Potilaana 2.5 tdi T5 portteri joka oli alun perin 96kw versio, vm 2007.
Autoon vaihdettiin "tuikun" tekemä softa ja autohan muuttui tosi mukavaksi ja melko ripeäksi.
Pari tuhatta kilsaa meni kuin siivillä, mutta sitten alhaalta kiihdytettäessä alkoi kuulumaan erikoinen kujertava ääni, aivan kuten hukkaportti säkättäisi kokoajan.
Ääni ei kuulu yli 2000 rpm jälkeen eikä jos kiihdyttää varvaskaasulla.
VNT liikkuu normaalisti, vikakoodeja ei ole, ilmamassa mittarissa ei näyttäisi olevan poikkeamaa kiihdytyksen aikaan.
DPF ei hälyttele ja paine-erot näyttäisi olevan hallinnassa, pakoputki uusittu, ei ahtovuotoja, ei yliahtamista, ahtopaine tosin notkahtaa kiihdyttäessä ennen säksättävää ääntä.
Kukahan Varkauden alueella tai lähistöllä osaisi tehdä oikean suuntaisen vikadiagnoosin ilman tuhansien laskua vai onko palattava vakio softaan...?
T5 2.5 TDI ahto-ongelma
Valvoja: ffp jäsenet
Nokea ei näy missään ja ahtimen viheltävä ääni on mielestäni voimistunut.
Taitaa vaan yksinkertaisesti olla ahdin lopussa tai softapäivitys on aiheuttanut jonkun sortin ongelman.
Pitänee palauttaa ensin vakio ohjelmaan ja jos vika poistuu, on kai vaan hyväksyttävä tämä yksilö vakio tehoisena.
Kyse on kuitenkin vain työkalupakista pyörillä...
Taitaa vaan yksinkertaisesti olla ahdin lopussa tai softapäivitys on aiheuttanut jonkun sortin ongelman.
Pitänee palauttaa ensin vakio ohjelmaan ja jos vika poistuu, on kai vaan hyväksyttävä tämä yksilö vakio tehoisena.
Kyse on kuitenkin vain työkalupakista pyörillä...
Jos softapäivitys aiheuttaa ongelmia, ne ilmenevät heti. Vihellys johtuu jostakin mekaanisesta viasta. Esim. aavistuksen jumittava VNT tai tukkoinen imusarja voi aihettaa sakkaamista pienillä kierroksilla. Vakiosoftalla pienempi ahtopyynti, joten vika voi "korjaantua" vaikkei mitään korjattaisikaan. Käytä vaikka Fin-Turbolla tutkittavana.
Auto pitää käyttää Finturbolle, kunhan saa vain työkalenteriin sen verran aukkoa.
Tutkin VCDS:llä sen verran, että DPF siellä tiensä päässä taitaa olla.
Pakosarjan pultit ovat ainakin toistaiseksi kunnossa ja nokijälkiä ei näy missään.
Jos tuo Particle Filter Carbon Mass tarkoittaa 89g, niin täynnähän se silloin on.
Pitää vielä paine-eroista ottaa trendi ajon aikana.
Tutkin VCDS:llä sen verran, että DPF siellä tiensä päässä taitaa olla.
Pakosarjan pultit ovat ainakin toistaiseksi kunnossa ja nokijälkiä ei näy missään.

Jos tuo Particle Filter Carbon Mass tarkoittaa 89g, niin täynnähän se silloin on.
Pitää vielä paine-eroista ottaa trendi ajon aikana.
Mitähän jos korvaa DPF:n tällaisella
http://www.tidytransporters.co.uk/produ ... -dpf-pipe/
Tarvitseeko painemittaukset DPF:n ohjelmasta poiston jälkeen ?
http://www.tidytransporters.co.uk/produ ... -dpf-pipe/
Tarvitseeko painemittaukset DPF:n ohjelmasta poiston jälkeen ?
DPF tyhjennetty ja ohjelma muokattu.
Ääni vaimeni hieman ja turhat poltot ei enää vaivaa, nykiminen on poissa.
Ahtimen erikoinen ääni on silti vaimeana olemassa ja vihellys on voimakkaampaa kuin aiemmin.
Säätö joko mekaanisesti jumittaa tai N75 ei toimi täysin.
EGR on poistettu vain ohjelmallisesti, pitänee tulpata se vielä laipalla.
Ääni vaimeni hieman ja turhat poltot ei enää vaivaa, nykiminen on poissa.
Ahtimen erikoinen ääni on silti vaimeana olemassa ja vihellys on voimakkaampaa kuin aiemmin.
Säätö joko mekaanisesti jumittaa tai N75 ei toimi täysin.
EGR on poistettu vain ohjelmallisesti, pitänee tulpata se vielä laipalla.
Palaa sivulle “Tekniikka - Diesel”
Paikallaolijat
Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 26 vierailijaa