Golf mk3 Käynnistyy huonosti
Valvoja: ffp jäsenet
Golf mk3 Käynnistyy huonosti
Elikkä! Itellä on Golf mk3 gt 1.8 -92
Vika alkoi ilmetä vasta talven tullessa! Auto on erittäin huono lähtemään käyntiin kylmänä! Saa sahata taivaasee asti ennenku se edes hörähtelee käyntii :/ Sitten kun sen on saanut sahattua käyntii ja ajelee vähän aikaa että kone lämpiää niin toimii moitteetta. Mutta auta armias ku jätät auton taas parkkiin noin 3-4 tunniks ja lähet taas ajamaan nii ei helvetti tule mitää siitä sahaamise määrästä :D AUTTAKAA viisammmat
-Virranjakajan kansi on uusittu
-Tulpat on uusittu
Kyselkää ihmeessä jos pitää yrittää selittää tarkemmin :)
Vika alkoi ilmetä vasta talven tullessa! Auto on erittäin huono lähtemään käyntiin kylmänä! Saa sahata taivaasee asti ennenku se edes hörähtelee käyntii :/ Sitten kun sen on saanut sahattua käyntii ja ajelee vähän aikaa että kone lämpiää niin toimii moitteetta. Mutta auta armias ku jätät auton taas parkkiin noin 3-4 tunniks ja lähet taas ajamaan nii ei helvetti tule mitää siitä sahaamise määrästä :D AUTTAKAA viisammmat
-Virranjakajan kansi on uusittu
-Tulpat on uusittu
Kyselkää ihmeessä jos pitää yrittää selittää tarkemmin :)
Vaikee ruveta tutkimaankaa heti tota vikaa ku ei hirveesti kiinnosta pakkases räplätä :D ei aina heti pääse halliin :P Nii ja jännä oli kans ku tossa pari viikkoo mul toi auto seiso ilman mitää lämmityksiä ja ne kovatkin pakkaset oli välissä ja kävin sit huviksee kokeilee et onkoha virtaa et sattusko käyntii lähtee nii lähti ku palmu alta :D olin vähä aikaa et mitä ihmettä :D
mut sitku ajelee vähä aikaa ja antaa seisoa ja näin niin alkaa heti nuo viat tulemaan :/
Ei auta kun ruveta lueskelemaan aiheesta! :)
Olisikohan tuon Lämpöanturin tekosia tuo vika...
mut sitku ajelee vähä aikaa ja antaa seisoa ja näin niin alkaa heti nuo viat tulemaan :/
Ei auta kun ruveta lueskelemaan aiheesta! :)
Olisikohan tuon Lämpöanturin tekosia tuo vika...
Kiitos paljon vinkkejä antaville :) Apua löytyy heti täältä ku rekistöröity ja rupesi kyselemään :)
Elikkä auto seiso nyt tossa pari päivää ja kokeilin jii_bee:n antamaa vinkkiä että kokeile lämpöanturin johtoirrallaan ja miten ollakkaan auto starttasi kuin palmu alta eli vika taitaa olla rikkinäisessä lämpöanturissa vain? Pystyykö ajamaan ilman tuota johtoa jos se ei ole kiinni että kärsiikö pari päivää ajella ennenkuin uusi osa tulee?
Ensin vielä kokeilin johtokiinni startata ja ei toivookaan että olisi käynnistynyt. Johto irti ja ekalla yrityksellä käyntiin:)
Elikkä auto seiso nyt tossa pari päivää ja kokeilin jii_bee:n antamaa vinkkiä että kokeile lämpöanturin johtoirrallaan ja miten ollakkaan auto starttasi kuin palmu alta eli vika taitaa olla rikkinäisessä lämpöanturissa vain? Pystyykö ajamaan ilman tuota johtoa jos se ei ole kiinni että kärsiikö pari päivää ajella ennenkuin uusi osa tulee?
Ensin vielä kokeilin johtokiinni startata ja ei toivookaan että olisi käynnistynyt. Johto irti ja ekalla yrityksellä käyntiin:)
Tämä poikkeaa nyt vähän asiasta mutta kysäsempä silti :) Elikkä olisko mitään vinkkejä tuohon golfin lämmönpuhaltamiseen,kun minusta tuo ei puhalla läheskään niin kuumaa kun pitäisi. Kennot eilen liotus aineilla puhisteltu ja uudet nesteet laiteltu,termostaatti vaihdettu.Lämpö viisarikaan ei nouse kun 60-70 asteen kohtaan o.O (onko normaalia) isälläni on golfin 1.8 farkku ja siinä lämpöviisari nousee puoleen väliin ja puhaltaa helkkari hyvi lämmintä :) Jos olisi jotain vinkkejä nii olisin taas tosi kiitollinen :D
Niin ja sit kaverilla on vento ja se puhaltaa iha käsittämättömän lämmintä siis neloselle ku laittaa puhaltaa ja käde siihe ikkunan vieressä oleviin tuuletuskanavien eteen nii ei siinä kärsi kättä pitää ku polttaa jo :D
Niin ja sit kaverilla on vento ja se puhaltaa iha käsittämättömän lämmintä siis neloselle ku laittaa puhaltaa ja käde siihe ikkunan vieressä oleviin tuuletuskanavien eteen nii ei siinä kärsi kättä pitää ku polttaa jo :D
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Termostaatti on myös niitä osia joka volkkariin kannattaa hankkia alkuperäisosana.
Oman kolmosfarkun lämpömittarin viisari nousi talvisin hätäisesti 70 asteeseen. Vaihdoin tarviketermarin > parannusta 10 astetta ja vuoden päästä viisari napotti jälleen 70 asteessa. Tilalle uusi VW-osa > 90 astetta on ollut normaali käyntilämpötila ainakin pari vuotta.
Oman kolmosfarkun lämpömittarin viisari nousi talvisin hätäisesti 70 asteeseen. Vaihdoin tarviketermarin > parannusta 10 astetta ja vuoden päästä viisari napotti jälleen 70 asteessa. Tilalle uusi VW-osa > 90 astetta on ollut normaali käyntilämpötila ainakin pari vuotta.
Kävin tänää merkkiliikkeessä ja tarvike liikkeessä. Noh merkkiliikkeessä alkuperänen termostaatti oli 50 ja katoin vielä sitä termostaattia tarkemmi minkä näköne onko eroa toho tarvike termostaatteihin. sit menin toiseen kauppaan ja kysyin saanko nähä sen wahlerin mikä mulla on paikallaan nii ihan erinäkönen laitos. sit se sano että katoha tätä halvempaa beeriä (olikoha ton merkkine mut kumminhi) Nii sit se halvin näytti tismalleen samanlaiselta kun alkuperänen ja asteet oli siin 87 :O ostin sit halvemma ja maanantaina ajattelin kiinni laittaa :)
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Jep elikkä termostaati vaihdolla ei muuttunut mitään ei siis mitään. Samanlainen on vieläki. Lämmöt pysyy viisari mukaa pikkuse alle 70 ja haaleeta puhaltaa. Kävin tilaamassa äsken uuden lämppärin kennon ja se pitäisi ite ruveta vaihtamaan vaikka on aivan saatanan ärsyttävä vaihdella ku kaveri kerra vaihto ja sano että ei toista kertaa vaihda :D Autopuolella epäilivät just että kenno olisi hajalla mutta silti outoa että ei nestettä valuta sisälle tai hävitä. En perkele enää ymmärä tuota autoo.
Joo tos vähä aika sit just koululla kattovat koneelta sen hihnan pyörimis suunnat tai mitkä olikaan nii kyllä se vissii oikein siinä on :/ Vielä pitää miettiä tota kennonki vaihtamista. Kun Kaveri sano äske että outoa sitku ei vuoda nestettä sisälle tai huurruta ikkunoita että onko se kennossa nyt vika.
Elikkäpä lämmönpuhaltamisen vika vissiin sit korjaantu.
Vaihdoin kennolle menevät "tulo ja meno" letkut toisin päin. Ja kappas lämmintä puhaltaa nii että tuuletus aukot meinaa sulaa :) Lämmöt pysyy edelleen kyllä pikkuse alle 70 ja nesteet sisällä ja letkut lämpimiä et kaikki on normaalia vaikka vaihto toisinpäin letkut :) Letkut on vissii olleet vika päin kennossa kiinni jo silloin ku auton ostin :D Noh onneks nyt puhaltaa hyvin :)
Vaihdoin kennolle menevät "tulo ja meno" letkut toisin päin. Ja kappas lämmintä puhaltaa nii että tuuletus aukot meinaa sulaa :) Lämmöt pysyy edelleen kyllä pikkuse alle 70 ja nesteet sisällä ja letkut lämpimiä et kaikki on normaalia vaikka vaihto toisinpäin letkut :) Letkut on vissii olleet vika päin kennossa kiinni jo silloin ku auton ostin :D Noh onneks nyt puhaltaa hyvin :)
Onneksi olkoon. Oisko ollut möhnää kennossa, joka nyt lähti liikkeelle? Itsellä on lämmintä piisannnut kun on vaihtanut risoja termostaatteja. Kovilla pakkasilla on pitänyt laittaa joskus pahvia jäähdyttäjän kennon eteen, ettei pakkasviima jäähdytä konetta liikaa.
Ansiokasta, että olet laitttanut lopputulokset foorumille kaikkien luettavaksi. Vastauksia kysymyksiin saa yleensä paremmin, jos aloittaa uudesta asiasta uuden aiheen.
Ansiokasta, että olet laitttanut lopputulokset foorumille kaikkien luettavaksi. Vastauksia kysymyksiin saa yleensä paremmin, jos aloittaa uudesta asiasta uuden aiheen.
Lämpöviisari ei tahdo nousta millään
Joo en osaa oikein käyttää foorumia vielä kunnolla olisin tehnyt uuden aiheen mutta kokeilen jos vastauksia vielä tätä kautta saisi :)
Elikkä niiku aikasemmin tossa mainihhi tost lämpöviisarista et se ei nouse kun pikkuse alle 70.
Mikä tekee tämän kun ei tahdo nousta? Paikallaan ollessa kyllä nostaa ku mulla ei ole flekti piuha kiinni ku kokeilin et toimiiko koko viisari yli 70 mutta toimii se. Isälläni kun on se farkku malli tosta ja sama kone niin kyllä nostaa hyvin siihen puoleen väliin (mihin vissiin pitäisikin)
Osaako kukaan auttaa?
Mulla oli vähä vikaa tossa lämpöanturissa mutta voiko se tehä sen? kun se kerta toimii tohon alle 70 ja näin. Hmmm
Elikkä niiku aikasemmin tossa mainihhi tost lämpöviisarista et se ei nouse kun pikkuse alle 70.
Mikä tekee tämän kun ei tahdo nousta? Paikallaan ollessa kyllä nostaa ku mulla ei ole flekti piuha kiinni ku kokeilin et toimiiko koko viisari yli 70 mutta toimii se. Isälläni kun on se farkku malli tosta ja sama kone niin kyllä nostaa hyvin siihen puoleen väliin (mihin vissiin pitäisikin)
Osaako kukaan auttaa?
Mulla oli vähä vikaa tossa lämpöanturissa mutta voiko se tehä sen? kun se kerta toimii tohon alle 70 ja näin. Hmmm
jii bee:n kanssa samaa mieltä, alkuperäinen termostaatti toimii 3-korisessa, tarvikkeet eivät kunnolla, itse tuon myös testannut pari kertaa.
lämpöanturin vaihto on helppo tehdä, aloita siitä, jos ei parane, sitten vaan hakemaan se alkuperäinen (kallis) termostaatti.. (tosin termostaatti se mun mielestä olisi vikana.)
ylä ja alavesiletkua oot taputellut, että ovat molemmat kuumia, kun mittarin mukaan 70 astetta lämpö?
edit:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=86 ... ht=#862016
lämpöanturin vaihto on helppo tehdä, aloita siitä, jos ei parane, sitten vaan hakemaan se alkuperäinen (kallis) termostaatti.. (tosin termostaatti se mun mielestä olisi vikana.)
ylä ja alavesiletkua oot taputellut, että ovat molemmat kuumia, kun mittarin mukaan 70 astetta lämpö?
edit:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=86 ... ht=#862016
Joo ostin iten ton behlerin mikä kuulema on alkuperäisten valmistajien tekemä mut et ainakaan auttanut asiaa yhtään :/ pitää vissiin kokeilla vielä alkuperäistä termostaattia sitte viimeisenä vaihto ehtona :) mut alottaa kumminki uudesta lämpö anturista ensin :)
Joo olen taputellut letkuja kun mittari näyttää sitä 70astetta ja kyllä tuntuu kuumemmalta mitä mitä mittari minusta näyttää :D
Joo olen taputellut letkuja kun mittari näyttää sitä 70astetta ja kyllä tuntuu kuumemmalta mitä mitä mittari minusta näyttää :D
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 27 vierailijaa