1Z tdi rynkyttävä tyhjäkäynti

Vain dieseleihin liitttyvät asiat

Valvoja: ffp jäsenet

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

1Z tdi rynkyttävä tyhjäkäynti

ViestiKirjoittaja janitkon » 21.1.2014 14:31

Lueskelin kaikki hakemalla löytämäni aiheet läpi ja paljon tarkistuksia tehnytkin niiden perusteella vaan ei ole apua.

Vetoja on hyvin ja kierroksilla toimii loistavasti, mutta tyhjäkäynti heiluttelee koko autoa.
Rynkytys tuli mukaan kuvioihin, kun autoon vaihdettiin isommat suutinkärjet (PP502).

Auton ECU:n on vaihdettu jonkun pajan lastu (en nyt muista ulkoa, kenen tekele se on), ilmeisesti tästä johtuen vcds:llä ei pääse katsomaan oikein mitään kanavia. Vai pitäisikö päästä?

Pumpun ajoitus on katsottu, on kohdillaan ja säädin jopa hiukan aikaisemmalle, mutta ei apua.
Pumpun kantta on hammeroitu molempiin ääripäihin, mutta missään kohdin ei käynti ole tasaista.

3. pytyn suuttimen johdon irroituksen yhteydessä tulee vikakoodi (needle lift sensor, intermittent) Joten oletan suuttimen toimivan??

Pumpun kantta käytin auki ja sisältö näytti jopa yllättävänkin puhtaalta.

Ilmaa ei polttoainelinjoissa näyttäisi juurikaan menevän, muutamaa satunnaista ilmakuplaa lukuunottamatta.

Olisiko tietäjillä vinkkiä, mitä vielä voisi tarkistaa/säätää?
Voiko suuttimien epätasaiset avautumispaineet aiheuttaa tällaista?
Suutinvuoto?

Edit: Unohtui mainita, että rynkytys esiintyy vain lämpimällä koneella. Kylmänä käy siististi.

p0wer
-
Viestit: 1776
Liittynyt: 13.8.2004 12:08
Viesti:

ViestiKirjoittaja p0wer » 21.1.2014 16:38

Paljonko IQ? Miten/milloin/mihin avautumispaineet on säädetty?
VCDS:lla pitää päästä kiinni myös softattuun ecuun.
Pumpun kuuluukin olla sisältä täysin puhdas toimiakseen.

tekki
-
Viestit: 445
Liittynyt: 5.9.2011 16:59

ViestiKirjoittaja tekki » 21.1.2014 17:21

Ensimmäiset TDI:n ecut voi olla aika ronkeleita kopio-vcds:lle oli lastutettu tai ei. Muuten toimivuus vakion osille tehdyllä softalla ja isommilla suuttimilla voi olla mielenkiintoista.

janitkon
-
Viestit: 100
Liittynyt: 28.10.2007 19:08

ViestiKirjoittaja janitkon » 21.1.2014 17:45

IQ:ta ei pääse näkemään, niin vedetty korvakuulolta ja koeajojen perusteella siihen mikä toimii parhaiten.

Liekkö tämä sitten sen syytä, että ecu on ronkeli tuollaista "epävirallista" vcds kohtaan.

Avautumispaineista ei ole tietoa, kun tämä oli lähinnä tutkivaa journalismia testata noilla isommilla suuttimilla. Pitäisi käyttää ainakin tarkistettavana nuo, kun olisi aikaa vaihtaa vakisuihkut takasin paikalleen.


Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Bing [Bot] ja 14 vierailijaa