pakokaasutestin arvot, meneekö läpi katsastuksesta?
Valvoja: ffp jäsenet
pakokaasutestin arvot, meneekö läpi katsastuksesta?
Katoin tänään Boran pakokaasuarvot huoltamolla, mutta en ymmärrä tästä kuitista mitään, joten meneekö auto läpi katsastuksesta tämän kuitin perusteella?
Tyhjäkäynnillä:
% vol CO = 0.163
% vol CO2 = 13.28
% vol O2 = 2.78
ppm vol HC = 63
Lambda = 1.133
% vol COvrai = 0.182
Kierroksilla:
% vol CO = 0.168
% vol CO2 = 14.95
% vol O2 = 0.32
ppm vol HC = 63
Lambda = 1.006
% vol COvrai = 0.168
Meneekö siis läpi? Onko joku arvo "hilkulla" vai onko kaikki reilusti sallituissa lukemissa? Jos jokin on "hilkulla" niin mikä voisi olla vikana?
Tyhjäkäynnillä:
% vol CO = 0.163
% vol CO2 = 13.28
% vol O2 = 2.78
ppm vol HC = 63
Lambda = 1.133
% vol COvrai = 0.182
Kierroksilla:
% vol CO = 0.168
% vol CO2 = 14.95
% vol O2 = 0.32
ppm vol HC = 63
Lambda = 1.006
% vol COvrai = 0.168
Meneekö siis läpi? Onko joku arvo "hilkulla" vai onko kaikki reilusti sallituissa lukemissa? Jos jokin on "hilkulla" niin mikä voisi olla vikana?
Läpi menee että heilahtaa:
pakokaasupäästöt A-katsastus
Toki kuitissa pitää olla muutakin ko. kuin arvot paperilla.
pakokaasupäästöt A-katsastus
Toki kuitissa pitää olla muutakin ko. kuin arvot paperilla.
Kävin taas koittamassa pakokaasut ennen katsastusta. Huoltomiehestä en ottanut aivan selvää, mutta se käsitys jäi, että läpi menee, mutta kysyn täältä vielä varmistuksen.
tyhjäkäynti:
% vol CO = 0.057
% vol CO2 = 14.76
% vol O2 = 0.51
ppm vol HC = 55
Lambda = 1.019
% vol COvrai = 0.058
Kierroksilla:
% vol CO = 0.008
% vol CO2 = 15.12
% vol O2 = 0.00
ppm vol HC = 19
Lambda = 0.999
% vol COvrai = 0.008
tyhjäkäynti:
% vol CO = 0.057
% vol CO2 = 14.76
% vol O2 = 0.51
ppm vol HC = 55
Lambda = 1.019
% vol COvrai = 0.058
Kierroksilla:
% vol CO = 0.008
% vol CO2 = 15.12
% vol O2 = 0.00
ppm vol HC = 19
Lambda = 0.999
% vol COvrai = 0.008
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Ei ehkä olisikaan, mutta kyllä ne taas vuoden päästä katsastuksen aikoihin on unohtanut :D
Epäselvyys jäi siitä, että onko nuo muut arvot huoltamolta saadussa "kuitissa" olevista arvoista (pl. CO (%), HC (ppm) ja Lambda) hyödyttömiä katsastuksen kannalta kun niistä ei tuolla linkissä mainita mitään?
Epäselvyys jäi siitä, että onko nuo muut arvot huoltamolta saadussa "kuitissa" olevista arvoista (pl. CO (%), HC (ppm) ja Lambda) hyödyttömiä katsastuksen kannalta kun niistä ei tuolla linkissä mainita mitään?
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Mitäs virkaa noilla muilla arvoilla oikeastaan on? Vai kertooko ne kokeneelle asentajalle jotain oleellista koneen toiminnasta?
Muistelisin että ne olisi laskennallisia arvoja varsinaisista mitatuista kemikaaleista ja ilmotettasko ne vaan siks kun ne on saatavilla kuin itsestään? Ton takia happea ei saisi olla liikaa koska se sekoittaa laskut muista pitoisuuksista.
Muistelisin että ne olisi laskennallisia arvoja varsinaisista mitatuista kemikaaleista ja ilmotettasko ne vaan siks kun ne on saatavilla kuin itsestään? Ton takia happea ei saisi olla liikaa koska se sekoittaa laskut muista pitoisuuksista.
Viimeksi muokannut H. Jormalainen, 4.2.2014 18:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Täh? Eli se on isovelivalvoo meininkiä kun katastusmies antaa tiedoksi että mitä ne päästöt varsinaisesti oli, jolla tiedolla pääsee usein vian lähteille?
Olisiko siis nyt kansalaisen aseman parantamiseksi muutettava katsastusjärjestelmää. Katsastuksesta saa joko hylätyn tai hyväksytyn lopputuloksen, mutta ei kerrota minkä takia! Siinä sitten tehdään toinen vastaava tarkastus korjaamolla ja yritetään löytää viat uusiksi.
Olisiko siis nyt kansalaisen aseman parantamiseksi muutettava katsastusjärjestelmää. Katsastuksesta saa joko hylätyn tai hyväksytyn lopputuloksen, mutta ei kerrota minkä takia! Siinä sitten tehdään toinen vastaava tarkastus korjaamolla ja yritetään löytää viat uusiksi.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
Kun mulla katsastus hyväksytään niin muualla otettu päästölappu on pitänyt jättää konttorille, mikä on OK sen uskottavuuden takia koska eivät ole itse mitanneet. Eli varmuudeksi arkistoidaan.
Silti kun päästöt menee kaikilta osin läpi, niin mitä väliä sillä katsastusasemalle on millä arvoilla on menty läpi? Aina on otettu ylös numeroina, eikä kyllä/ei. Kerran kun sen suuntaista kysyin niin vastaus oli joku umpimähkäinen että "nää menee eteenpäin". En tiedä kuinka pitkälle ja miksi.
Mun mielestä se olisi katsurillekin helpompi kun kone sanoisi läpi tai ei. Ja rasti lapulle oikeaan ruutuun.
Silti kun päästöt menee kaikilta osin läpi, niin mitä väliä sillä katsastusasemalle on millä arvoilla on menty läpi? Aina on otettu ylös numeroina, eikä kyllä/ei. Kerran kun sen suuntaista kysyin niin vastaus oli joku umpimähkäinen että "nää menee eteenpäin". En tiedä kuinka pitkälle ja miksi.
Mun mielestä se olisi katsurillekin helpompi kun kone sanoisi läpi tai ei. Ja rasti lapulle oikeaan ruutuun.
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 44 vierailijaa