Edistystä tämänkin parissa tapahtunut. Kiire alkaa tulla taas, mutta josko sen sais kesäksi ajoon uudistuneena.
Konehuone ite myllyä vaille kuosissa. Kiillottelin jarruputket ja sylinterin ja uusin kaikki valkeet muovinippelit originaaliosilla. Bensaputket hain Etralta uudet ja sattu sopivasti valkoset nekin. Johdot puunailin tärpätin ja tinnerin kans kaikki. Läpivientikumit ja kaikki tulpat on lioteltu puhtaaks liuotinpesuainevedessä. Vahasin pariin kertaan FK:n 1000p sealantilla kaikki osat ja ite konehuoneen, jos vaikka pysys puhtaampana.
Silotettu lukkopelti. Toistakymmentä reikää hitsattu, kitattu ja maalattu. Alapuoli  tuli mustaksi. Tuonkin vahailin valmiiks. Lukko tuli kiiltävällä mustalla, pitää vielä kiinnittää se jollain siististi.
Uus kytkin menossa paikoilleen, sekin vaati muokkausta. Kampuran päästä piti ottaa pois ettei jää kantamaan keskiöstä. Ja palat otti ulkokehältä aavistuksen vauhtipyörään kiinni ja sieltäkin piti pikkusen hioa pois.
Siellä lepää. Eipähän tarvii pelätä että alkaa luistamaan tällä kokoonpanolla.
Imusarjaksi tulee nyt siis 1-korisen Gtin malli. Kanavat meni ihan kohdistamatta, hieroin vain kaikki purseet pois. Valujälkikin oli kyllä siistimpi ku Geen omassa, muut erot ei kovin huomattavia ole mutta ei varmaan virtauksia silmällä testata.
Kaasuläpän reikää piti kairata melko reilusti isommaksi, että ei tule porrasta. Pulttijako on suoraan passeli.
By-passin lähtö ja kaasuläppä on nyt kohdistettu ja siistitty hieman kulmia pois. Paljoa ei tarvinnut ottaa.
Tein koesovituksen koko tällille. Pakosarjaa piti hiukan nostaa kun lepäsi vieläkin hammastangon päällä vaikka jo kerran nostin aiemmin. Laipan juuresta melkein poikki ja taivutin ylöspäin sen minkä uskalsi. Hitsaamalla läjään, kollektorista piti pari halkeamaa korjata samalla. 
Puhalsin hiekalla ja ruiskutin Black satinin pintaan. Saattaa olla että varmuuden vuoks käärin vielä nauhaa päälle ainakin osittain. Ainakin erään tutun mukaan ei ollutkaan kovin kummonen eristyskyky, eikä raskis maaleja polttaa ja konehuonetta turhaan lämmittää. Ruman näkönen tuommonen vanha hitsailtu ja kärsiny pakosarja, mutta ehkä se menee tuolla piilossa. 
Irtonaisen koneen pesin hyväks nyt kun pääsi jokapaikkaan harjailemaan. Päälle suihkin megun detailerin ja kuivailin huolella. 
Hrt nimiseltä ebay-kauppiaalta tilasin Shrickin 268/272 nokka-akselin, säädettävän nokkapyörän ja adapterit bensanpaineensäätimelle ja co-potikalle ahtoputkeen hitsattavaks. Äkkiä tuli ja roteiinipatukka tuli kaupan päälle :)
Nokka paikoillaan. Uudet nostajatkin tuli samaan konkurssiin saksasta. Oli jopa ihan saksalaiset vaikkakin halvalla sai.
Nokkapyörän lisäks laitoin uuden jakohihnan ja kiristimen samalla varmuuden maksimoimiseks. Vanhallahan nyt ei edes 8000km tullu täyteen, mutta halpahan tuo on tämmöseen laittaa. Pistin ajotuksen ihan vakiokohtaan, pitää säätää luultavasti penkissä keväämmällä tuo ja muut säätökohteet kohilleen.
imusarja, vakkari, ohjaustehostimen kiinnikkeet, konepellin saranat, hihnankiristintä ym. pikkuosaa puhalsin pakosarjan kans samoilla tulilla. Päälle tuli happo ja hiomaväri.
Valmiit kikkareet. Musta maali on 2-k uretaanimaalia. Hopea on Spies hecker linjaston kirkkain hopea, jossa platinahelmiäistä lisähöysteenä seassa. Tööttiin piruuttaan ruikkasin Mazdan helmiäispunasen sävyn. Konepellin saranat tietysti tuli korinväriin, kuva vaan jäi ottamatta.
Hiilikuitukikkareita tuli hetken mielijohteesta tilattua kans ebaysta. Pitää vielä lakalla kuorruttaa nuokin.
Eilen kasailin imusarjan, venakopan ja hihnaosaston. Kone ois oikeastaan suuttimia vaille valmis sujahtamaan omalle paikalleen. Suuttimet on Special tuning Harisella huollossa ja samalla tulee ahtoputkia varten silikoniletkuja. Suuttimet tulee S4:sta hieman isommat, muistaakseni 325:set
Pikkuhiljaa pitäs rueta kasaamaan tekniikka yheksi nipuksi ja laittaa könttinä paikalleen.