Kostean syksyn aikana Polo on alkanu oirelemaan aina vaan enemmän.
Oireet alkaa aina kun on ajanu jonkin aikaa kovalla sateella silleen että alkaa nykimään kuin "kipinä häviäis" pensakoneella.. Mitä kauemmin ajaa sitä enemmän temppuilee.
Nyt ei enää parin kuivankaan päivän aikana ei enää nykiminen meinaa hävitä kokonaan.
Mikä tässä koneessa saattas olla kosteudelle herkkä joka aiheuttais tämmöistä ongelmaa?
Polo HB -96 1,9D nykii ja hyytyy sateella...??
Valvoja: ffp jäsenet
Jaahas... Nyt taas loskakeliä jolloin tää taas alkoi muistuttaa että pitäs tehdä jotain tän edestä... Mitenkähän ohitan kokeeks tuon ajoneston?
Kokeilin irrottaa jotain alipaineletkua joka meni polttoainepumpun johonkin alipainesolenidiin jollon tyhjäkäynti ainakin nousi.. Ei tuntunu olevan vaikutusta moottorin käyntiin..
Jossain lukenu muista malleista (oliko Passatti?) jossa jokin ohjausyksikkö sai vettä kun jokin sadevesikouru on tukossa? Olisko samoja ongelmia tässäkin?
Kokeilin irrottaa jotain alipaineletkua joka meni polttoainepumpun johonkin alipainesolenidiin jollon tyhjäkäynti ainakin nousi.. Ei tuntunu olevan vaikutusta moottorin käyntiin..
Jossain lukenu muista malleista (oliko Passatti?) jossa jokin ohjausyksikkö sai vettä kun jokin sadevesikouru on tukossa? Olisko samoja ongelmia tässäkin?
Niin, ja vinkkiä miten ohitan sen ajonestolaitteen otetaan kiitollisena vastaan. Mielellään selkeesti suomeks... ;)
Nyt se jo temppuilee silleen että tänhetkisillä nollakeleillä käynnistäessä kylmänä se sammuu itsestään kuin avainta kääntäen heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä pari kertaa. Jos pidän kierrokset n. 2000rpm:llä se vielä yrittää sammuttaampari kertaa, mutta jaksaa käydä.
Nyt se jo temppuilee silleen että tänhetkisillä nollakeleillä käynnistäessä kylmänä se sammuu itsestään kuin avainta kääntäen heti käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä pari kertaa. Jos pidän kierrokset n. 2000rpm:llä se vielä yrittää sammuttaampari kertaa, mutta jaksaa käydä.
Vika löytyny.... Ilmaputsarin pohjassa olevassa reijässä oli pieni kivi joten pohjaan oli kerääntyny rapaa ja vettä.....
Ihme ja kumma suodatin oli puhdas sisältä vaikkakin märkä...
Osasyy oli oma moka kun madaltaessa olin poistanu sisälokarit kun kesärenkaat otti niihin. Kun lokarit ovat pois vesiroiske pyöristä lentää suoraan putsarin ottoaukkoon...

Ihme ja kumma suodatin oli puhdas sisältä vaikkakin märkä...
Osasyy oli oma moka kun madaltaessa olin poistanu sisälokarit kun kesärenkaat otti niihin. Kun lokarit ovat pois vesiroiske pyöristä lentää suoraan putsarin ottoaukkoon...
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 20 vierailijaa