Audi A5 Coupe 2.0TFSI Quattro S-line S-tronic 2011
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Audi A5 Coupe 2.0TFSI Quattro S-line S-tronic 2011
Muutaman vuoden japanin harharetken jälkeen (Celica...) päätin kattella uutta kulkinetta ja palata back to basics, eli siis VAGgineeseen. A5 oli ykkösehdokas ja Laakkoselta löytykin sopivasti varusteltu vempain. 51000km mittarissa.
Jokunen kuva kurasesta autosta.
Sivusta
Sisustaa 1
Sisustaa 2
Vaatii S5-takaluukun!
A5 on kopaltaan jo sen verran hyvä, että tuota on hankala parantaa. Ainoat mitä tulee mieleen, on juuri tuo S5-takaluukku, S5-takahelma, että saa tuplaulostulot. Jotkut on laitelleet uudemman S5:n LED-takavalot tuohon vanhaan. Niissä on hiukan muotoeroa, joten pikkasen irvistelee. LED-rekkarikilpivalot tuonne tuli laitettua.
Talvivanteet on hirveät ja ihan kauheella ET:llä.
S-line -alusta on mukavan tanakka, eikä hölly kuten aikoinaan koeajamani S-linetön. Tuolla pystyy jopa kuuntelemaan musiikkiakin, kun ei meteli peitä kaikkea allensa.
Millonkahan S-tronic pamahtaa?
Jokunen kuva kurasesta autosta.
Sivusta
Sisustaa 1
Sisustaa 2
Vaatii S5-takaluukun!
A5 on kopaltaan jo sen verran hyvä, että tuota on hankala parantaa. Ainoat mitä tulee mieleen, on juuri tuo S5-takaluukku, S5-takahelma, että saa tuplaulostulot. Jotkut on laitelleet uudemman S5:n LED-takavalot tuohon vanhaan. Niissä on hiukan muotoeroa, joten pikkasen irvistelee. LED-rekkarikilpivalot tuonne tuli laitettua.
Talvivanteet on hirveät ja ihan kauheella ET:llä.
S-line -alusta on mukavan tanakka, eikä hölly kuten aikoinaan koeajamani S-linetön. Tuolla pystyy jopa kuuntelemaan musiikkiakin, kun ei meteli peitä kaikkea allensa.
Millonkahan S-tronic pamahtaa?
A femma on aina nätti kyllä! :)
S5:n luukun kaveriksi vielä tällainen: http://www.seriouswheels.com/pics-2012/ ... 0x1440.jpg
S5:n luukun kaveriksi vielä tällainen: http://www.seriouswheels.com/pics-2012/ ... 0x1440.jpg
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Nyt on Marteliuksen rakentama downpipe catcon katilla, Supersprintin quad -putkisto ja APR stage 2 paikoillaan. Vähän yllätti putkiston jälkeiset lukemat (ennen APR:ää siis), 210hv ja 335Nm. Lisäksi koko härdellin jälkeiset, eli 266hv ja 422Nm. Olisin odottanut vähä enemmän, koska käsittääkseni Audi ilmottelee vakiotehotkin ehkä vähä alakanttiin. Mutta tottakai se aina riippuu minkä firman rullilla on ajeltu (tämä tehty Softatechillä).
Mutta on paljon paremman näkönen perästä nyt 4x90mm putkenpäillä. Äänenvoimakkuus/jonkin sortin kumina häiritsee tietyissä tilanteissa, joten täytyy ulostulojen reikiä pienentää jonkin verran. Mutta nyt se vasta piereskeleekin rankasti kovemmin kiihdytettäessä kun vaihde vaihtuu.
S5-takaluukkukin saapui, joten maalarin kautta paikoilleen ja ihailemaan S5-lookia :)
Mutta on paljon paremman näkönen perästä nyt 4x90mm putkenpäillä. Äänenvoimakkuus/jonkin sortin kumina häiritsee tietyissä tilanteissa, joten täytyy ulostulojen reikiä pienentää jonkin verran. Mutta nyt se vasta piereskeleekin rankasti kovemmin kiihdytettäessä kun vaihde vaihtuu.
S5-takaluukkukin saapui, joten maalarin kautta paikoilleen ja ihailemaan S5-lookia :)
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Itseasiassa turbo ei ole Borgwarner ensinkään vaan IHI:n valmistama:
http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/ ... G/$_72.JPG
APR kyllä tarjoaa siihen myös K04 turboa, jolloin lukemat kirjoitetaan 330hp / 460Nm.
http://i.ebayimg.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/ ... G/$_72.JPG
APR kyllä tarjoaa siihen myös K04 turboa, jolloin lukemat kirjoitetaan 330hp / 460Nm.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Yks asia mikä on selvä tällä hetkellä, on se ettei Supersprintin putki ihan toimi niinkuin olisin olettanut. Kuminaa tms. tulee läpi joissain tilanteissa turhan paljon. Milltek oli toinen vaihtoehto, mutta päädyin Supersprinttiin. 43mm ulostulon koko supistettiin 38mm mutta siitä ei juuri apua ollut. Jatkamme putken kanssa tappelua. A4 ja A5 -malleissa käsittäkseni on tuo hattuhylly sellanen, että siellä on turhia aukkoja, mitä tukkimalla sakki on saanut ääntä hillittyä:
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... udness-Fix
Täytyy kokeilla.
http://www.audizine.com/forum/showthrea ... udness-Fix
Täytyy kokeilla.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos joku sivukuva, mikäli saa ehdottaa? ;)
Toi ässän takaluukku taitaa briteissä olla aika suosittu muutos. Ja kyllähän se tuo ilmettä kummasti lisää kunhan vähän osaa kattoa. Silti sellanen niin hienotunteinen, että A5-perheissä vaimoille taitaa olla vaikea perustella yli tonnin korinosien vaihdon tarpeellisuutta... Mukaanlukien siis noi "helmat" ja etupuskuri.
Toi ässän takaluukku taitaa briteissä olla aika suosittu muutos. Ja kyllähän se tuo ilmettä kummasti lisää kunhan vähän osaa kattoa. Silti sellanen niin hienotunteinen, että A5-perheissä vaimoille taitaa olla vaikea perustella yli tonnin korinosien vaihdon tarpeellisuutta... Mukaanlukien siis noi "helmat" ja etupuskuri.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Ei tuu korjattua ohjelmaa. Vehje palautetaan orkkikseksi. Tyydytään siihen. Ostetaan sitten joskus vaan tehokkaampia autoja. Vaikka E92 335Xi.
Pyöränlaakeri edestä vasemmalla huutaa? Äänentaajuus seuraa pelkästään ajonopeutta. Äänen kovuus muuttuu sen mukaan miten rattia kääntää. Tiukasti oikealle -> ääni kovenee, tiukasti vasemmalle -> ääni hiljenee. Mikä muu voisi olla kuin pyöränlaakeri? Täytys nostaa autoo pukeille ja pyöritellä käsin pyörää. Onnistuuko se niin, että nostaa vaan vasemman puolen ylös vai täytyykö olla joka pyörä ilmassa?
Pyöränlaakeri edestä vasemmalla huutaa? Äänentaajuus seuraa pelkästään ajonopeutta. Äänen kovuus muuttuu sen mukaan miten rattia kääntää. Tiukasti oikealle -> ääni kovenee, tiukasti vasemmalle -> ääni hiljenee. Mikä muu voisi olla kuin pyöränlaakeri? Täytys nostaa autoo pukeille ja pyöritellä käsin pyörää. Onnistuuko se niin, että nostaa vaan vasemman puolen ylös vai täytyykö olla joka pyörä ilmassa?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kolmospytty pimeenä puolan takia. Mikähän testeri olis hyvä hankinta, jolla vois kuittailla viatkin pois?
Tää vaikuttais ainakin kuvauksien mukaan aika laajalta vehkeeltä?
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ducts/i908
Tää vaikuttais ainakin kuvauksien mukaan aika laajalta vehkeeltä?
http://kimsu.nettix.vilkas.fi/epages/sh ... ducts/i908
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Kyllähän nuo kiinatesterit on kaikki enemmän tai vähemmän huonoja. Useimmiten enemmän.
Eivät välttämättä näytä kaikkia vikakoodeja, eivätkä välttämättä siis pysty kuittaamaan kaikkia vikoja. Ja adaptointeja yms, noilla ei yleensä pysty tekemään ollenkaan. Suosittelisin itsekin VCDS:ää. Vaikka läppärin vaatiikin, niin kyllähän sitä aina kotiin asti voi ajella / kotoa läppärin hakea, jos koodeja tarvitsee ulos saada. Vai meinasitko sä tota lukijaa autossa säilyttää?
Eivät välttämättä näytä kaikkia vikakoodeja, eivätkä välttämättä siis pysty kuittaamaan kaikkia vikoja. Ja adaptointeja yms, noilla ei yleensä pysty tekemään ollenkaan. Suosittelisin itsekin VCDS:ää. Vaikka läppärin vaatiikin, niin kyllähän sitä aina kotiin asti voi ajella / kotoa läppärin hakea, jos koodeja tarvitsee ulos saada. Vai meinasitko sä tota lukijaa autossa säilyttää?
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Androidpuhelimessa ainakin Torque -niminen ohjelma on ollut ihan toimiva vikakoodien lukemiseen. Vaatii jonkin BT-obd-pulikan kaveriksi tietysti, mutta kokonaiskustannukset jäävät silti aika pieneksi.
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=fi
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kka-anturi
https://play.google.com/store/apps/deta ... rque&hl=fi
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/ ... kka-anturi
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Tuohan siis on ihan normaalia, että -15 -> pakkasilla kylmäkäynnistyksen jälkeen kytkin tuntuu luistavan liikkeellelähdössä reippaasti ja seuraavan kilometrin verran se tekee useita kertoja: rpm nousee, vauhti hidastuu, töks, normaalia menoa, rpm nousee, vauhti hidastuu, töks, normaalia menoa... Ei kovin juohevasti toimi loota. Mutta ei se mitään, sen ilmeisesti sitten vaan "kuuluu" tehdä tuota kytkimen luistatusta ja haukkaamista kun mitään vikaa ei ole audicentterin mielestä.
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 2953
- Liittynyt: 23.7.2003 21:31
- Viesti:
Re: Audi A5 Coupe 2.0TFSI Quattro S-line S-tronic 2011
Koneen ku ajaa lämpöseksi ja pysähtyy paikalleen, niin alkaa öljyn tuoksu tuleen nenään. Autohuolto ei löytänyt mitään vikaa mistään. Ei jätä ees länttejä allensa. Joku höyry tulee jostakin, mutta mistäköhän.
Palaa sivulle “Kävijöiden kalusto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Google [Bot] ja 2 vierailijaa