Tämmöisiä ikuisuusprojekteja löytyy minulta ja yritän päivitellä tänne jos joskus jotain jaksaisi tehdä ja ottaa jopa kuvia muistoksi siitä...
Vanhemmassa topicissa oli jo tarinaa tästä minun -76 polosta. Se on tällä hetkellä tallin nurkassa odottamassa viimeisiä hitsauksia.
Löytyy myös tämmöinen "ei koskaan täysin valmis" jetta. Se on toimittanut kesäauton virkaa ja seisoskelee tälläkin hetkellä säilytyspaikassa odottamassa seuraavaa kautta.
Reissuauton virkaa toimittaa tämmöinen "ainoa suomessa" tölkki. 2.1wbx automaatti magnum jnejne...
Tallin pihalla odottaa myös tämmöinen syncro tölkki. Se haluisi uutta maalia pintaan ja pintä vetonivel jumppaa.
Broidin kanssa ostettiin kimpassa tämmöinen golffi.. Silläkin ajetaan vaan kauniina kesäpäivinä.
-71 automaatti 1302 kupla odottelee myös vuoroaan. Sen olen omistanut 12v pikkupojasta lähtien joten miltä lämmittäisi jos vihdoin ensi kesänä pääsisi sillä rullailemaan.Eipä se pitäisi olla kuin kaasarista kiinni enää.
Kirjottelen projektivaiheita seuraaviin viesteihin...
Vildur´s vag garage
Valvoja: ffp jäsenet
Polo -76
Tämä kiukkuinen 0.89L moottorilla varustettu polo tuli ostettua n.8 vuotta sitten pienen retrokärpäsen purettua. Ajokorttia ei silloin ollut, joten päädyn aloittamaan "pienen" kunnostus projektin joka lähtikin sitten käsistä.
Ensimmäisenähän alkoi tietysti purkamisvaihe. Osien metsästystäkin tuli tehtyä onnistuneesti. Löytyis korjauspeltejä jokaiseen tarvittavaan kohtaan ja tulihan niitä haalittua samalla vähän liikakin. Pyöränkaaria ja helmoja taisi loppupeleissä löytyä parit sarjat joten ylimääräiset laitettiin talliin odottamaan muita projekteja.
Etulokasuojat, etuovet, takaluukku löytyivät ruosteettomina käytettyinä osina. facelift mallista tosin. Joten joutui poraamaan kromilistan kiinnikkeille reikiä ja oviin joutuu vielä tehä muokkauksia lukkoa varten.
Koppa tosiaan purettiin pienintäkin nippeliä myöten hylsyksi.
Pohjan osalta suunnitelmissa oli massojen poisto ja maalipinta tilalle. Tällä autolla kun ei tulla ajamaan kuin korkeintaan näyttelyihin ja kesäpäivinä ehkä kruisinkeihin. En ole vielä päättänyt tuleeko pohja samaan väriin kopan kanssa vai maalataanko se jollain musta/harmaa/jne sävyllä.
Moottoriksi oli tulossa 1.3 4-pisteruisku. Moottoriin vaihdoin uuden tivisteet ja maalasin mustaksi koko paketin. Nyt on suunnitelmat muuttunut sen verran että tuo moottori menee veljen derbyyn ja tähän poloon metsästetään 1.6 16v tai 1.4 16v.
Konehuoneesta puhaltelin hiekalla pahimmat ruostekohdat
Toinen takakulma on joskus kolaroitu ja pakkelia leivottu ihan sopivasti. Ne raaputtelin kaikki pois ja lokarinkaari meni uusiksi sisäloksun kera, Vielä tarvii vähän tinaa ja taitoa....
Apparin puolelle vaihettiin myös sisä- ja ulkoloksu. Sekä pätkä helmaa.
Tällä hetkellä mennään uudessa kimppatallin nurkassa tässä vaiheessa. Eli takahelma on vaihdossa.
Tarinan kerronta ei ole parhaita puoliani. Mutta kai sitä kuvista ainakin jotain selville saa :D
Tämä kiukkuinen 0.89L moottorilla varustettu polo tuli ostettua n.8 vuotta sitten pienen retrokärpäsen purettua. Ajokorttia ei silloin ollut, joten päädyn aloittamaan "pienen" kunnostus projektin joka lähtikin sitten käsistä.
Ensimmäisenähän alkoi tietysti purkamisvaihe. Osien metsästystäkin tuli tehtyä onnistuneesti. Löytyis korjauspeltejä jokaiseen tarvittavaan kohtaan ja tulihan niitä haalittua samalla vähän liikakin. Pyöränkaaria ja helmoja taisi loppupeleissä löytyä parit sarjat joten ylimääräiset laitettiin talliin odottamaan muita projekteja.
Etulokasuojat, etuovet, takaluukku löytyivät ruosteettomina käytettyinä osina. facelift mallista tosin. Joten joutui poraamaan kromilistan kiinnikkeille reikiä ja oviin joutuu vielä tehä muokkauksia lukkoa varten.
Koppa tosiaan purettiin pienintäkin nippeliä myöten hylsyksi.
Pohjan osalta suunnitelmissa oli massojen poisto ja maalipinta tilalle. Tällä autolla kun ei tulla ajamaan kuin korkeintaan näyttelyihin ja kesäpäivinä ehkä kruisinkeihin. En ole vielä päättänyt tuleeko pohja samaan väriin kopan kanssa vai maalataanko se jollain musta/harmaa/jne sävyllä.
Moottoriksi oli tulossa 1.3 4-pisteruisku. Moottoriin vaihdoin uuden tivisteet ja maalasin mustaksi koko paketin. Nyt on suunnitelmat muuttunut sen verran että tuo moottori menee veljen derbyyn ja tähän poloon metsästetään 1.6 16v tai 1.4 16v.
Konehuoneesta puhaltelin hiekalla pahimmat ruostekohdat
Toinen takakulma on joskus kolaroitu ja pakkelia leivottu ihan sopivasti. Ne raaputtelin kaikki pois ja lokarinkaari meni uusiksi sisäloksun kera, Vielä tarvii vähän tinaa ja taitoa....
Apparin puolelle vaihettiin myös sisä- ja ulkoloksu. Sekä pätkä helmaa.
Tällä hetkellä mennään uudessa kimppatallin nurkassa tässä vaiheessa. Eli takahelma on vaihdossa.
Tarinan kerronta ei ole parhaita puoliani. Mutta kai sitä kuvista ainakin jotain selville saa :D
Jetta -91
Jetan ostin vuonna 2009. Piti toimia käyttöautona... Oli nettiauton vähiten ajettu flairi jetta silloin. mittarissa taisi olla 161tkm. Eli ei nyt mikään hirveän vähän ajettu. Mutta oli koriltaan niin ehjä ja tekniikka tikissä joten pakko se oli ostaa. Värikin miellytti suuresti..
Tämä oli oikeasti "papan aarre" koska tämä papan aikuinen poika myi jetan pois kun isän kunto ei enää riittänyt jetalla ajamiseen. Maalipintaa ei oltu taidettu vahata ikinä, joten ensimmäinen toimenpide oli kiillotus.
Samalla tuli asennettua gtx/gtd kuminen spoileri
Kamein skooppi löytyi jo valmiina autosta.
Talven jälkeenhän tuli tietysti pakolliset jomit ja vanteet ja tummennukset
Vanteita on alla käynyt useita ja mieluisia on haettu... On myös ollut jenkkiparkkia ja muuta kokeiluja
Sisutaan hommasin tommoiset flairin kuosiin sopivat sporttipenkit. Ilmeisesti jostain gti golffista tai muusta ihmeellisyydestä, ehkäpä gt jetasta. Alkuperä tuntematon. Ovat siis 4-ovisen penkit ilman kippiä ja kuosi lähestulkoon täysin sama kuin flairissä.
2010-2011 talvena puskurit koko silottelua ja runkoon tuli ihmeellisiä koloja. Vilkut modasin orkkis sumuvaloumpioihin.
Samana talvena kunnostettiin mersun 15-reikäset 8x16 vanteet jotka olivatkin aika nappivalinta jettaan.
Keväällä taas kiilloteltiin ja auto vietiin american car showhun ihmeteltäväksi
Näyttelyssä tuli sovittua tuning lehden Tomi Erosen kanssa että tosta kun vähän madalletaan niin tehään juttu lehteen.
No näihän siinä sitten kävi
Kiinasta tuli mieluisat takavalot
Takakonttiin tuli GL jetan mustaa karvaa omaavat verhoukset. Vanerista tuli välipohja ja väliseinä minkä taakse kasattiin ilmajousien osat
Tuukkahan sen sitten lehteen kuvasi
Seuraava päivitys oli rallye keula.
Yksi kesä mentiin audin vanteilla
Konttoriin tuli votexin keskikonsoli ja taakse oem mukiteline mitä itse en ole aikasemmin nähnyt paljoa.
Viimesin päivitys vuonna 2013 oli uudet pienet kilvet ja jenkkimallin takakontin muovit sekä tarrasarja kylkeen.
Jetan ostin vuonna 2009. Piti toimia käyttöautona... Oli nettiauton vähiten ajettu flairi jetta silloin. mittarissa taisi olla 161tkm. Eli ei nyt mikään hirveän vähän ajettu. Mutta oli koriltaan niin ehjä ja tekniikka tikissä joten pakko se oli ostaa. Värikin miellytti suuresti..
Tämä oli oikeasti "papan aarre" koska tämä papan aikuinen poika myi jetan pois kun isän kunto ei enää riittänyt jetalla ajamiseen. Maalipintaa ei oltu taidettu vahata ikinä, joten ensimmäinen toimenpide oli kiillotus.
Samalla tuli asennettua gtx/gtd kuminen spoileri
Kamein skooppi löytyi jo valmiina autosta.
Talven jälkeenhän tuli tietysti pakolliset jomit ja vanteet ja tummennukset
Vanteita on alla käynyt useita ja mieluisia on haettu... On myös ollut jenkkiparkkia ja muuta kokeiluja
Sisutaan hommasin tommoiset flairin kuosiin sopivat sporttipenkit. Ilmeisesti jostain gti golffista tai muusta ihmeellisyydestä, ehkäpä gt jetasta. Alkuperä tuntematon. Ovat siis 4-ovisen penkit ilman kippiä ja kuosi lähestulkoon täysin sama kuin flairissä.
2010-2011 talvena puskurit koko silottelua ja runkoon tuli ihmeellisiä koloja. Vilkut modasin orkkis sumuvaloumpioihin.
Samana talvena kunnostettiin mersun 15-reikäset 8x16 vanteet jotka olivatkin aika nappivalinta jettaan.
Keväällä taas kiilloteltiin ja auto vietiin american car showhun ihmeteltäväksi
Näyttelyssä tuli sovittua tuning lehden Tomi Erosen kanssa että tosta kun vähän madalletaan niin tehään juttu lehteen.
No näihän siinä sitten kävi
Kiinasta tuli mieluisat takavalot
Takakonttiin tuli GL jetan mustaa karvaa omaavat verhoukset. Vanerista tuli välipohja ja väliseinä minkä taakse kasattiin ilmajousien osat
Tuukkahan sen sitten lehteen kuvasi
Seuraava päivitys oli rallye keula.
Yksi kesä mentiin audin vanteilla
Konttoriin tuli votexin keskikonsoli ja taakse oem mukiteline mitä itse en ole aikasemmin nähnyt paljoa.
Viimesin päivitys vuonna 2013 oli uudet pienet kilvet ja jenkkimallin takakontin muovit sekä tarrasarja kylkeen.
Golffista ei paljoa muuta sanottavaa ole kuin...
Perus saksantuonti 1.3L millä ei ole ajettu kuin karvanpäälle 100tkm. Kylkiin teippasin tommoset vanhat oettinger golf aiheiset teippaukset.
Alustana perus ta-technics mihin vaihettu taakse jäykemmät jouset.
Vanteet on htn rennsportit 7.5&8.5X15" koossa.
Moottorin vaihto suunnitelmissa tähänkin. perusvarma 2L moottori varmaan mk3 korimallin autosta.
Jettakeulan vaihdoin tähän. Ovissa murtosuojat. sisällä c-kasettiteline keskikonsolissa.Tarvike kattoikkuna (ei oo finlandia) oli jo saksasta lähtösin. Perus gti takalippa jnejne pikkujuttui
Perus saksantuonti 1.3L millä ei ole ajettu kuin karvanpäälle 100tkm. Kylkiin teippasin tommoset vanhat oettinger golf aiheiset teippaukset.
Alustana perus ta-technics mihin vaihettu taakse jäykemmät jouset.
Vanteet on htn rennsportit 7.5&8.5X15" koossa.
Moottorin vaihto suunnitelmissa tähänkin. perusvarma 2L moottori varmaan mk3 korimallin autosta.
Jettakeulan vaihdoin tähän. Ovissa murtosuojat. sisällä c-kasettiteline keskikonsolissa.Tarvike kattoikkuna (ei oo finlandia) oli jo saksasta lähtösin. Perus gti takalippa jnejne pikkujuttui
Re: Vildur´s vag garage
mahtaisiko joku olla kiinostunut ostamaan tuon -76 polo projektin multa pois? Kaikkineen osineen mitä siihen on tullut hommattua. Ainoa isompi puute taitaa olla moottori ja vaihteisto mutta nehän nyt saa mistä tahansa 86c polosta. Ei tunnu itsellä riittää raha, motivaatio eikä aika.
Auto seisoo tällä hetkellä tallissa pohja ja muut ruostekorjaukset suojattu epoksimaalilla. Takahelma pitäisi hitsaa kiinni ja etuhelmasta siistiä yksi paikka. Muuten aikalailla pohjia vaille valmis kori. Sisusta ehjä ruskea kangasmalli. kaikki kromit tallessa. uudet puskurit yms.
Täällä kuvia vuosien varrelta https://vildur.kuvat.fi/kuvat/Omat+autot/Polo+-76/
Jos kiinnostuit. Laita yv:tä niin hierotaan kauppaa
Tämän hetkinen tila
Auto seisoo tällä hetkellä tallissa pohja ja muut ruostekorjaukset suojattu epoksimaalilla. Takahelma pitäisi hitsaa kiinni ja etuhelmasta siistiä yksi paikka. Muuten aikalailla pohjia vaille valmis kori. Sisusta ehjä ruskea kangasmalli. kaikki kromit tallessa. uudet puskurit yms.
Täällä kuvia vuosien varrelta https://vildur.kuvat.fi/kuvat/Omat+autot/Polo+-76/
Jos kiinnostuit. Laita yv:tä niin hierotaan kauppaa
Tämän hetkinen tila
Palaa sivulle “Projektiosasto”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 15 vierailijaa