Luin omasta borastani vikakoodit, kun siinä on tuo ESP-valo ajoittain palanut. Kylmillä keleillä se ei pala, ja napista painamalla palaa jne. toimii niinkuin pitääkin. Sitten kun auto vähän lämpenee niin se valo syttyy palamaan itestään, eikä lähe napista pois. Joskus lämpimälläkin säällä se sammuu itestään.
Vikakoodiksi tuli
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200)
012 - Electrical Fault in Circuit
Tuo kyseinen anturi vissiin on rattimuovien alla piilossa. Voikohan siinä boksissa olla vikaa, jos kerta ESP välillä toimii ja välillä ei. Mistä lähtisin vikaa selvittämään?
ESP-valo palaa Bora 1.8t
Valvoja: ffp jäsenet
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01423
- Anturin syöttöjännitteen mittaus
- Johtosarjan tarkastus/mittaus
- Anturin vaihto
- Anturin syöttöjännitteen mittaus
- Johtosarjan tarkastus/mittaus
- Anturin vaihto
Ross-Techin suosituksethan varmaan jo luettu:
01423 - Lateral Acceleration Sensor (G200): Electric Circuit Failure
Possible Symptoms
Malfunction Indicator Light (MIL) active
Possible Causes
Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty
Supply Voltage insufficient
Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty
Possible Solutions
Check Wiring/Connections from/to Lateral Acceleration Sensor (G200)
Check Supply Voltage
Check Lateral Acceleration Sensor (G200) faulty
Perform Lateral Acceleration Sensor (G200) Basic Setting
anturin korjaus. :)
sieltä on liitokset sisältä huonot. kaksi vaihtoehtoa, ostaa uusi ja kalibroida tai korjata ja kalibroida.
ja mulla oma pelas "kelien mukaan" kylmänä pelas jonkun aikaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126423 tuossa mulla oli pitkittäiskiihtyvyysanturi, tuo G200 tais olla se poikkitaisanturi joka on muistaakseni ratin kulmilla. anturi itsessään täysin sama.
sieltä on liitokset sisältä huonot. kaksi vaihtoehtoa, ostaa uusi ja kalibroida tai korjata ja kalibroida.
ja mulla oma pelas "kelien mukaan" kylmänä pelas jonkun aikaa.
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=126423 tuossa mulla oli pitkittäiskiihtyvyysanturi, tuo G200 tais olla se poikkitaisanturi joka on muistaakseni ratin kulmilla. anturi itsessään täysin sama.
Itsellä kanssa joku vuosi sitten lopetti toimintansa juurikin samainen anturi, ei muutakun veksun linkin ohjeiden mukaan anturi pöydälle ja tinailee sen 8-jalkaisen piirin kunnolla kiinni, liimamassaa anturi täyteen ja vagcomilla kalibroida niin toimii.
Ei ole paha homma tehdä, ainut "hankala" on raaputella se entinen liimamassa pois :)
Ei ole paha homma tehdä, ainut "hankala" on raaputella se entinen liimamassa pois :)
Palaa sivulle “Tekniikka - Yleinen”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa