passat -97 1.8 turbo ei käynnisty, boxi vika?
Valvoja: ffp jäsenet
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
passat -97 1.8 turbo ei käynnisty, boxi vika?
Alkaa loppua huumori, mikä tota resua vaivaa. Sammui tyhjäkäynniltä viikko sitten, vikana bensa pumppu.. tai no ei pyörinyt silloin eikä pyöri nyt vaikka pumppu uusittu.
Elikkäs: pumppu oli jumissa mutta -25 pakkasessa neljä tuntia tapeltuani ja pumpun vaihdettuani sain huomata ettei pumpulle tule virtaa kuin n. 0.7v virta päällä sekä startatessa. Sama onneton virta tulee pumpun sulakkeelle (olikohan 28) ja sama juttu moottorinohjauksen sulakkeella (29).
Releessä ei ole vika. (uusi hommattu ja vanha testattu) ja virtakin sille tulee.
Pumppu pelaa nastat yhdistämällä.
Vikakoodeja ei pysty lukemaan, ainakaan autocom ei pääse sisälle koska tod. näk. obd pistokkeeltakin puuttuu virta tai jotain??
Maadoituksia varmisteltu, ei auta.
Boxille tulee ainakin virta ja maa kuten kuuluu
Pääsulakkeita tutkittu sen mitä niitä nyt löytyi (iso 50A releiden lähellä ym).
Virtalukolta ainakin virta ja heräte vaikuttas lähtevän....jatketaan vielä tutkimuksia.
Ajonesto ei voi olla päällä koska on ohitettu ja vaikka oliskin niin antaahan se silti pumpun pyöriä ja käynnistyä.
Käynnistyksen releitä ym. ei ole pahemmmin tullut tutkittua vielä koska ei löydy oikeen kunnon kaaviota että mikä on mikä ja sama juttu releiden sekä sulakkeiden sijaintien kanssa, autodatan mukaan pitäis olla m.boxin lähettyvillläkin releitä ym. mutta ei vaan ole, ei oikeastaan missään muualla kuin kuskin jalkatilassa.
Ei enään ymmärrä että mitä pirua tapahtui ja missä välissä, lisävirtaahan piti toki antaa moneen otteeseen ja nytkin ollut laturissa pari päivää mutta mitä sitten..
Tarjoan pullakahvit rikoksen tekijän kiinnisaamiseen johtavalle vihjeen antajalle
Elikkäs: pumppu oli jumissa mutta -25 pakkasessa neljä tuntia tapeltuani ja pumpun vaihdettuani sain huomata ettei pumpulle tule virtaa kuin n. 0.7v virta päällä sekä startatessa. Sama onneton virta tulee pumpun sulakkeelle (olikohan 28) ja sama juttu moottorinohjauksen sulakkeella (29).
Releessä ei ole vika. (uusi hommattu ja vanha testattu) ja virtakin sille tulee.
Pumppu pelaa nastat yhdistämällä.
Vikakoodeja ei pysty lukemaan, ainakaan autocom ei pääse sisälle koska tod. näk. obd pistokkeeltakin puuttuu virta tai jotain??
Maadoituksia varmisteltu, ei auta.
Boxille tulee ainakin virta ja maa kuten kuuluu
Pääsulakkeita tutkittu sen mitä niitä nyt löytyi (iso 50A releiden lähellä ym).
Virtalukolta ainakin virta ja heräte vaikuttas lähtevän....jatketaan vielä tutkimuksia.
Ajonesto ei voi olla päällä koska on ohitettu ja vaikka oliskin niin antaahan se silti pumpun pyöriä ja käynnistyä.
Käynnistyksen releitä ym. ei ole pahemmmin tullut tutkittua vielä koska ei löydy oikeen kunnon kaaviota että mikä on mikä ja sama juttu releiden sekä sulakkeiden sijaintien kanssa, autodatan mukaan pitäis olla m.boxin lähettyvillläkin releitä ym. mutta ei vaan ole, ei oikeastaan missään muualla kuin kuskin jalkatilassa.
Ei enään ymmärrä että mitä pirua tapahtui ja missä välissä, lisävirtaahan piti toki antaa moneen otteeseen ja nytkin ollut laturissa pari päivää mutta mitä sitten..
Tarjoan pullakahvit rikoksen tekijän kiinnisaamiseen johtavalle vihjeen antajalle
Viimeksi muokannut irriterande, 23.1.2014 12:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
Eihän pumpulle tule tietenkään virtaa, jos auto ei ole käynnissä. Ja jos ja kun moottori sammuu, pysähtyy myös pumppu. Tämä on ihan ominaisuus & turvallisuustekijä.
Jos auto on ollut pidempään (vaikkapa yön yli) koskematta, niin tuleeko pumpulle silloin virtaa, kun avaat kuljettajan oven? Pumpun pitäisi pyörähtää parin sekunnin ajan (paineistaa polttoainejärjestelmä), kun kuljettajan ovi avataan. Tästä seuraavan kerran pumppu lähtee pyörimään, kun auto lähtee käyntiin.
Eli jos sytytysvirta päällä mittailet pumpulle tulevaa jännitettä auto sammuksissa, niin ihan normaalia ettei mittari sano juuri mitään.
Auto starttaa ilmeisesti kuitenkin normaalisti? Jos, niin sitten ECU ei saa pyörintänopeustietoa ja näinollen osaa käynnistää polttoainepumppua. Startin pyörittäminen ei muistaakseni antanut vielä riittävää signaalia polttoainepumpun päälle kytkemiseksi, eli tarvitaan enemmän kierroksia (autro käyntiin).
Tästä en ole ihan 100% varma, että saako polttoainepumppu pyörintänoepustietonsa kampiakselilta vai nokalta? Toki vika VOI olla jossain muuallakin, mutta nämä tulivat itsellä ensimmäisenä mieleen.
Jos auto on ollut pidempään (vaikkapa yön yli) koskematta, niin tuleeko pumpulle silloin virtaa, kun avaat kuljettajan oven? Pumpun pitäisi pyörähtää parin sekunnin ajan (paineistaa polttoainejärjestelmä), kun kuljettajan ovi avataan. Tästä seuraavan kerran pumppu lähtee pyörimään, kun auto lähtee käyntiin.
Eli jos sytytysvirta päällä mittailet pumpulle tulevaa jännitettä auto sammuksissa, niin ihan normaalia ettei mittari sano juuri mitään.
Auto starttaa ilmeisesti kuitenkin normaalisti? Jos, niin sitten ECU ei saa pyörintänopeustietoa ja näinollen osaa käynnistää polttoainepumppua. Startin pyörittäminen ei muistaakseni antanut vielä riittävää signaalia polttoainepumpun päälle kytkemiseksi, eli tarvitaan enemmän kierroksia (autro käyntiin).
Tästä en ole ihan 100% varma, että saako polttoainepumppu pyörintänoepustietonsa kampiakselilta vai nokalta? Toki vika VOI olla jossain muuallakin, mutta nämä tulivat itsellä ensimmäisenä mieleen.
Kokeileppa vaihtaa virtalukonpohja. Itsellä aiheutti vähän samanlaista vaivaa, tosin startin herätteen kanssa, muualle tuli virrat normaalisti, mutta pumpulle ja startin herätteelle tuli juurikin tuo samainen 0,7v. Virtalukonpohjalla lähti rokkaamaan ja pumpulle tuli hyvin virtaa, kuten startillekkin, ei pitäisi olla kallis osa vaihtaa ihan vaan varmuuden vuoksikaan.
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 16030
- Liittynyt: 23.7.2003 9:30
- Viesti:
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
väittäisin että tekee paineen vasta virrat päällä mutta enivei väliaika tuloksia:
kampiakselin vastus ohjearvossa niukasti,
nokka akselin anturille ainakin virta tulee ja ledikynällä tarkastettuna välkkyykin startatessa mutta ehkä vähän oudosti eli toinen valo välkkyy tasaisesti mutta kun toinenkin valo välähtää kerran sekunnissa ja kirkkaammin???
Mutta miksi vaikuttaisi pumpun virtaan?
kokeilin varalta taas päästä testerillä sisälle mutta ei ja siksi epäilyttää etteikö olisi vaan maa tai virta jostain poikki eli esim. sulake.... tai sitten päätti toi autocomikin särkyä just nyt.
täytynee tonkia vielä virtalukon pohjaa... eikä ole tullu katottua etes kipinää ja suuttimien virtoja eli tiedä vaikka on enemmänkin heittäytyny kuuro mykkä sokeaksi
lisäystä: suuttimille ei tule syöttöjännitettä, noh eipä tietenkään koska sama pumpun rele ohjaa suuttimia ja se ei saa herätettä.
kampiakselin vastus ohjearvossa niukasti,
nokka akselin anturille ainakin virta tulee ja ledikynällä tarkastettuna välkkyykin startatessa mutta ehkä vähän oudosti eli toinen valo välkkyy tasaisesti mutta kun toinenkin valo välähtää kerran sekunnissa ja kirkkaammin???
Mutta miksi vaikuttaisi pumpun virtaan?
kokeilin varalta taas päästä testerillä sisälle mutta ei ja siksi epäilyttää etteikö olisi vaan maa tai virta jostain poikki eli esim. sulake.... tai sitten päätti toi autocomikin särkyä just nyt.
täytynee tonkia vielä virtalukon pohjaa... eikä ole tullu katottua etes kipinää ja suuttimien virtoja eli tiedä vaikka on enemmänkin heittäytyny kuuro mykkä sokeaksi
lisäystä: suuttimille ei tule syöttöjännitettä, noh eipä tietenkään koska sama pumpun rele ohjaa suuttimia ja se ei saa herätettä.
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
-
- -
- Viestit: 37
- Liittynyt: 19.5.2008 15:11
löytyi ja ei.. moottorinohjain boxille annoin valohoitoa suurennuslasin kanssa ja laitoin takasi kasaan yhtään siitä viisastumatta ja kappas kummaa se heräs henkiin sen jälkeen.
Vika lienee boxissa, liittimen piikeissä tai johtosarjassa.
Huono löytää vikaa kun ei ole vika päällä mutta onpahan suuntaa antavaa jos päättää uusia, nyt ajellaan lähiajoa ja testaillaan...
Vika lienee boxissa, liittimen piikeissä tai johtosarjassa.
Huono löytää vikaa kun ei ole vika päällä mutta onpahan suuntaa antavaa jos päättää uusia, nyt ajellaan lähiajoa ja testaillaan...
Palaa sivulle “Tekniikka - Bensa”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 22 vierailijaa