seat exeo akunvaihto (2.0Tdi)

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

seat exeo akunvaihto (2.0Tdi)

ViestiKirjoittaja petedad » 21.1.2014 8:44

Lueskelin tuossa että ainkain audi a4 b7:ssa pitää vcds:llä koodata akunvaihto, tehdäänkö pirkka audissakin sama? Ja kuinka se tapahtuu?? Kiitos

petedad
-
Viestit: 102
Liittynyt: 17.5.2007 10:28

ViestiKirjoittaja petedad » 30.1.2014 16:09

Eikö kelllään ole kokemusta? Edes tuon audi a7;n osalta, samaa tekniikkaa kun ovat??


HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 30.1.2014 19:12

Jos ei ole akun valvontaa, niin ei tartte koodailla.

HuHu
-
Viestit: 454
Liittynyt: 21.7.2011 17:21

ViestiKirjoittaja HuHu » 30.1.2014 19:15

Jos ei ole akun valvontaa, niin ei tartte koodailla.

twin
-
Viestit: 130
Liittynyt: 8.8.2003 13:02

ViestiKirjoittaja twin » 30.1.2014 20:48

Onko autossa start/stoppia tai jarrutusenergian talteenottoa? Jos ei -> ei tarvetta koodaukselle.

Asennetut moduulit näkee VCDS:n kautta CAN-väyläohjaimelta. Jos tuota 61-Battery Regulationia ei ole, ei tarvetta koodaukselle ole.

Touranissa -09 2.0TDi (BMM) ei ole S/S eikä jarrutus energian talteenottoa, ei ole aktivinen tuo 61-Battery Regulation controlleri. Joten ei ollut tarvetta kertoa autolle, kun sinne AGM-akun vaihdoin.

kvaan
-
Viestit: 121
Liittynyt: 11.1.2010 17:03

ViestiKirjoittaja kvaan » 2.2.2014 10:15

Täällä yks autosähkömies vaihtaa akun sillä lailla, että se laittaa starttikaapeleilla vara-akun ensin siihen rinnalle ja sitten vasta irrottaa auton oman akun. Autossa siis pysyy virta koko ajan päälä ja tietsikka ei edes huomaa, että oma akku on ollut välillä pois.
Varmasti hyvä konsti näille uusille autoille.

maneesi
-
Viestit: 333
Liittynyt: 13.5.2004 17:36

ViestiKirjoittaja maneesi » 2.2.2014 12:33

Omassa B7 ei ainakaan ole mitään akunvalvontaa, joten itse ainakin olen akkuni vaihtanut tyyliin. Vanha irti ja uusi tilalle, eikä ole viä kottero sekaisin :)

H. Jormalainen
-
Viestit: 16030
Liittynyt: 23.7.2003 9:30
Viesti:

ViestiKirjoittaja H. Jormalainen » 2.2.2014 12:51

Tuo on ihan hyvä idea pitää koko ajan jännitteisenä. Tuntuu että monissa autoissa kumminkin kestää vähän aikaa ennen kun systeemit nollautuu akun irrotuksen takia. Eli ripeä asentaja ei tarvi "varajännitettä".


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 30 vierailijaa