EBC Green / Red / Yellow / Blue jarrupaloista kokemuksia?

Kori, alusta, renkaat, autosähkö yms. bensa- ja dieselmalleille yhteinen keskustelu

Valvoja: ffp jäsenet

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

EBC Green / Red / Yellow / Blue jarrupaloista kokemuksia?

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.3.2014 1:46

V-Maxxin 330mm satuloihin pitäisi hommata uudet palat. EBC:ltä on tarjolla Redstuff, Yellowstuff ja Bluestuff NDX:t.

Kaikkia kolmea mainostetaan myös katukäyttöön, käyttölämpötila-alue alkaa 0 celciusasteesta. Jotain eroja kuitenkin varmasti noilla on? Hintaeroa ei ole montaa kymppiä noiden välillä, mutta Redstuffit on halvimmat.

Alkuperäiset palat olisi vieläkin halvemmat, mutta paskovat kyllä vanteen sisäpinnat aika karmeaan ralliraitaan, joita ei tahdo saada millään pesuaineella irti. Siksi tuo Redstuff houkuttelisi, mainospuheiden perusteella ei pölytä juuri ollenkaan.

tttalja
-
Viestit: 1006
Liittynyt: 13.4.2006 13:12
Viesti:

ViestiKirjoittaja tttalja » 20.3.2014 9:01

Vihreät ei pöllytä hirveästi, punaiset ehkä hiukka normaalia vähemmän. Omassa kulkineessa oli kauttaaltaan keltaiset ja meni hyvin talvellakin. Siniset lienee aika Extremet, ellet sitten puolta kesää vietä radalla. Tosin noissa EBC:n paloissa on mulla tippunut jo kahdesti pinta irti, joten seuraavat lienee muun valmistajan tekeleet ennen kuin auto on katollaan.

Flameball
-
Viestit: 389
Liittynyt: 29.4.2006 12:06

ViestiKirjoittaja Flameball » 20.3.2014 9:11

No jos noista pitää jotain kommenttia laittaa, niin punaset kadulle, keltaset satunnaiseen rata-ajoon ja sinisiä välttäisin kadulla. Kitka-aineita on aina enemmän, mutta alkaa tarvitsemaan lämpöä toimiakseen paremmin. Harrasteautossa kesäaikaan ihan ok varmaan ajella kadulla noilla keltasilla esimerkiks jos käy satunnaisesti rata-tapahtumissa ajamassa. Muutoin laittaisin vaan redstuffia jos itelleni hankkisin. Ja eipä nuo pöllyä tosiaan niin pahasti kuin hyvät oem-laatuiset tai greenstuffit. Mun mielestä se pöly on pieni vaiva vielä siihen verrattuna, että palat& levyt lasittuu huonon palan laadun takia.

S4mmy
-
Viestit: 1309
Liittynyt: 13.5.2012 14:38
Viesti:

ViestiKirjoittaja S4mmy » 20.3.2014 12:01

Noissa EBC:n paloissa on ollut juurikin tuota pintojen irtoamista. Sen takia itse päädyin Black Diamondin paloihin.

Jultsu
-
Viestit: 2989
Liittynyt: 29.10.2010 4:52

ViestiKirjoittaja Jultsu » 20.3.2014 12:45

Bluestuff -paloista sen verran että nuo vanhat Bluestuffit oli tosiaan speksattu vain rata-ajoon ja lämpötila-alue alkoi sieltä 100-200 celciusasteesta.

Puhe oli Bluestuff NDX:stä, ilmeisesti uusi malli, jolle luvataan tuo toimivuus jo kylmänä. Eri foorumeita koluamalla sain sellaisen käsityksen että nuo NDX:t olisi tarkoitettu "painavampiin" ja tehokkaampiin henkilöautoihin.

Kaverilla irtosi Greenstuff -paloista pinta aika totaalisesti ja hän ainakin aktiivisesti varoittelee näiden ostamista.


Blackdiamondia tuskin näihin tjunink-satuloihin saa, mutta Fedorolta olisi tarjolla DS-sarjan paloja suurinpiirtein samaan hintaan kuin EBC:täkin.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 20.3.2014 12:56

Mulla oli eri autoissa kahdet Ferodo DS2000 tai DS2500. Sisäänajon jälkeen vinkui ja pölysi, mutta piti ihan kohtuullisesti. Radalla en tainnu käydä kun kerran.

Kitinäkumit paikalleen ja pesua niin sillä ne tuli ajettua loppuun kumminkin.


Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa