Golf mk3 Käynnistyy huonosti

Kaikki bensiinimootterihin ja niihin liittyvään tekniikkaan keskittyvä

Valvoja: ffp jäsenet

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

Golf mk3 Käynnistyy huonosti

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 30.1.2014 13:45

Elikkä! Itellä on Golf mk3 gt 1.8 -92
Vika alkoi ilmetä vasta talven tullessa! Auto on erittäin huono lähtemään käyntiin kylmänä! Saa sahata taivaasee asti ennenku se edes hörähtelee käyntii :/ Sitten kun sen on saanut sahattua käyntii ja ajelee vähän aikaa että kone lämpiää niin toimii moitteetta. Mutta auta armias ku jätät auton taas parkkiin noin 3-4 tunniks ja lähet taas ajamaan nii ei helvetti tule mitää siitä sahaamise määrästä :D AUTTAKAA viisammmat

-Virranjakajan kansi on uusittu
-Tulpat on uusittu

Kyselkää ihmeessä jos pitää yrittää selittää tarkemmin :)

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 30.1.2014 14:07

Hakusanoilla "käynnisty AND kylmänä" löytyy keskustelua. Sinun pitäisi antaa vähän lisää infoa. Vikakoodit nyt ainakin. Turhaa vaihtaa sokkona osia.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 30.1.2014 14:12

Okeei! Pitää ruveta tuolta lueskelee jos jotain apua löytysi! Ja nii varmaa pitäski käydä luetuttamassa nuo vikakoodit :) Alkaa usko loppumaa tuo auton kanssa :D

Ja unohtu sanoa että auto on saksantuonti :)

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 30.1.2014 14:20

"älä epäile- usko ainoastaan" ;) ihan maalaisjärki, foorumi ja VAGcom riittää näitten vehkeitten kanssa. Vikakoodit ilmenee sitten vain vika päällä. Saattaa olla turhaa lukea niitä kuumalla koneella. Saksasta mäkin olen pari helmeä hakenut.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 30.1.2014 14:34

Vaikee ruveta tutkimaankaa heti tota vikaa ku ei hirveesti kiinnosta pakkases räplätä :D ei aina heti pääse halliin :P Nii ja jännä oli kans ku tossa pari viikkoo mul toi auto seiso ilman mitää lämmityksiä ja ne kovatkin pakkaset oli välissä ja kävin sit huviksee kokeilee et onkoha virtaa et sattusko käyntii lähtee nii lähti ku palmu alta :D olin vähä aikaa et mitä ihmettä :D

mut sitku ajelee vähä aikaa ja antaa seisoa ja näin niin alkaa heti nuo viat tulemaan :/


Ei auta kun ruveta lueskelemaan aiheesta! :)


Olisikohan tuon Lämpöanturin tekosia tuo vika...

Boah
-
Viestit: 130
Liittynyt: 16.9.2010 23:35

ViestiKirjoittaja Boah » 30.1.2014 19:32

Kannattaa katsoa onko puola halki. Ei ehkä hirveän potentiaalinen kuivan kelin ongelma, mutta helppo tarkistaa. Säröjen löytäminen vaatii tosin tarkkuutta. Omassa tuon vaihto auttoi starttipulmiin.

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 30.1.2014 19:45

Vaikuttaisi vahvasti vialliselta lämpötila-anturilta. Löytyy ylävesiletkun laipasta, anturi kannattaa hakea VW:n tiskiltä.

Kokeile startata anturin johto irrallaan. Saattaa lähteä käyntiin ilman sahaamista.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 31.1.2014 11:49

Kiiitoksia vinkeistä pitääpä kokeilla ja kertoa sit mite käy :)

kurvimies
-
Viestit: 119
Liittynyt: 27.11.2012 21:28

ViestiKirjoittaja kurvimies » 2.2.2014 14:49

Seuraava klassikkoveikkaus tarjolle: kuminen imulaippa 1-pisteruiskun ruiskurungon alta / imusarjan päältä on ohittanut parasta ennen -päiväyksensä. Se on kuluva osa näissä. Lämpölaajeneminen voisi aiheuttaa ja tiivistää ilmavuotoa. Hakusanoilla lisää tietoa...

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 2.2.2014 16:56

Kiitos paljon vinkkejä antaville :) Apua löytyy heti täältä ku rekistöröity ja rupesi kyselemään :)

Elikkä auto seiso nyt tossa pari päivää ja kokeilin jii_bee:n antamaa vinkkiä että kokeile lämpöanturin johtoirrallaan ja miten ollakkaan auto starttasi kuin palmu alta eli vika taitaa olla rikkinäisessä lämpöanturissa vain? Pystyykö ajamaan ilman tuota johtoa jos se ei ole kiinni että kärsiikö pari päivää ajella ennenkuin uusi osa tulee?

Ensin vielä kokeilin johtokiinni startata ja ei toivookaan että olisi käynnistynyt. Johto irti ja ekalla yrityksellä käyntiin:)

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 2.2.2014 18:46

Hyvä kun löyty vika. Pitää painaa mieleen tuo lämpöanturi-ilmiö. Muistathan kertoa sit kertoa lopputuloksen, kun auto on kunnossa. Kummasti innostaa antaa täällä neuvoja, kun oma arvaus tai tieto onkin osunut kohdalle.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 3.2.2014 20:46

Tottakai muistan ja ilmoitan loppuasiasta miten käy :)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 4.2.2014 15:11

Pystyykö ajamaan ilman tuota johtoa jos se ei ole kiinni että kärsiikö pari päivää ajella ennenkuin uusi osa tulee?

Veikkaisin että Golpero saattaa olla normaalia janoisempi..?
Kun omassa Ventossa oli samaa vaivaa, starttasin piuha irti, annoin käydä hetken ja laitoin liittimen takaisin kiinni.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 4.2.2014 18:05

Okei kiitti eli pitää osa hommata pikimiten :)

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 6.2.2014 12:54

Tämä poikkeaa nyt vähän asiasta mutta kysäsempä silti :) Elikkä olisko mitään vinkkejä tuohon golfin lämmönpuhaltamiseen,kun minusta tuo ei puhalla läheskään niin kuumaa kun pitäisi. Kennot eilen liotus aineilla puhisteltu ja uudet nesteet laiteltu,termostaatti vaihdettu.Lämpö viisarikaan ei nouse kun 60-70 asteen kohtaan o.O (onko normaalia) isälläni on golfin 1.8 farkku ja siinä lämpöviisari nousee puoleen väliin ja puhaltaa helkkari hyvi lämmintä :) Jos olisi jotain vinkkejä nii olisin taas tosi kiitollinen :D

Niin ja sit kaverilla on vento ja se puhaltaa iha käsittämättömän lämmintä siis neloselle ku laittaa puhaltaa ja käde siihe ikkunan vieressä oleviin tuuletuskanavien eteen nii ei siinä kärsi kättä pitää ku polttaa jo :D

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 6.2.2014 13:16

Jumittaisko termostaatti auki.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 6.2.2014 18:03

Ai tuohon ventoon miks puhaltaa kuumaa nii termostaatti jumittaa auki vai siis tossa mun viassa et ei kunnolla puhalla nii termostaatti jumittas?

RaSaVili
-
Viestit: 19
Liittynyt: 9.11.2007 11:51

ViestiKirjoittaja RaSaVili » 6.2.2014 21:01

Varmastikin sun auton ongelmaan on syynä auki oleva termari.
Mun Vento teki samaa ja ongelma korjaantu termarin vaihdolla.
Vaikka sen jo vaihdoitkin niin viallinen taitaapi olla.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 6.2.2014 22:00

Okeei pitääpä vaihella sekin :) kiitti vain taas katotaan miten käy :)

jii_bee
-
Viestit: 2416
Liittynyt: 19.8.2003 21:00

ViestiKirjoittaja jii_bee » 6.2.2014 22:24

Termostaatti on myös niitä osia joka volkkariin kannattaa hankkia alkuperäisosana.

Oman kolmosfarkun lämpömittarin viisari nousi talvisin hätäisesti 70 asteeseen. Vaihdoin tarviketermarin > parannusta 10 astetta ja vuoden päästä viisari napotti jälleen 70 asteessa. Tilalle uusi VW-osa > 90 astetta on ollut normaali käyntilämpötila ainakin pari vuotta.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 7.2.2014 0:10

Paljoka suunilleen maksaa sit tuo merkki termostaatti? Et onko huomattavampiki hinta ero :D

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 7.2.2014 11:02

Yli 40€. Sinne voi laittaa laadukkaan tarvikkeenkin esim. wahlerin.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 7.2.2014 12:48

Kävin tänää merkkiliikkeessä ja tarvike liikkeessä. Noh merkkiliikkeessä alkuperänen termostaatti oli 50 ja katoin vielä sitä termostaattia tarkemmi minkä näköne onko eroa toho tarvike termostaatteihin. sit menin toiseen kauppaan ja kysyin saanko nähä sen wahlerin mikä mulla on paikallaan nii ihan erinäkönen laitos. sit se sano että katoha tätä halvempaa beeriä (olikoha ton merkkine mut kumminhi) Nii sit se halvin näytti tismalleen samanlaiselta kun alkuperänen ja asteet oli siin 87 :O ostin sit halvemma ja maanantaina ajattelin kiinni laittaa :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 7.2.2014 13:02

Jos se on Behr niin sekin on OEM-osien valmistaja.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 8.2.2014 0:40

Eli onko se OEM sit merkki kohtasten valmistaja vai?

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 8.2.2014 0:43

Original Equipment Manufacturer.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 11.2.2014 13:25

Jep elikkä termostaati vaihdolla ei muuttunut mitään ei siis mitään. Samanlainen on vieläki. Lämmöt pysyy viisari mukaa pikkuse alle 70 ja haaleeta puhaltaa. Kävin tilaamassa äsken uuden lämppärin kennon ja se pitäisi ite ruveta vaihtamaan vaikka on aivan saatanan ärsyttävä vaihdella ku kaveri kerra vaihto ja sano että ei toista kertaa vaihda :D Autopuolella epäilivät just että kenno olisi hajalla mutta silti outoa että ei nestettä valuta sisälle tai hävitä. En perkele enää ymmärä tuota autoo.

ifa
-
Viestit: 2527
Liittynyt: 17.11.2004 14:44

ViestiKirjoittaja ifa » 11.2.2014 13:46

Kiertääkö apulaitehihna vesipumpun oikein eli vetää pumpua sisäpuolella ?

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 11.2.2014 14:15

Joo tos vähä aika sit just koululla kattovat koneelta sen hihnan pyörimis suunnat tai mitkä olikaan nii kyllä se vissii oikein siinä on :/ Vielä pitää miettiä tota kennonki vaihtamista. Kun Kaveri sano äske että outoa sitku ei vuoda nestettä sisälle tai huurruta ikkunoita että onko se kennossa nyt vika.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 11.2.2014 14:18

Pitää silti tuo pyörimis suunta tarkistaa toisen kerran!

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 12.2.2014 21:26

Elikkäpä lämmönpuhaltamisen vika vissiin sit korjaantu.

Vaihdoin kennolle menevät "tulo ja meno" letkut toisin päin. Ja kappas lämmintä puhaltaa nii että tuuletus aukot meinaa sulaa :) Lämmöt pysyy edelleen kyllä pikkuse alle 70 ja nesteet sisällä ja letkut lämpimiä et kaikki on normaalia vaikka vaihto toisinpäin letkut :) Letkut on vissii olleet vika päin kennossa kiinni jo silloin ku auton ostin :D Noh onneks nyt puhaltaa hyvin :)

jukki60
-
Viestit: 160
Liittynyt: 25.7.2009 12:17

ViestiKirjoittaja jukki60 » 12.2.2014 23:28

Onneksi olkoon. Oisko ollut möhnää kennossa, joka nyt lähti liikkeelle? Itsellä on lämmintä piisannnut kun on vaihtanut risoja termostaatteja. Kovilla pakkasilla on pitänyt laittaa joskus pahvia jäähdyttäjän kennon eteen, ettei pakkasviima jäähdytä konetta liikaa.

Ansiokasta, että olet laitttanut lopputulokset foorumille kaikkien luettavaksi. Vastauksia kysymyksiin saa yleensä paremmin, jos aloittaa uudesta asiasta uuden aiheen.

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

Lämpöviisari ei tahdo nousta millään

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 17.2.2014 12:17

Joo en osaa oikein käyttää foorumia vielä kunnolla olisin tehnyt uuden aiheen mutta kokeilen jos vastauksia vielä tätä kautta saisi :)

Elikkä niiku aikasemmin tossa mainihhi tost lämpöviisarista et se ei nouse kun pikkuse alle 70.

Mikä tekee tämän kun ei tahdo nousta? Paikallaan ollessa kyllä nostaa ku mulla ei ole flekti piuha kiinni ku kokeilin et toimiiko koko viisari yli 70 mutta toimii se. Isälläni kun on se farkku malli tosta ja sama kone niin kyllä nostaa hyvin siihen puoleen väliin (mihin vissiin pitäisikin)

Osaako kukaan auttaa?

Mulla oli vähä vikaa tossa lämpöanturissa mutta voiko se tehä sen? kun se kerta toimii tohon alle 70 ja näin. Hmmm

hanski
-
Viestit: 1193
Liittynyt: 30.1.2004 22:31

ViestiKirjoittaja hanski » 17.2.2014 14:29

jii bee:n kanssa samaa mieltä, alkuperäinen termostaatti toimii 3-korisessa, tarvikkeet eivät kunnolla, itse tuon myös testannut pari kertaa.

lämpöanturin vaihto on helppo tehdä, aloita siitä, jos ei parane, sitten vaan hakemaan se alkuperäinen (kallis) termostaatti.. (tosin termostaatti se mun mielestä olisi vikana.)

ylä ja alavesiletkua oot taputellut, että ovat molemmat kuumia, kun mittarin mukaan 70 astetta lämpö?

edit:
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?p=86 ... ht=#862016

Einoleevi
-
Viestit: 21
Liittynyt: 30.1.2014 13:36

ViestiKirjoittaja Einoleevi » 17.2.2014 20:30

Joo ostin iten ton behlerin mikä kuulema on alkuperäisten valmistajien tekemä mut et ainakaan auttanut asiaa yhtään :/ pitää vissiin kokeilla vielä alkuperäistä termostaattia sitte viimeisenä vaihto ehtona :) mut alottaa kumminki uudesta lämpö anturista ensin :)

Joo olen taputellut letkuja kun mittari näyttää sitä 70astetta ja kyllä tuntuu kuumemmalta mitä mitä mittari minusta näyttää :D


Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa