Elikkä tuommoinen passat 1.8T -97 nykii kaasuttaessa n. 1200 -1500 r/min ja uudestaan 3000 r/min...
Vikakoodit luettu. 00561 taisi olla tämä koodi joka löytyi, missä siis vika?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
00561 2413 Mixture Adjustment
---------------------------------------------------------------------------------------------
- Adaptation limit (mul) exceeded
- Adaptation limit (mul) not reached
Adaptation limit (add) exceeded
- Adaptation limit (add) not reached
-------------------------------------------------------------
Fuel pressure too low
Ignition system faulty
-------------------------------------------------------------
Leakage in exhaust system before catalyst
Incorrect signal from G70
--------------------------------------------------
Increased fuel consumption
Sooty exhaust
-------------------------------------------------------
Check fuel system & pressure
Check exhaust system for leakage
Check G70
--------------------------------------------------
-N75?
-Huohotin?
-MAF?
-Puolat?
-Kaasuläppä?
-Ahtovuoto?
Laitteella ajettu n. 165 000 km tulpat vaihdettu alle 100km sitten.
Mistä olis hyvä lähteä liikenteeseen vianhaussa? Ei budjetti antais periksi nyt kalliiden varaosien kohdalla ...
---->>Nyt on pasuuna tarkasteltu ja N75 naksuu ja naputtaa, tulpat oli tosiaan vaihdettu, pannukakkuventtiili irroitettu ja putsattu, vähän oli vettä sisällä mutta muuten ok kunnossa. MAF on seuraava epäillys mutta käytin autoa maf:in johto irti ja ero oli silti kuin yöllä ja päivällä. Ilmavuotoa epäilen seuraavaksi??
Eli siis mitä kaikkia letkuja siellä pellin alla kulkee ja mistä on hyvä aloittaa??
Passat 1.8T 97 Nykii kaasuttaessa.N75 kunnossa? MAF hajalla?
Valvoja: ffp jäsenet
Sama perhanan passatti
Okei. Nyt on vaihdettu: Tulpa, MAF, polttoainesuodatin. Kaikkien yhteisvaikutus on vaimenatava tuohon tärinään, mutta ei siitä silti ole eroon päästy. Kylmänä starttaa hyvin ja pelittää moottorin puoleltakin hyvin, mutta lämpimänä aloittaa taas nykimään, onko vika nyt sitten moottorin lämpötilaanturissa? mistä kyseisen anturan löytää? minkä näköisen se suunnilleen on?
ei ehkä kuulu 1.8t:n tyyppivikoihin, mutta mites tässä on kaasuläppä sijoitettu ja onko se sähköinen? Jos on helppo napata irti ja tarkastaa kaasuläpän puhtaus sekä puhdistaa kaasuläppä, niin suosittelen suorittamaan. Kaasuläpän likaisuus ja sitä myötä kaasuun reagoimattomuus aiheuttaa nyppimisiä sähköisellä kaasulapällä. Jos ei ole sähköinen niin voinet unohtaa aika pitkälti koko ongelman.
Pitääkö polttoainepumppu korvin kuultavaa meteliä? Jos et kuule juuri ääntä niin se on ainakin kunnossa.
Tsekkaa myös tämä http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=111245
Pitääkö polttoainepumppu korvin kuultavaa meteliä? Jos et kuule juuri ääntä niin se on ainakin kunnossa.
Tsekkaa myös tämä http://www.audiclub.fi/audifinns/showth ... p?t=111245
Yes thänks!
mekaaninen on kaasuläppä, polttoaainepumppu ei pidä meteliä, nappasin sen suojakannen irti ja kävin vieressä joutokäynnillä kuuntelemassa, ehjältä tuokin vaikuttaa.
Tämä imuputkessa kiinni oleva "pannukakkuventiili" sitä olen myös epäillyt, mutta silmämunalla mitattuna on todettu ehjäksi.
Öljyvuotoa on konetilassa havaittavissa, luulenpa että huohotus on ollut tukossa.
Mutta kasvanut kulutus, tyhjäkäynti ongelmat ja nykiminen ilmottavat olemassa olostaan satunnaisesti.
ensi viikolla bosch car service saa jatkaa tästä. tulpat vaihdettu, MAF vaihdettu, PA-suodatin vaihdettu. Mootorin lämpöyila-anturi, puolat tai lambda-anturi, näihin kallistun seuraavaksi
mekaaninen on kaasuläppä, polttoaainepumppu ei pidä meteliä, nappasin sen suojakannen irti ja kävin vieressä joutokäynnillä kuuntelemassa, ehjältä tuokin vaikuttaa.
Tämä imuputkessa kiinni oleva "pannukakkuventiili" sitä olen myös epäillyt, mutta silmämunalla mitattuna on todettu ehjäksi.
Öljyvuotoa on konetilassa havaittavissa, luulenpa että huohotus on ollut tukossa.
Mutta kasvanut kulutus, tyhjäkäynti ongelmat ja nykiminen ilmottavat olemassa olostaan satunnaisesti.
ensi viikolla bosch car service saa jatkaa tästä. tulpat vaihdettu, MAF vaihdettu, PA-suodatin vaihdettu. Mootorin lämpöyila-anturi, puolat tai lambda-anturi, näihin kallistun seuraavaksi
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa