Kyselisin viisaammilta ja kokeneemmilta, että joutuuko tuosta kiposta oikeasti ottamaan moottorin pois saadakseen öljypohjan irti?
Pikaisella katsomisella 2 öljypohjan kiinnitysruuvia on kytkinkopan sisällä ja vaikka laatikkoa irroittaa hieman koneesta niin vauhtipyörä on tiellä.
Hirveä purkaminen saadakseen moottorin irti kun liittimiä on sijoitettu kivasti osien alle piiloon ja letkuja menee joka suuntaan.
Koko keula on jo purettu tieltä pois ja tarkoituksena vaihtaa vähän venttiileitä ja jakoketju sekä öljypumpun ketju jos tuo vielä alkaisi käymään joskus...
Samalla vaivalla menisi uusi kytkin jos koneen joutuu irroittamaan.
Muutkin neuvot kyseiseen operaatioon ovat tervetulleita mikäli jotain tähdellistä tulee mieleen.
Kiitoksia mahdollisista vinkeistä
Tomi
Jetta -07 1.4 tsi öljypohjan irroitus
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Moottorikoodi oli muistaakseni BMY.
Noista koloista en osaa sanoa. Pitäisi olla vauhtipyörän ulkohalkaisijalta asti ura pinnassa, että siihen saisi avaimen suoraan. Ja aika pitkävartinen siinä tapauksessa. Kuusiokolopultteja ovat ja oli sen verran piukassa muut, että en lähtisi pallopäisellä kuusiolla yrittämään minkä saisi vähän vinoon.
Noista koloista en osaa sanoa. Pitäisi olla vauhtipyörän ulkohalkaisijalta asti ura pinnassa, että siihen saisi avaimen suoraan. Ja aika pitkävartinen siinä tapauksessa. Kuusiokolopultteja ovat ja oli sen verran piukassa muut, että en lähtisi pallopäisellä kuusiolla yrittämään minkä saisi vähän vinoon.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jos räjäytyskuva on oikeassa niin 20 monikulmaotteista pulttia ja kaikki osoittaa alaspäin ihan kun jo ammoisista ajoista lähtien.
Ton näköinen se olisi jos jotain kertoo.
Ton näköinen se olisi jos jotain kertoo.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa