Jetta -07 1.4 tsi öljypohjan irroitus

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

tomppis
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.12.2006 23:09

Jetta -07 1.4 tsi öljypohjan irroitus

ViestiKirjoittaja tomppis » 12.2.2014 22:48

Kyselisin viisaammilta ja kokeneemmilta, että joutuuko tuosta kiposta oikeasti ottamaan moottorin pois saadakseen öljypohjan irti?
Pikaisella katsomisella 2 öljypohjan kiinnitysruuvia on kytkinkopan sisällä ja vaikka laatikkoa irroittaa hieman koneesta niin vauhtipyörä on tiellä.

Hirveä purkaminen saadakseen moottorin irti kun liittimiä on sijoitettu kivasti osien alle piiloon ja letkuja menee joka suuntaan.
Koko keula on jo purettu tieltä pois ja tarkoituksena vaihtaa vähän venttiileitä ja jakoketju sekä öljypumpun ketju jos tuo vielä alkaisi käymään joskus...
Samalla vaivalla menisi uusi kytkin jos koneen joutuu irroittamaan.

Muutkin neuvot kyseiseen operaatioon ovat tervetulleita mikäli jotain tähdellistä tulee mieleen.

Kiitoksia mahdollisista vinkeistä

Tomi

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 12.2.2014 22:53

Mikä moottorikoodi?

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 12.2.2014 23:04

Oletko tarkastanut ettei vauhtipyörässä ole uria pulttien irroitusta varten ?
Viimeksi muokannut ifa, 13.2.2014 2:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

tomppis
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.12.2006 23:09

ViestiKirjoittaja tomppis » 12.2.2014 23:25

Moottorikoodi oli muistaakseni BMY.

Noista koloista en osaa sanoa. Pitäisi olla vauhtipyörän ulkohalkaisijalta asti ura pinnassa, että siihen saisi avaimen suoraan. Ja aika pitkävartinen siinä tapauksessa. Kuusiokolopultteja ovat ja oli sen verran piukassa muut, että en lähtisi pallopäisellä kuusiolla yrittämään minkä saisi vähän vinoon.

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 13.2.2014 0:22

Jos räjäytyskuva on oikeassa niin 20 monikulmaotteista pulttia ja kaikki osoittaa alaspäin ihan kun jo ammoisista ajoista lähtien.

Ton näköinen se olisi jos jotain kertoo.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 13.2.2014 2:11

Useammasta koneesta ne urat löytyy ja ovat juuri noitten pulttien irroitusta varten.

tomppis
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.12.2006 23:09

ViestiKirjoittaja tomppis » 13.2.2014 6:11

Samalta näyttäisi kuin noissa kuvissa. Ongelma nuo vauhtipyörän päässä olevat 2 pientä pulttia. Yritän tänään pyörittää konetta josko noita koloja löytyisi.

Kiitoksia

tomppis
-
Viestit: 5
Liittynyt: 3.12.2006 23:09

ViestiKirjoittaja tomppis » 13.2.2014 21:47

Tuli sitten nypättyä kone pois niin voi katsoa kytkimen samalla.
Kyllä siellä vauhtipyörässä oli urat niin öljypohjan saa pois irroittamatta moottoria kun pyörittelee koneen oikealle kohdalle. Mikäli joku muu alkaa vastaavaan operaatioon.

-tarzi-
-
Viestit: 1963
Liittynyt: 30.10.2008 13:21

ViestiKirjoittaja -tarzi- » 14.2.2014 6:42

Juu ihan helpot ottaa pois ruuvit, paikalleenlaitto onki sit paljon "kivempaa"..


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 23 vierailijaa