Elikkäs otsikon mukainen Bora. Vikana on että savuttaa niin perkuleesti harmaata savua kylmänä sekä lämpimänä, kulutus on myös noussut melko huomattavasti ennen 7,5l-8,5l/100km nyt 10+/100km. Jakopää+vesipumppu juuri vaihdettu,tulpat,öljyt+suodatin. Tyhjäkäynti myös hieman epätasaista. Mistä kannattais lähteä vikaa selvittelemään?
Keskuslukitus myös sekoilee, lyö itsekseen ovia lukkoon ja auki. Kuskin puolen ovet menee kiinni ja auki, hantin ovet jää lukkoon.
Vw Bora 2.0(APK) -00 vikaa
Valvoja: ffp jäsenet
Vw Bora 2.0(APK) -00 vikaa
Viimeksi muokannut HenGG^^, 27.11.2013 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Koska kaikki ei mene aina niinkun strömsössä on boratin viaksi diagnosoitu seuraavaa:
Puristuspaineet/ohivuodot
1.13bar/14%
2-4.9bar/50%
Ainakin kansiremppa pitäis tehdä. Mitä mieltä kansa on miten vaikea kansiremppa on tehdä tälläiseen ja paljonko maksaa?
Tätä se on kun auto myydään ehjänä ja toimivana:)
Puristuspaineet/ohivuodot
1.13bar/14%
2-4.9bar/50%
Ainakin kansiremppa pitäis tehdä. Mitä mieltä kansa on miten vaikea kansiremppa on tehdä tälläiseen ja paljonko maksaa?
Tätä se on kun auto myydään ehjänä ja toimivana:)
Noniin jatketaas tänne nyt pienen tauon jälkeen taas.
Kansi on nyt rempattu auto toimii muuten hyvin mutta ei tahdo lähteä kylmänä millään käyntiin. Mistäs nyt kannattais lähteä tutkimaan?
Nyt alkaa menemään jo hermo tämän kanssa. Eli tuossa perjantaina ajaessa alkoi nykimään kun painoi kaasua, tasakaasulla ok, bensaa tankissa oli vielä yhden pykälävälin verran joten kävin tankkaamassa auton ja tankkaamisen jälkeen auto käyntiin ja 2-3m eteenpäin sammui ja ei enää lähtenyt käyntiin. Muutamaa tuntia myöhemmin lähti käyntiin laakista hieman nykäisi ensimmäisessä kiihdytyksessä tasakaasulla ok, pääsin kotiin sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja taas 2-3m eteen ja siihen jäi. Seuraavana päivänä sama. Mistä ihmeestä tälläinen voi johtua? Ei tuolla nyt hirveästi uskalla ajella.
Auto toimi aivan normaalisti kunnes bensa alkoi olemaan vähissä seisoi siis yön -23koti pihalla ja päivän työpaikan pihalla -18. Onko mahdollista että kun auto seisoi rempan aikana hallissa että tankkiin olisi kondensoitunut vettä? Joka nyt vetää jäähän?
Kansi on nyt rempattu auto toimii muuten hyvin mutta ei tahdo lähteä kylmänä millään käyntiin. Mistäs nyt kannattais lähteä tutkimaan?
Nyt alkaa menemään jo hermo tämän kanssa. Eli tuossa perjantaina ajaessa alkoi nykimään kun painoi kaasua, tasakaasulla ok, bensaa tankissa oli vielä yhden pykälävälin verran joten kävin tankkaamassa auton ja tankkaamisen jälkeen auto käyntiin ja 2-3m eteenpäin sammui ja ei enää lähtenyt käyntiin. Muutamaa tuntia myöhemmin lähti käyntiin laakista hieman nykäisi ensimmäisessä kiihdytyksessä tasakaasulla ok, pääsin kotiin sammutin auton ja käynnistin uudelleen ja taas 2-3m eteen ja siihen jäi. Seuraavana päivänä sama. Mistä ihmeestä tälläinen voi johtua? Ei tuolla nyt hirveästi uskalla ajella.
Auto toimi aivan normaalisti kunnes bensa alkoi olemaan vähissä seisoi siis yön -23koti pihalla ja päivän työpaikan pihalla -18. Onko mahdollista että kun auto seisoi rempan aikana hallissa että tankkiin olisi kondensoitunut vettä? Joka nyt vetää jäähän?
Puhellaan nyt yksinään tänne kun ei nuita vastauksia tule.
Eilen tuossa katselin ja ihmettelin niin huomasin että puolan liitin oli vain hieman paikallaan, ollut ilmeisesti jo pidemmän aikaa kun itse en ole sitä irroittanut ja nyt sitten valunut vain pois paikaltaan niin että ei saanut enää kontaktia noh kerrankin jotain näin pientä.
Yhdessä alipaineletkussa oli myös reikä joka veti ilmaa välistä minkä takia kävi hieman huonosti.
Eilen tuossa katselin ja ihmettelin niin huomasin että puolan liitin oli vain hieman paikallaan, ollut ilmeisesti jo pidemmän aikaa kun itse en ole sitä irroittanut ja nyt sitten valunut vain pois paikaltaan niin että ei saanut enää kontaktia noh kerrankin jotain näin pientä.
Yhdessä alipaineletkussa oli myös reikä joka veti ilmaa välistä minkä takia kävi hieman huonosti.
-
- -
- Viestit: 268
- Liittynyt: 29.7.2008 21:53
Palaillaan jälleen pienen tauon jälkeen. Auto toiminut hyvin nyt muutama tuhat kilometriä mutta nyt alkanut nykimään tyhjäkäynnillä kuulostaa myös että polttaisi putkessa, kulutus on myös noussut nyt en ole vikakoodeja ehtinyt lukemaan mutta
vikakoodeiksi antoi ainakin viime kerralla etulamdasta että seos on liian laiha onko anturi vika vai imuvuoto? Olisko hyviä kikkoja vian hakemiseen?
vikakoodeiksi antoi ainakin viime kerralla etulamdasta että seos on liian laiha onko anturi vika vai imuvuoto? Olisko hyviä kikkoja vian hakemiseen?
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 37 vierailijaa