Käynnistys ongelma passat -00 85kw AJM.

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

Highline TDi
-
Viestit: 102
Liittynyt: 4.1.2004 21:53

Käynnistys ongelma passat -00 85kw AJM.

ViestiKirjoittaja Highline TDi » 6.11.2013 21:04

Starttaa mut ei halua lähteä käyntiin kylmänä eikä lämpimänäkään. Tuntuis siltä että ilmaa olis järjestelmässä.

Vaihdettu jo:
-Kaikki polttoaineletkut ja klemmarit kunnollisiin.
-Tandempumppu.
-Polttoainesuodatin ja o-rengas.
-Startti. Entinen meni rikki pikistä starttauksista....

Tankissa oleva siirtopumppu työntää ainetta suodattimelle asti.

Tankilta tulevaan letkuun kokeiltu takaiskuventtiiliä ennen suodatin ja lähtee vielä huonommin käyntiin.

Hermot menee näiden vehkeiden kanssa.Pikaista apua.
Mikään korjaamo ei osaa sanoa yhtään mitään enään.

Razur
-
Viestit: 799
Liittynyt: 23.7.2003 10:42

ViestiKirjoittaja Razur » 7.11.2013 16:52

Onko ajoitukset tarkastettu? Nokka hieman pielessä, ei tahdo lähteä kunnolla käyntiin.

Highline TDi
-
Viestit: 102
Liittynyt: 4.1.2004 21:53

ViestiKirjoittaja Highline TDi » 2.12.2013 20:39

Siirtopumppu työntää polttoainetta mut kokeilin kirkkaalla letkulla tarkastaa pitääkö se ne linjassa.! Ne eihän sopat pysynyt letkussa vaan karkasivat hetkessä tankkiin.
Eilen vaihdoin 2 pytyn suuttimeen o-renkaat ja nyt ei enään aineet häviä. Sai sieltä korvaus ilmaa.
Käyntiin lähteminen on vieläkin hieman epävarmaa!!
Nyt tutkitaan sit miks ei tule hehkuile virtaa...

Mikey?
-
Viestit: 262
Liittynyt: 26.5.2010 11:21

ViestiKirjoittaja Mikey? » 3.12.2013 7:21

Filtterin tuntumassa, tankilta tulevassa linjassa pitäisi löytyä takaiskuventtiili, jonka hommana on estää linjan tyhjentyminen. Olisiko takaisku juminut auki...

Highline TDi
-
Viestit: 102
Liittynyt: 4.1.2004 21:53

ViestiKirjoittaja Highline TDi » 3.12.2013 10:40

Ei ole tankilta tulevalla letkulla venttiiliä. Suodattimelta tandemille menevällä on ja se toimii kun testasin. Tankilta tulevaan kokeilin venttiiliä mut se ahdiati entistä enemmän pumppua.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 3.12.2013 13:41

Suuttimien tiivistevialta kuulostaisi äkkisiltään. Miksi vaihdoit vain yhden suuttimen tiivisteet?

Vika voi piillä myös kannessa kuluneissa pumppusuuttimien poteroissa, vaikka uusilla tiivisteillä homma toimiikin melko rankastikin syöpyneillä poteroilla. Itse lähtisin tuohon suuntaan etenemään.

Kaikkiin suuttimiin uudet tiivisteet, tarkista poteroiden kunto mahdollisia jatkotoimenpiteitä suunnitellen sekä säädä pumppusuuttimet. Jos ei näillä lähde pelaamaan, niin mahdollisiksi vikakohteiksi jäänee suuttimien viallisuus ( tämäkin pari viikkoa sitten todistetusti aiheuttaa huonoa käynnistyvyyttä ), suutinpoteroiden kunto tai esimerkiksi harvinaisemmin kannen sisällä olevan polttoaineen paluukanavan sihdin viallisuus tai puuttuminen ( tämän rakenteesta tai vaikutuksesta käyntiinlähtöön ei ole itsellä faktapohjaista tietoa, mutta pitäisi kyllä vaikuttaa toteutuneeseen suuttimien esipaineeseen ). Tarkista / mittaa myös johtosarja! Kuristamalla tandemilta tankkiin palaavaa linjaa, esipainetta saa hetkellisesti nostettua esimerkiksi käynnistettäessä ( älä kuitenkaan pidä linjaa kuristettuna pitkää aikaa, asenna polttoaineen painemittari pumpulle ennen testaamista! )

Kertoo nimim. 2 viikkoa sitten juuri kertomallasi tavalla edenneenä ja käynnistysongelman selättäneenä :D

Highline TDi
-
Viestit: 102
Liittynyt: 4.1.2004 21:53

ViestiKirjoittaja Highline TDi » 3.12.2013 14:26

Kaikkiin suuttimiin vaihdan vielä o-renkaat , mut sunnuntaina rupes pohjolantallissa tuulemaan ja lunta tulemaan hemmetisti. Piti kasata takaisin ja päästä testaamaan. Tällä hetkellä pari päivä ajanut ja lähtenyt käyntiin ihan hyvin.

oldsmobile_83
-
Viestit: 135
Liittynyt: 9.12.2009 21:18

ViestiKirjoittaja oldsmobile_83 » 21.1.2014 21:39

mulla lähtee tasasella kun palmun alata
mutta jos auton mokka on hieman ylös päin niin vaikka tunnin niin saa sahata käymään??

Highline TDi
-
Viestit: 102
Liittynyt: 4.1.2004 21:53

ViestiKirjoittaja Highline TDi » 21.1.2014 22:15

Suuttimen tiivistesarjan vaihtoon tai siirtopumppu.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 34 vierailijaa