallinnan(win7) puolelta ja samaan vcds:ssä. Testiä tehdessä kuitenkin herjaa: "Port already in use, interface not found"

Mitäs seuraavana olisi tietotekniikan ihmelapsella tehtävissä, jotta saisi vehkeet toimimaan??

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2014 19:13

Tuli tilattua Ikatechiltä AI-USB+CAN piuha ja softa.
Äsken koitin, mutta en saanut toimimaan.
Port testiä tehdessä ilmoittaa Ross-Tech USB Interface Not Found.
Kaikki tehty kuten ohjeprujussa käsketään, mikä mättää?
Koneena uusi Lenovo ja käyttis Windows 8.1
Autona Audi TTq -00
Viimeksi muokannut Eemeli, 16.10.2014 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.10.2014 19:16

Varmasti tehty kaikki ohjeiden mukaan? Eli ajuri asennettu levykkeeltä jne? Olihan kaapeli kiinni autossa ja autossa virrat päällä kun koitit port testiä?

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2014 19:23

Ajuria ei asennettu levykkeeltä, vaan usb-tikun kautta,kun koneessa ei ole cd-asemaa.
Levyltä siis tikulle ja siitä koneeseen.
Kaikki muu tehty ohjeen mukaan. Kaapeli kiinni autossa ja virrat päällä.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.10.2014 19:26

Itsekin asensin usb-tikun kautta ja hyvin toimii, eli se ei vaikuta. Onko käytössä ross-techin sivuilta ladattu softa vai levykkeellä ollut ruotsalainen?

Jos kaikki on tehty tarkalleen kuten ohjeessa sanotaan, niin voisiko olla, että kaapeli olisi sitten rikki? Kaapeli ei tosiaan toimi ymmärtääkseni jos se on vähänkin liian aikaisin lyöty koneeseen kiinni, mutta jos tätä ei ole tosiaan tapahtunut niin ottaisin varmaan ikatechiin yhteyttä ja kysyisin, että onkohan kaapeli mahdollisesti viallinen.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2014 19:32

Molemmat sofat koneella, sekä ross-techin sivuilta ladattu, että mukana levykkeellä tullut ruotsisofta.
Piuhan laitoin ensimmäistä kertaa kiinni vasta autolla, ja softat ja ajurit asensin jo kotona sisällä.
Eli oliskohan näin, että paskan möivät...

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2014 20:34

Jees, nyt alkoi futaamaan.
Audifinnsillä jollakin muullakin oli ollut sama ongelma ja näillä ohjeilla alkoi toimimaan.
oli sama ongelma mullakin eli meet ohajauspaneeli-> laitehallinta-> laita piuha kiinni ilmestyy sinne nimellä ohjain tai jtn.. -> klikkaa hiiren oikealla-> ominaisuudet -> päivitä ohjain-> etsi ohjainohjelmistoa tietokoneesta-> valitse kansio minne asennettu esim mulla C:\Svenska Vag-Com\VCDS-AER -> sisällytä alikansiot ja päivitä.

Ja löytyihän sieltä muutamat vikakooditkin:

Address 35: Centr. Locks Labels: 8Nx-962-267.lbl
Part No: 8N8 962 267
Component: Zentralverrieg.,DWA D04
Coding: 06730
Shop #: WSC 01236
VCID: FECB3DD5FA5665EE691-FFFF

9 Faults Found:
01366 - Opened Due to Crash Signal
35-00 - -
01374 - Alarm triggered by Terminal 15
35-00 - -
01370 - Alarm triggered by Interior Monitoring
35-00 - -
01616 - Signal Wire to Interior Monitor
36-10 - Open Circuit - Intermittent
00955 - Key 1
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
00956 - Key 2
09-10 - Adaptation Limit Surpassed - Intermittent
01559 - Drivers Door
59-10 - Can't Unlock - Intermittent
01559 - Drivers Door
60-00 - Won't Safe
01559 - Drivers Door
61-10 - Won't De-Safe - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 45: Inter. Monitor Labels: 8E0-951-177.lbl
Part No: 8N8 951 177
Component: Innenraumueberw. D09
Coding: 00001
Shop #: WSC 00000
VCID: FCCF37DDEC4A77FE475-FFFF

1 Fault Found:
01463 - Alarm triggered by Sensor for anti-theft alarm System
35-00 - -
Mullehan nuo ei paljoakaan kerro vielä kun elämäni ensimmäinen kerta kun vikakoodit autosta luin.
Nuo lukitukset kuitenkin liittynee siihen, että muutaman kerran ei ole kuskin ovi auennut kun vasta toisella kerralla kaukosäätimesä painamalla.
Eli yleensä töistä lähtiessä heitän repun pelkääjän ovesta ja sitten kun on mennyt kuskin ovelle niin onkin vielä ollut lukossa -> uudelleen painallus kaukosäätimestä ja ovi on aina auennut.
Ja olisko noilla hälyttimeen viittaavilla jotain tekemistä sen kanssa, että kahdesti on hälyt menneet itsestään päälle vaikka ketään ei ole ollut lähelläkään autoa. Tai siis ainakin kahdesti, tiedä sitten onko tuo yksinään kuinka monta kertaa huudellut.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 16.10.2014 20:40

Noihin löytyy yleensä hyvät selitykset ross-techin sivuilta, että mistä johtuu. Mutta ovet liittyvät juurikin lukon toimintaan. Hälytykset kertovat mistä syystä mennyt päälle. Tuota Terminal 15:sta en tiedä mutta tuo toinen on sisätutka joka alkanut hälyttämään (talvella lämmityksessä ollessaan alkanut huutamaan?).

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 16.10.2014 20:53

Joo, näköjään tuolla Ross-Tech Wikissä on hyvät selitykset kaikille.
Näyttäs olevan jäänyt jälki siitäkin, kun koodailin toista avaimenkaukosäädintä toimimaan. Aluksi sain toimimattoman toimimaan, mutta samalla toinen lakkasi toimimasta. Aikani räpelettyä sain molemmat toimimaan.
Ei ollut talvea kun hälytteli itsekseen, joten syyllinen ei ole lämppäri.

henkkasavosta
-
Viestit: 315
Liittynyt: 19.5.2006 23:45

ViestiKirjoittaja henkkasavosta » 31.10.2014 21:12

Hyvät ammattilaiset, taas pimeän tullen ärsyttää.

Voiko pitkien merkkivalon sekä vakkarin merkkivalon koodata 3C -Passatissa himmenemään mittarivalojen mukaan? Mie ymmärrän, että öljynpaineen on hyvä loistaa, mutta vakkari ja pitkät keljuttavat, vikavalojahan ne eivät ole.

Kiitos tietäjille.

Eemeli
-
Viestit: 4273
Liittynyt: 8.9.2003 11:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja Eemeli » 28.11.2014 13:59

Pystyyköhän VCDS:llä koodaamaan -00 TT:stä ajovalonpesureita pois päältä tai säätää pidemmäksi sitä aikaa minkä jälkeen viiksestä vetämällä työntää ainetta myös valoille?

javal
uusi tulokas
Viestit: 1
Liittynyt: 3.1.2015 18:06

ViestiKirjoittaja javal » 3.1.2015 18:10

KKL VAG-COM for 409.1 & VCDS Lite & Audi A4 B6 2003 & windows 7
Kokeiltu myäs windows xp&VAG-COM

AutoScan:ssa löytää ainoastaan radion tiedot. Muista kanavista ei mitään. Oletteko törmänneet samaan ?
Pitkään takkusin ajureiden kanssa mutta nyt pitäisi olla kunnossa ja siis radion tiedot osaa skannata.
Pikkasen on outo, kun jotain kuitenkin löytää.
Radio on tehdasasenteinen concert II.
Aikaisemmin toinen halpismokkula+eri tietokone toimi ko. autossa

kommandant
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 6.1.2015 14:32

vikakoodin lukua

ViestiKirjoittaja kommandant » 6.1.2015 14:43

heii, arvoisat toverit, tietävät voisivat vähän valaista tyhmempää, itsellä tuollainen elm327 bluetooth obd lukija ja nyt yritän selvitellä jotain hyvää ohjelmaa android tabletille. onko täysin mahdotonta näillä palikoilla saada toimivaa kokonaisuutta? mitä appsia porukka käyttää? ei ole niin väliä vaikka olisi maksullinen kunhan on sellainen ohjelma millä oikeasti saisi mahd paljon vikakoodeista ja auton antureista yms irti. en ole mikään velho näissä asioissa mutta josko tuollaisella kombinaatiolla pärjäisi vähän arkisimpien vikojen yli :) kiitoksia jo näin etukäteen vastauksista. ja siis itsellä autona tällähetkellä wv bora-00 ja sen ikäluokan autoja varmaankin pitäisi tutkiskella.

tonikarppa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.1.2015 11:16

ViestiKirjoittaja tonikarppa » 20.1.2015 15:30

http://www.lightinthebox.com/fi/maxscan ... ely_buy_10

Olisko tuollainen vehje toimiva Skoda superb 2006 autoon? Myös edullisia bluetooth yhteydellä toimivia olisi mutta olen käsittänyt että niillä saa aika rajoitetusti luettua koodeja...

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 20.1.2015 17:57

Eikös tuo Torgue ole varsin laajasti käytetty ja tomivaksi haukuttu sovellus android-laitteissa.. Ilmaisversiolla on näppärä tarkistaa laitteiden yhteensopivuus

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.1.2015 18:50

Kyllä melkein kannattaa joku klooni-VCDS -mokkula hankkia. Se kumminkin vikakoodeja ihmetellessä on de facto -standardi täällä...

tonikarppa
-
Viestit: 9
Liittynyt: 20.1.2015 11:16

ViestiKirjoittaja tonikarppa » 21.1.2015 10:49

Eli tarkoittaako klooni-VCDS -mokkula sitä piuhaa minkä saa auton ja läppärin välille? Jos on niin osaatko sanoa millanen se piuha/mokkula pitäis olla tohon Superbiin?

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 16.2.2015 21:58

Mistäköhän mahtaa johtua seuraavanlainen vika:

Ahtopaineita ei saa luettua mistään?


Auto Golf IV Gti -98 ja AGU-moottorikoodillinen, jota on viritelty. Ahdinta vaihdettu, suutinta, putkistoa, vauhtipyörää ym sen mukana. Ja penkissä säädelty kohilleen muutosten jälkeen.
Imusarja kuitenkin on vakio ja tässä sijaitseva(?) yhdistetty ahtopaine- ja lämpötila-anturi(ko?) kyllä löytyy!


Käytössä oli ihan aito kaapeli ja versio VCDS:stä. Ja kaveri kyllä osaa ohjelmaa käyttää, ei ole siitä kiinni..

William
-
Viestit: 634
Liittynyt: 23.7.2003 16:38

ViestiKirjoittaja William » 17.2.2015 7:33

En ole löytänyt yhdestäkään tutkimastani AGU:sta ahtopaineita VCDS:llä.

Tero L
-
Viestit: 1384
Liittynyt: 25.1.2004 16:10

ViestiKirjoittaja Tero L » 24.2.2015 5:49

Potilaana -98 v6 Passat (ACK). Mitähän kautta pääsisi lukemaan moottorin vikakoodeja??? Engine kohdan kautta menemällä tulee vain teksti: controller(tjs) not found. Kliman yms. sisuksiin kyllä pääsee. Kaapelissa tekstit OBD-DIAG K/L-KK/L interface. Koneessa Windows 8.1/ VCDS ilmaisversio. Jostain syystä tuohon kotteroon ei pääse myöskään Torquella. Myös Windows XP kone löytyy, mutta tuskimpa sillä on merkitystä?

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.2.2015 16:19

Tietääkö kukaan kertoa toimiiko tuo Lite tabletilla jossa 8.1 wintoosa käyttiksenä?

Olis vaan autossa aika näppärä verrattuna läppäriin (joka kyllä löytyy jo ennestään, tabletti on harkinnan alla).

Jultsu
-
Viestit: 2960
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 24.2.2015 16:28

Jos se tabletti on x86 prosessoriarkkitehtuurilla niin silloin kyllä. Aika harvassa vaan taitaa olla sellaiset värkit, ne kun syö sähköä ihan eri tahtiin kuin yleisemmät ARM-arkkitehtuuriin perustuvat tabit.

pete73
-
Viestit: 2110
Liittynyt: 11.2.2011 17:45

ViestiKirjoittaja pete73 » 24.2.2015 16:44

Sehän selvisi sitten kerrasta. Kiitos!

Eli tabletin osalta taitaa olla toimiva yhdistelmä android ja torgue, mitä auton sielunelän tarkkailuun tulee... syvällisemmät tutkielmat sitten läppärin kans.

vw-ukko
-
Viestit: 110
Liittynyt: 1.4.2007 4:21

automaattinen oven uudelleen lukitus pois.

ViestiKirjoittaja vw-ukko » 6.3.2015 21:43

Onkohan miten vcdsllä poistettavissa tuo n30 sek jälkeinen ovien uudelleen lukkiutuminen,jos et oo ovea fyysisesti avannut . Muutaman kerran on meinannut avaimet olla lukitussa autossa! Ja ei auta asiaa nää toimimattomat g4 mallin lukkojen mikro kytkimetkään vaikka ovia paiskookin aukasun jälkeen. Siis ohjeita kaipailen vcds käyttöön.

Tro
uusi tulokas
Viestit: 2
Liittynyt: 28.3.2015 16:03

ViestiKirjoittaja Tro » 31.3.2015 12:17

Tuotanoinniin VCDS ilmaisversiosta kysyttävää, enkä foorumia selaamalla löytänyt vastauksia...

Läppärille jossa käyttiksenä Win 8 Home Premium tulisi ja ilmaisversiota olisin vailla. Mutta mistä ja millainen kaapeli ja ohjelma ilmeisesti Ross-Tech sivuilta? Niin ja toimiiko yleensäkkään tuossa käyttiksessä?

Mitä kaikkea tuolla ilmaisversiolla pystyy tekemään? Kohteena olisi 2000 luvun alun audit ja volkkarit... Tarve olisi ainakin vikakoodien luku/nollaus, anturiarvojen seuranta, huoltonäyttöjen nollaus ja ehkä myös esim. vakionopeudensäätimen ohjelmointi...

hanski
-
Viestit: 1192
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 1.4.2015 14:41

mk-3 golffista luettu vikakoodeja.
ohjelmaversio:
VAG-COM Version: Release 311.2-N

Address 03
Controller:
Note: Excessive Comm Errors

mitä tuo tarkoittaa?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 1.4.2015 15:10

hanski: Huonolaatuiset obd-lukijan kaapelit yleensä heittävät tuota herjaa. Kokeile auttaako portin nopeuden tiputtaminen jos mahdollista.

hanski
-
Viestit: 1192
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 1.4.2015 17:24

miten tuota nopeutta sitten muutetaan?

HanhiEmo
-
Viestit: 831
Liittynyt: 12.12.2006 10:27

ViestiKirjoittaja HanhiEmo » 2.4.2015 12:43

Ohjelman asetuksista yleensä löytyy määritykset portin nopeudelle.
Onko piuha millä liitännällä?

Amiz
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.4.2007 15:59

ViestiKirjoittaja Amiz » 6.4.2015 16:02

Potilaana -98 3b passatti.
Saako VCDS litellä airbag koodit ulos ja nollattua? Tarvitseeko olla lisenssiä vai onnistuuko ilmaisversiolla.
Maf arvot ja ahtopainetieto olisi kanssa tutkailun kohteena.
Kaapeli vaan tilattava jostain, esim obd.fi..

Amiz
-
Viestit: 21
Liittynyt: 2.4.2007 15:59

ViestiKirjoittaja Amiz » 14.4.2015 18:17

Potilaana -98 3b passatti.
Saako VCDS litellä airbag koodit ulos ja nollattua? Tarvitseeko olla lisenssiä vai onnistuuko ilmaisversiolla.
Maf arvot ja ahtopainetieto olisi kanssa tutkailun kohteena.
Kaapeli vaan tilattava jostain, esim obd.fi..


Vastaan itselleni, että koodi nollattu vcds litellä ja freeware versio riitti ko. hommaan.
Maf yms ruvettava lähipäivinä tutustumaan..

hanski
-
Viestit: 1192
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 17.4.2015 17:58

vm. 2001 4-veto skodasta löytyi monenlaista vikakoodia, muut selvitetty, mutta nuo 2 epäselviä:

00462 - Control Module for Seat Memory: Rear (J522)
49-00 - No Communications
00778 - Steering Angle Sensor (G85)
49-00 - No Communications

takapenkin muisti? edessäkään ei ole sähköpenkkejä.
ja tuo toinen ohjauskulman anturi? missä sellanen on?

mikalie
-
Viestit: 381
Liittynyt: 16.12.2008 16:31

ViestiKirjoittaja mikalie » 9.5.2015 20:18

Minulla on 409.1-S versio tuosta VAG-COM:sta. Se ei löydä tuota vm.2008 3C5 Passattia lainkaan. Onko versio liian vanha ja millä versiolla tuollainen auto löytyy?

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 9.5.2015 20:21

Tarviit VCDS:n kanssa CAN-väylää tukevan adapterin esim. HEX-USB+CAN tai uCAN.

Wah
-
Viestit: 48
Liittynyt: 23.7.2003 17:31

ViestiKirjoittaja Wah » 15.6.2015 20:55

Onko kukaan saanut tuota: http://www.e-ville.com/fi/16-obd-vikako ... nneri.html toimimaan Skodassa?

Autona: Skoda 5D OCTAVIA COMBI 1.8-1U/250, -99 AGN koneella

Softana kokeiltu Torquen maksullista ohjelmaa Androidissa.

jaripetteri
-
Viestit: 1044
Liittynyt: 23.7.2003 18:39
Viesti:

ViestiKirjoittaja jaripetteri » 15.6.2015 21:29

Eipä ole Skodasi vielä EOBD/OBD2-yhteensopiva että pelaisit tuolla ELM327:lla. Suosittelen tutustumaan VCDS.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 15.6.2015 21:38

Eiks konsernin muut mallit jo ole? Muistelen että omassanikin olisin ELMin piiriä käyttänyt?

Nikozii
-
Viestit: 166
Liittynyt: 15.6.2014 21:17

ViestiKirjoittaja Nikozii » 27.6.2015 4:08

Aito kaapeli ja ohjelmisto käytössä huomisen päivän..
Uusi turbo vaihdettu, joka ei ole alkuperäinen vaan viriturbo,

Auto siis Golf IV Gti, AGU vm -98, ahdin ollut ja on K04-001, kaikki tarvittavat muutokset on tehty. Turbo vain eli viimeiset päivänsä ja uusi nyt tilalla.


Pitäisi siis seos-suhteet katsoa läpi, tarvitseeko säädellä hukkaportin kelloa ym?
Joten mistä nuo suhteet saa näkyviin ja mitä muita tärkeitä arvoja kannattaisi katsoa?


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa